ضروری برای تولید کنندگان، پرورش دهندگان و تاجران میخک”

پرورش دهندگانی که این رویداد برجسته را برگزار می کنند عبارتند از:

  • توپ (ایالات متحده آمریکا)
  • بریر کراس (اسرائیل)
  • دانزیگر (اسرائیل)
  • Dummen Orange (هلند)
  • هیلوردا کویج (هلند)
  • پروپاگار پلانتاس (کلمبیا)
  • سانتاماریا (ایتالیا)
  • SB Talee (کلمبیا)
  • Selecta (آلمان)

برای اطلاعات بیشتر:
هفته دیانتوس
www.dianthusweek.com

با توجه به ویژگی سازگاری میخک با فرآیند پرورش، ارقام جدید به طور دائم تولید می شوند. نزدیک به هفت قرن از سال 1442 می گذرد، زمانی که رنه دآنژو -دوک آنژو و کنت پروونس- اولین آزمایشات جدی را در این زمینه انجام داد. امروز، میخک کلمبیایی انقلابی از رنگ را در میان بسیاری از گل های زینتی دیگر تحمیل می کند. “

علاوه بر این، تقریباً 20 سال پیش، کلمبیا شرایط حمل و نقل گل شاخه بریده را بهبود بخشید و فرآیند هیبریداسیون محلی خود را برای به دست آوردن انواع گل میخک با استفاده از فرآیندی نوآورانه آغاز کرد که در دهه گذشته باعث پیدایش گل هایی با پالت کاملاً جدید از رنگ ها و رنگ ها شده است. انفجاری از زنگ های بی رقیب که ماندگاری بیشتری در یک گلدان دارد.

هیبریداسیون در جستجوی زیباترین میخک ها در قرن شانزدهم در سراسر اروپا گسترش یافت و جای خود را به بازار آرزویی برای اشراف جهان غرب داد. سال ها بعد، در سال 1852، ایالات متحده اولین میخک ها را برای مقاصد تجاری وارد کرد. نهال های گونه Perpetua از لیون (فرانسه) به لانگ آیلند فرستاده شد و به گیاهان مادری برای پرورش دهندگان آمریکایی تبدیل شد.

زادگاه اصلی میخک ها در سواحل مدیترانه قرار دارد. “این گل برای اولین بار در یونان باستان توسط تئوفراستوس – پدر گیاه شناسی – به افتخار زئوس، به نام دیانتوس (گل خدایان) طبقه بندی شد. تاریخچه گونه های به دست آمده از این گل بسیار شگفت انگیز است. در ابتدا. آنها به عنوان گل های حرامزاده طبقه بندی می شدند، اما با گذشت زمان، زمانی که ویلیام شکسپیر آنها را در نمایشنامه خود “داستان زمستان” جاودانه کرد، شناخته شدند:

رنسانس دوره‌ای بود که در آن هنرهای مختلف مانند ادبیات، معماری، مجسمه‌سازی و نقاشی با آزادی ترکیب‌بندی، زیبایی‌شناختی و مضمونی شکوفا شد و در طی آن دانش علمی توسعه گسترده‌ای داشت. همانطور که در رنسانس، در دوران سولانو توضیح می‌دهد که ده سال گذشته، به لطف میخک‌های کلمبیایی و دست در دست علم، گل‌کاری تغییرات قابل توجهی در رنگ‌ها، بافت‌ها و شکل‌ها داشته است.

بنابراین، بافت، رنگ، و شکل میخک ها، به علاوه نتایج چشمگیر به دست آمده توسط پرورش دهندگان کلمبیایی ایجاد انواع جدید، سنگ بنای هفته Dianthus کلمبیا 2023 را تشکیل می دهد که بین 13 و 17 مارس در بوگوتا برگزار می شود. حمایت Asocolflores، انجمن صادرکنندگان گل کلمبیا.”

آسوکل فلورس
www.asocolflores.org



منبع

بین ژانویه تا نوامبر 2022، حدود 255 میلیون دلار میخک به نقاط مختلف در سراسر جهان صادر شد. این رقم در بیش از 46 هزار تن و حدود 1550 میلیون ساقه نشان داده شده است که میخک را به عنوان دومین گونه گل شاخه بریده صادراتی تولید شده در کلمبیا تثبیت می کند. دوره ژانویه تا نوامبر 2021.”

کلمبیا دارای 8900 هکتار گل برای صادرات است که 12 درصد آن را میخک تشکیل می دهد. بازار اصلی صادرات میخک آمریکا با سهم 43 درصد، ژاپن با 16 درصد، هلند با 11 درصد و لهستان و اسپانیا با 6 درصد و 5 درصد».

در حال حاضر، هیبریداسیون کلمبیایی میخک ها به تکامل خود ادامه می دهد و در ژانر Dianthus، که بیش از 400 گونه در سراسر جهان وجود دارد، نوآوری می کند. بسیاری از آنها – وحشی و بومی – برای پرورش و توسعه انواع جدید و شگفت‌انگیز میخک مناسب هستند، برخی از آنها قبلاً در بازار یافت می‌شوند.


آگوستو سولانو.

از 13 تا 17 مارس، هفته Dianthus دوباره در کلمبیا برگزار می شود. در طول این رویداد، نه پرورش دهنده بین المللی انواع و گرایش های جدید و موجود خود را از این گونه در مکان های مختلف در بوگوتا به نمایش خواهند گذاشت. Asocolflores، انجمن صادرکنندگان گل کلمبیا، از این رویداد حمایت می کند و در این مقاله، آگوستو سولانو توضیح می دهد که چگونه Dianthus وارد کلمبیا شد و چگونه پرورش یافت.


برداشتی از هفته Dianthus 2022

“در زمستان لرزان، زیباترین گل‌های فصل، میخک‌ها و گلیورهای رگه‌دار ما هستند که برخی آنها را حرامزاده‌های طبیعت می‌نامند.”

برای دومین بار، این رویداد زنده تولیدکنندگان، پرورش دهندگان و خریداران را از کلمبیا، کره، ایالات متحده، ژاپن، هلند و دیگران گرد هم می آورد تا از طریق یک تجربه زنده، شرکت کنندگان بتوانند از نزدیک با آنها آشنا شوند. انواع جدید با بازدید از مزارع برتر پرورش دهنده که زیباترین و با کیفیت ترین میخک ها را در سراسر جهان تولید می کنند.

سولانو ادامه می دهد که این گونه بود که پرورش میخک به آمریکای شمالی رسید و باعث پیدایش انواع بسیار با کیفیت برتر شد. دیوید چیور، که در سال 1964 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کلرادو بود، در آن زمان گفت که “ساوانای بوگوتا – در کلمبیا – شرایط ایده آلی برای کشت گل میخک گسترده و با کیفیت دارد که ممکن است در تمام طول سال به دلیل کیفیت عالی کشت شود. شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه.” ادگار ولز و میگل دی ژرمن ریبون به تحقیقات چیور در مورد کلمبیا علاقه مند بودند. آنها با او ملاقات کردند و سپس اولین کاشت میخک در این کشور و همچنین صادرات گل های کلمبیایی را آغاز کردند. به طور کلی تا به امروز، کلمبیا دومین کشور صادرکننده گل و اولین صادرکننده گل میخک در سراسر جهان است.

اگرچه این گل در طول تاریخ خود، از امپراتوری روم باستان تا امروز، جمعیت بشری را همراهی کرده و الهام‌بخش افسانه‌های بی‌شماری بوده و به نماد بسیاری از رویدادهای مذهبی، هنری، سیاسی و فرهنگی امروز در کلمبیا تبدیل شده است. دارای تنوع های دیدنی است که آن را به یکی از محبوب ترین گل ها در بازارهای مختلف تبدیل می کند.”