عوامل مرطوب کننده و مدیریت بهتر آب

آب را می توان تنها ضروری ترین ماده برای رشد گیاه در نظر گرفت. نقش کلیدی در تبخیر و تعرق، ساختن ساقه ها و برگ های قوی و انتقال و جذب مواد مغذی دارد. بدون آب، هیچ رشدی وجود ندارد – این برای محصولات شما و کسب و کاری که حول موفقیت آنها ایجاد شده است صدق می کند. اما با استفاده از عوامل مرطوب کننده، می توانید این عملکردهای ضروری و بهره وری آب خود را بهینه کنید.

همانطور که ایان بیتمن، مدیر منطقه غربی ICL Growing Solutions می گوید، تامین آب سخت تر و سخت تر می شود. پرورش دهندگان باید از هر ورودی حداکثر استفاده را ببرند. ایان می‌گوید: «و حقیقت این است: شما احتمالاً بیش از آنچه که نیاز دارید برای آبیاری محصولاتتان از آب استفاده می‌کنید. “در ICL، ما ماده مرطوب کننده مناسب برای این کار را داریم – به طور خاص برای مخلوط های باغبانی که در حال حاضر استفاده می کنید طراحی و مهندسی شده است. عوامل مرطوب کننده ICL Growing Solutions می توانند به جلوگیری از دفع آب، بهبود جذب آب و یکنواختی در گلدان ها کمک کنند و به حداقل برسانند. رواناب و زباله».

راه سومی که عوامل مرطوب کننده می توانند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کنند، بهبود ماندگاری و کیفیت در طول زنجیره تامین است. این بر رضایت مشتری از مشتریان عمده‌فروشی تا خرده‌فروشان تا مصرف‌کنندگان نهایی در باغ‌هایشان تأثیر می‌گذارد. مواد مرطوب کننده که قبل از حمل و نقل اعمال می شوند، می توانند به اطمینان از حفظ کیفیت گیاهان رشد یافته در ظرف شما کمک کنند، به سرعت برای کاربر نهایی خیس شوند و از هر بارندگی یا آبیاری حداکثر استفاده را ببرند.

در طول فصل، عوامل مرطوب کننده می توانند به شما در صرفه جویی در هزینه های نیروی کار و آب کمک کنند. لبه ها حدود 10-15٪ از یک بلوک ظروف در مزرعه را تشکیل می دهند. این بدان معناست که 10 تا 15 درصد از گلدان های شما سریعتر از بقیه مستعد خشک شدن هستند. بدون مداخله، می توانید روی همین درصد برای داشتن مشکلات رشد و مبارزه با جذب مواد مغذی حساب کنید.

اکولایزرهای آبیاری
همانطور که هر کسی در تجارت در حال رشد می تواند به شما بگوید، حتی بهترین برنامه های آبیاری نیز می توانند با مدیریت آب مشکل داشته باشند و خشک شوند. این یک واقعیت طبیعی است که برخی از مناطق مهد کودک یا گلخانه سریعتر از سایرین خشک می شوند. اگر شما یک پرورش دهنده هستید، دقیقاً می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم – اما ممکن است ندانید که عوامل مرطوب کننده چقدر می توانند به شما کمک کنند.

استفاده از عوامل مرطوب کننده به درستی می تواند به پرورش دهندگان مهد کودک و گلخانه کمک کند تا بر چالش های رشد در تمام فصل غلبه کنند.

استفاده از یک عامل مرطوب کننده تضمین می کند که آب می تواند به طور یکنواخت در ظروف پخش شود، بنابراین کل بستر خیس می شود – حتی محیط های ضد آب. ظروف رطوبت را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند، به خصوص ظروف در امتداد لبه ها. این می تواند به معنای آبیاری کمتر و مصرف آب کمتر باشد.

اگر از محیط کشت مبتنی بر ذغال سنگ نارس به محیط کشت کاهش یافته یا بدون ذغال سنگ نارس تغییر می دهید، تغییرات در دفع آب می تواند قابل توجه باشد. برخی از بسترهای جایگزین ظرفیت نگهداری آب بسیار کمتری دارند، که به معنای آبیاری بیشتر یا مصرف آب بیشتر در هر بار است.

هنگامی که یک محیط رشد آب گریز شد، کار ساده ای نیست که ظروف خود را به سطح رطوبت مطلوب برگردانید. آب آبیاری به سمت پایین گلدان هدایت می شود و به جای رطوبت مورد نیاز گیاهان، منجر به رواناب و هدر رفتن ورودی های کود می شود.

چگونه عوامل مرطوب کننده می توانند کمک کنند
در بهار، عوامل مرطوب کننده می توانند به شروع اولین دور آبیاری برای اوایل بهار و زمستان زمستانی کمک کنند. با نگهداری گیاهان تا حد امکان خشک در ماه های زمستان، می توان چندین بار تلاش کرد تا بستر به اندازه کافی خیس شود تا خوراک مایع اعمال شود. افزودن یک عامل مرطوب کننده به نفوذ سریع محیط در حال رشد کمک می کند.

چالش خشک شدن بستر
برخی از شما این روال را به خوبی می‌دانید: سطح رطوبت را در مزارع ظروف یا گلخانه‌های خود اندازه‌گیری کرده‌اید، و همه چیز عالی به نظر می‌رسد. اما سپس سطح رطوبت در لبه های بیرونی بلوک ها و ظروف به طور چشمگیری کاهش می یابد. در صورت عدم کنترل در طی چندین دوره آبیاری، بستر شروع به دفع آب می کند. سپس با مرطوب کردن مجدد محیط های رشد آبگریز مواجه می شوید – با آبی که می توانستید در جای دیگری استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
گروه ICL
خانه اپسیلون، جاده غربی
Ipswich، IP3 9FJ
تلفن: +44 (0) 1473 237100
فکس: +44 (0) 1473 237150
ایمیل: [email protected]
www.icl-group.com
www.icl-sf.co.uk
www.icl-sf.ie



منبع اهمیت آب و یکنواختی
بزرگترین خطر برای ایجاد آب گریزی مربوط به ظروف در لبه بیرونی بلوک آنها، گیاهان گلخانه ای نزدیک به پنجره های تهویه، و گیاهانی است که در معرض نور مستقیم خورشید یا بادهای خشک کننده بیشتر قرار دارند. حفظ سطح رطوبت گفتن آسان تر از انجام آن است. بسیاری از پرورش دهندگان مرکز بلوک را تماشا می کنند تا تصمیم بگیرند چه مقدار آب آبیاری نیاز دارد. زمانی که گیاهان مرکز زمانی شروع به خشک شدن می کنند، گیاهان در امتداد لبه ها برای مدتی خشک شده اند.