“فرصت سرمایه گذاری در روشنایی LED هرگز اینقدر جذاب نبوده است”

Signify به Topline Gerbera کمک می کند تا در پاییز امسال به نورپردازی LED کامل تبدیل شود. با انجام این کار، شرکت Tuil در هلند می تواند مصرف انرژی خود را به شدت کاهش دهد و ژربرا با کیفیت بهتری تولید کند. این شرکت نیروی نورپردازی بالای Philips GreenPower را انتخاب کرد که به آنها 55٪ نور بیشتری نسبت به روشنایی HPS فعلی آنها می دهد. ترکیب با سیستم کنترل GrowWise گزینه ای را برای کم کردن نورها در صورت نیاز ارائه می دهد و به شرکت اجازه می دهد مصرف انرژی و سرعت تولید خود را بهتر مدیریت کند.

همانطور که قیمت انرژی همچنان در حال افزایش است، تجزیه و تحلیل هزینه-فایده به راحتی برای Topline Gerbera انجام شد. فرصت سرمایه گذاری در روشنایی LED هرگز اینقدر جذاب نبوده است. رینو مانس، یکی از مالکان Topline Gerbera می گوید: «ما قبلاً به عنوان یک شرکت آماده نبودیم. حتی زمانی که در سال 2018 در حال ساخت یک گلخانه جدید بودیم. ما احساس کردیم که قبلاً تجربه عملی کافی با LED در کشت ژربرا وجود نداشت. اما تحولات در چند سال گذشته به سرعت پیش رفت. دانش و تجربه زیادی با آزمایش و همچنین در عمل به دست آمد.

Topline Gerbera و Signify قبلاً به طور گسترده در مورد این طرح بحث کردند. محاسبات و سناریوهای متعددی به منظور اتخاذ یک تصمیم خوب مورد بحث قرار گرفت. نشان دهید که مشتریان اغلب از این سطح از مشاوره و تعهد قدردانی می کنند.

کنترل سرعت تولید و مصرف انرژی
یکی دیگر از دلایل انتقال در این زمان، یارانه EHG است که Topline Gerbera از آن استفاده می کند. یکی از شرایط این یارانه این است که شرکت در روشنایی LED حداکثر 60 وات به ازای هر متر مربع برق استفاده کند. سیستم کنترل GrowWise به پرورش دهنده ژربرا اجازه می دهد تا سرعت تولید را هدایت کند و نور را با دو تاسیسات CHP خود تطبیق دهد. این همچنین به آنها این امکان را می دهد که برق را به شبکه بازگردانند. زمانی که قیمت انرژی اجازه دهد، می‌توانیم 100 درصد چراغ‌ها را دوباره روشن کنیم.»

با 3.9 هکتار گلخانه، Topline Gerbera در سپتامبر امسال تعداد زیادی چراغ LED نصب خواهد کرد. شریک نصب Stolze چراغ های HPS فعلی را جایگزین می کند و اجزای کم نور مورد نیاز را نصب می کند. مانس می‌گوید: «استولز با ساخت جدید ما در سال 2018 درگیر بود. “همراه با Priva، آنها مطمئن خواهند شد که نور LED را می توان توسط رایانه آب و هوای فعلی ما کنترل کرد.” Mans به همکاری خوب با Signify به عنوان یک تامین کننده اعتماد دارد. Signify یک حزب قوی است که مسئولیت خود را جدی می گیرد.



منبع

Topline Gerbera تصمیم گرفت در نیروی نورپردازی فیلیپس GreenPower سرمایه گذاری کند. این چراغ LED نهایی رشد برای ژربرا و سایر محصولات نور دوست است. علاوه بر این، این می تواند جایگزین چراغ های HPS یک به یک شود. مانس توضیح می‌دهد: «با انجام این کار، مقدار قابل توجهی نور اضافی به گلخانه اضافه می‌کنیم که انتظار داریم گل‌های باکیفیت‌تری تولید کنیم. سطح نور از 135 به 205 میکرومول بر متر مربع افزایش خواهد یافت. حداقل، این زمانی است که چراغ ها 100٪ روشن می شوند. زیرا ما سیستم کنترل GrowWise را نیز انتخاب کرده‌ایم و به ما این امکان را می‌دهد که نورهای LED را تا درصد دلخواه کاهش دهیم تا حتی بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

پرورش ژربرا با قیمت مناسب
دوره بازپرداخت برای نصب کامل به تحولات بازار انرژی بستگی دارد. مانس می گوید: «اما ما در دو زمستان آینده نیازی به خرید بنزین اضافی نخواهیم داشت. “این باعث می شود این سرمایه گذاری در کوتاه مدت قابل اجرا باشد. در دو سال آینده می توانیم ژربرا را با قیمت مناسبی پرورش دهیم. علاوه بر این، ما شرکت خود را برای آینده آماده می کنیم. من انتظار دارم که HPS تا چند سال دیگر کاملاً از تصویر خارج شود. ما باید با انرژی کمتری در آینده مدیریت کنیم.»

کاهش چشمگیر مصرف انرژی
بازار انرژی فعلی برنده Topline Gerbera شد. مانس می‌گوید: «ما یک موقعیت گاز معین را برای دو زمستان آینده تعیین کرده‌ایم، اما این برای روشن کردن همه چراغ‌های HPS کافی نیست. این بدان معناست که شما باید بنزین اضافی بخرید، اما نمی توانید با قیمت های فعلی آن را به دست آورید. سپس می‌توانید نیمی از چراغ‌ها را خاموش کنید، اما این باعث کاهش کیفیت می‌شود و ما این را برای مشتریان خود نمی‌خواهیم.» Mans راه حل را در LED پیدا کرد. پرورش‌دهنده مشتاقانه می‌گوید: «این امکان کاهش فوری مصرف انرژی را فراهم می‌کند».

برای اطلاعات بیشتر:
دلالت کند
Daniele Damoiseaux، مدیر گلوبال مارکوم باغبانی
[email protected]
www.philips.com/horti