فصل رشد را با آزمایش آب شروع کنید

برای اطلاعات بیشتر:
برندگان اثبات شده
111 E Elm St Ste D
سیکامور، IL 60178
www.provenwinners.com

بسیاری از پرورش دهندگانی که با آنها صحبت می کنیم PH آب و اغلب PH خاک خود را نیز می دانند. چیزی که برای بسیاری از پرورش دهندگان گیج کننده است این است که PH خاک خیلی بالا باشد، حتی زمانی که از مخلوط خاک 5.8 تا 6.0 خارج از کیسه یا قیف استفاده می شود، pH آب ممکن است در سطح قابل کنترلی به نظر برسد، و آنها با یک خاک تغذیه می کنند. کود اسیدی همه چیزهایی که در بالا نوشته شده اطلاعات مهمی هستند، اما یک عامل بسیار مهم وجود ندارد: تولیدکنندگان معمولاً نمی دانند قلیایی کل آبشان چقدر است.

آزمایش آب، تولیدکنندگان را برای تصمیم گیری بهتر در هنگام انتخاب مخلوط خاک، خرید یک ترکیب کودی که به بهترین وجه به منبع آب مصرفی می پردازد، و احتمالاً در نظر گرفتن گام های بعدی برای کمک به تامین آب برای پرورش دهنده و نه در مقابل آنها، تجهیز می کند. فروشندگان کارگزار، نمایندگان ترویج شهرستان و کارکنان دانشگاه همگی می توانند به توضیح نتایج آزمایش برای پرورش دهندگان کمک کنند و به آنها کمک کنند تا یک برنامه اقدام برای محصولات خود تهیه کنند.

قلیائیت کل آب به عنوان CaCO3 ذکر شده است و به عبارت ساده تر، اندازه گیری اثر “آهک سازی” یک منبع آب معین در هنگام اعمال بر محصولات یک پرورش دهنده است. منبع آبی با قلیائیت بالا اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد باعث افزایش pH خاک در طول زمان می شود و آبی با قلیاییت کل بسیار پایین ممکن است منجر به افت pH خاک شود که باعث مشکلات تغذیه ای نیز می شود. محدوده هدف برای قلیائیت کل بهینه تقریباً 60-140 است. بسیاری از منابع آب گلخانه ای در این محدوده قرار می گیرند. اما بسیاری از مناطق منابع آبی را تجربه می کنند که بسیار بالاتر یا پایین تر از این سطوح بهینه است.

یک سوال پیچیده‌تر که اغلب پرسیده می‌شود، مربوط به مسائل تغذیه‌ای گیاه است که به دلیل سطوح pH خاک بسیار بالا یا پایین است که نمی‌تواند مواد مغذی خاصی را در سطوح مناسب در اختیار گیاه قرار دهد. شایع ترین چنین مشکلی علائم کمبود آهن (زرد شدن رشد جدید) در گیاهان دارای pH پایین خاک مانند سوپرتونیا (گل اطلسی)، سوپربلز (کالیبراکوآ) و باکوپا (سوترا) است. هنگامی که سطح pH خاک بسیار بالاتر از 6.0-6.2 افزایش می یابد، حساس ترین واریته ها در این گروه ها شروع به زرد شدن رشد جدید به دلیل عدم جذب آهن می کنند، حتی اگر ممکن است سطوح کافی آهن در خاک و کودها وجود داشته باشد. در سطوح بالاتر pH خاک، آهن در دسترس گیاه نخواهد بود.



منبع

برای سازگاری بهتر محصول و جلوگیری از مشکلات بالقوه کیفیت محصول ناشی از مشکلات تغذیه ای، ساده ترین و منطقی ترین گام این است که آب تولیدکنندگان قبل از فصل رشد بعدی آزمایش شود. منابع زیادی برای آزمایش آب آبیاری وجود دارد. تامین کنندگان کشاورزی، دانشگاه ها، دفاتر ترویج شهرستان، و آزمایشگاه های مستقل همگی برای چنین آزمایش هایی در دسترس هستند. آنچه مورد نیاز است یک آزمایش آب تامین آبیاری است که عناصر اصلی و فرعی مورد نیاز گیاهان را بررسی می کند: pH، EC (نمک های محلول)، و قلیاییت کل. چنین آزمایش هایی معمولاً در محدوده 40 تا 75 دلار هزینه دارند. با این قیمت، آزمایش آب یک سرمایه گذاری بسیار عاقلانه برای اطمینان از موفقیت محصولات آتی و جلوگیری از هرگونه “سردرد رشد” بی مورد است.

مهمترین سوالی که هر فصل از مشتریان پرورش دهنده خود دریافت می کنیم در مورد تغذیه گیاه است. به عنوان مثال، دنیس کرام، مدیر عملیات رشد در گلخانه چهار ستاره می نویسد، برای مثال، چه ترکیب کودی برای گیاه بهتر است، با چه میزان (ppm نیتروژن) گیاهان باید تغذیه شوند، یا هر چند وقت یکبار به گیاهان کود داده شوند.