فن های گردشی برای گل رزهای گلدانی با دمای یکنواخت

هزینه های انرژی
یک مزیت خوب برای Gert مصرف انرژی کمتر فن های جدید است. اگرچه ما اکنون شاهد افزایش شدید قیمت گاز هستیم، قیمت برق نیز به مرور زمان به میزان قابل توجهی بالاتر خواهد رفت. مصرف برق فن ها تنها بخش کوچکی از کل مصرف انرژی ما است، اما البته هنوز هم سرمایه گذاری در راه حل های کم مصرف بسیار مهم است. در مقایسه با سیستم با Airmix، مصرف برق بیش از نصف شده است. بنابراین ما هنوز هم انرژی زیادی در آنجا ذخیره می کنیم.»

Gert van der Pligt در گلخانه ای که به تازگی ساخته شده است.

برای اطلاعات بیشتر:
Vostermans
www.vostermans.com



منبع

روشنایی و گرمای اضافی
قبلاً Pligt از نورپردازی SON-T در همه گلخانه ها استفاده می کرد. این به طور منظم منجر به مازاد حرارت قابل توجهی می شود. برای بهبود بیشتر کیفیت، این شرکت اخیراً از SON-T به نورپردازی LED تغییر داده است. این امر سطح نور را بدون افزایش بیشتر گرمای تولید شده توسط لامپ های SON-T افزایش داد. گرت توضیح می دهد: «سطح مناسب نور و طیف نور برای رشد گل رزهای گلدانی بسیار مهم است. نورپردازی LED امکانات جدید بسیاری را در این زمینه ارائه می دهد، با استفاده از طیف مناسب برای هر مرحله کشت و همچنین صرفه جویی قابل توجهی در انرژی.

گردش برای توزیع یکنواخت دما
تغییرات در سیستم روشنایی گلخانه متعاقباً تغییراتی در تهویه و گردش هوا ایجاد کرد. برای حذف گرمای اضافی، از سیستم تهویه Airmix در ترکیب با فن‌های گردشی در گلخانه‌ها با نورپردازی SON-T استفاده کردیم. با نصب لامپ های LED، گرمای اضافی از بین رفت و اولویت سیستم تهویه برای Pligt Professionals اکنون در گردش خوب برای توزیع یکنواخت دما قرار دارد. علاوه بر این، فن های گردش افقی آب و هوای فعال را برای محصولات حفظ می کنند. به همین دلیل هم اکنون در گلخانه جدید از فن های گلخانه ای مولتی فن استفاده می شود. با استفاده از صفحه نمایش هارمونی، کنترل رطوبت به یک چالش تبدیل می شود. رطوبت بیشتری در زیر صفحه نمایش های بسته حفظ می شود و اهمیت توزیع خوب هوا و گردش هوا بسیار افزایش می یابد. ما هنوز باید بفهمیم که آیا رطوبت کافی را می توان با سیستم تهویه حذف کرد یا خیر. تا اینجای کار، با اعمال حداقل فاصله در صفحه نمایش و دمای لوله بالاتر تنها با فن ها، همه چیز به خوبی پیش می رود.

Pligt Professionals تولید کننده گیاهان گلدانی گلدار است. با مساحت 13 هکتار، پراکنده در سه مکان، و طیف گسترده ای از گونه های گیاهی، این کسب و کار خانوادگی هر هفته 3 تا 400 هزار گیاه عرضه می کند. یک عنصر مهم برای سازمان، ارائه محصول با کیفیت است. برای تحقق این امر، تکنیک های مختلف کشت با کیفیت بالا در گلخانه ها اعمال می شود. Vostermans با مدیر عامل Gert van der Pligt در مورد تصمیم برای نصب فن های گردش افقی Multifan در گلخانه اخیرا ساخته شده که پنج هکتار گل رز گلدانی را در خود جای می دهد صحبت کرد.