قطر “آماده” میزبانی جهان در EXPO 2023 دوحه پس از بازدید بازرسی AIPH است.

پوشیده از فضای سبز، خانه به شکل تپه است و با چشم انداز پارک البیدا ادغام شده است. شکل آن به شکل یک نیم دایره است که فضای باز وسیعی در جلوی آن و یک فواره به عنوان مرکز آن وجود دارد، در حالی که نیمکت های کناری غرفه یک آمفی تئاتر طبیعی را تشکیل می دهند که مناظر خیره کننده و مکانی عالی برای رویدادها و گردهمایی های اکسپو را ارائه می دهد. .

آماده‌سازی برای دعوت دوباره جهان به قطر، این بار برای تجربه اکسپو 2023 دوحه – اولین نمایشگاه جهانی باغبانی A1 مورد تایید AIPH در خاورمیانه در راه است. یک هیئت بین‌المللی از مقامات AIPH از مکان‌های متعددی بازدید کردند تا پیشرفت‌های حاصل شده توسط وزارت شهرداری را ارزیابی کنند، از جمله اولین بازدید از اکسپو هاوس، ساختمان میراث منحصر به فرد اکسپو 2023 دوحه.

این هیئت همچنین توانست توسعه زیرساخت‌ها را در جای دیگری در پارک البیدا، که محل برگزاری نمایشگاه EXPO 2023 دوحه به مدت شش ماه از 2 اکتبر 2023 تا 28 مارس 2024 خواهد بود، ارزیابی کند. این رویداد 1.7 M SQM را اشغال خواهد کرد. به سه منطقه تقسیم می شود – منطقه بین المللی، منطقه خانوادگی و منطقه فرهنگی. اکسپو 2023 دوحه میزبان فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها و سرگرمی‌های بی‌شماری برای همه بازدیدکنندگان، از جمله وزیران و هیئت‌های رسمی کشورهای شرکت‌کننده، و همچنین بازدیدکنندگان تجاری، علاقه‌مندان به باغبانی، گردشگران، خانواده‌ها و کودکان خواهد بود.

منبع: dohaexpo2023.gov.qa/en



منبع آقای لئوناردو کاپیتانیو، رئیس AIPH، گفت: “قطر در حال ایجاد یک نمایشگاه باشکوه است که من متقاعد شده ام که بازدیدکنندگان زیادی را از قطر، منطقه و سراسر جهان جذب خواهد کرد. این یک فرصت ویژه برای مردم است تا اولین نمایشگاه جهانی باغبانی را که در یک منطقه کویری برگزار می شود، تجربه کنند. واضح است که دولت قطر متعهد به موفقیت بزرگ این رویداد است.»

سفیر عالی جناب آقای بادر الدافا، کمیسر کل نمایشگاه اکسپو 2023 دوحه، گفت: «خوشامد گویی به رئیس AIPH و هیئت او در قطر برای ما افتخار بود. ما با موفقیت نشان دادیم که آماده میزبانی این رویداد معتبر هستیم و بیش از 50 کشور قبلا برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند. ما انتظار داریم به هدف 80 غرفه ملی برسیم و از همه کشورها دعوت می کنیم در این رویداد استثنایی در قطر شرکت کنند.

آقای تیم بریرکلیف، دبیر کل AIPH، گفت: “با موضوع کویر سبز، محیط زیست بهتر، این نمایشگاه راه را برای گرد هم آوردن کشورهای جهان برای نمایش ایده ها و راه حل های آینده و در عین حال ایجاد راه حل خواهد کرد. یک تجربه بازدیدکننده غیرقابل فراموشی این مایه دلگرمی است که همه کارهای آماده سازی تکمیل شده و در حال انجام است، و من می دانم که اکسپو 2023 دوحه قطر به رویدادی برای قطر تبدیل خواهد شد که در آینده به آن افتخار می کند.