قیمت برق تاسیسات تبرید هلند افزایش یافت

نکوری قبلاً در این مورد با وزیر آب و هوا و انرژی، راب جتن، تماس گرفته و از مجلس نمایندگان خواسته است تا اقدامی انجام دهد. دیوی نتیجه می گیرد: “دولت های کشورهای اطراف مداخله می کنند. بسیاری از مشتریان ما در سطح بین المللی کار می کنند، به طوری که موقعیت رقابتی سردخانه های هلندی هیچ سودی ندارد.”

اما هیچ‌کس این وضعیت بسیار غیرعادی را پیش‌بینی یا درک نکرد. بنابراین، ما مشغول انجام معاملات جدید با مشتریان خود هستیم، اگرچه می‌دانیم که نمی‌توانیم هزینه‌های برق را به طور کامل و مستقیم از همه آنها دریافت کنیم. در این رابطه با شرکای خود برای مدت طولانی، و توقف جریان به نفع کسی نیست. اما، ما باید به توافق برسیم.”

“این یک وضعیت دیوانه کننده است که ما به سادگی باید آن را تحمل کنیم. در غیر این صورت، حتی یک شرکت از نظر مالی سالم مانند ما می تواند زیر بار بگذارد. قراردادهایی که قبلا با مشتریان خود منعقد کرده بودیم، این افزایش قیمت عظیم برق را پیش بینی نمی کرد. ما در حال حاضر با انرژی کار می کنیم. راب می گوید.

راب خاطرنشان می کند که در حال حاضر، اکثر مردم وضعیت مخمصه خود را درک می کنند. “با این حال، بدون عواقب نخواهد بود. تقریباً همه می گویند که در حال حاضر نمی توانند چیزی به دست آورند. علاوه بر برق، کود، پلاستیک، مقوا و هزینه حمل و نقل دریایی نیز افزایش یافته است. هفته گذشته با یک صادرکننده میوه بزرگ صحبت کردم که او گفت که آنها به طور قابل توجهی تجارت کمتری ارسال خواهند کرد. وقتی پولی برای شما وجود ندارد چه انتظاری دارید؟”

برای اطلاعات بیشتر:
راب ون اوپزلند
گروه لجستیک کیویت
ایمیل: [email protected]
وب سایت: www.kivitslogisticsgroup.com



منبع

حساب کن
او محاسبه می کند: “در 1 ژانویه 2021 – نه چندان دور – هزینه برق 50 یورو به ازای هر مگاوات بود. یک سال پیش، این قیمت دو برابر شد و به 101 یورو رسید. هفته گذشته، به 693 یورو در مگاوات رسید و دیروز، ما به 359 یورو بازگشته بودیم. در طول اوج قیمت، به طور کلی 14 برابر بیشتر از یک سال قبل بود. در حال حاضر، ما در مقایسه با 1 ژانویه 2021 هفت برابر شده ایم.”

نکوری
دیوی گرلینگ، مدیر Nekovri، انجمن تجاری بخش تبرید در هلند، نیز در روزنامه هلندی، AD، وضعیت را “دراماتیک” نامید. “بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا سر خود را بالاتر از آب نگه دارند. تعرفه های انرژی نسبت به میانگین 2017-2021 هفت برابر شده است و ممکن است در سال آینده ده برابر افزایش یابد. من تعداد فزاینده ای از تماس های نگران کننده از صاحبان مشاغل دریافت می کنم.”

“هفته گذشته با بسیاری از همتایان تجاری صحبت کردم و همه آنها وضعیت اقتصادی کوتاه مدت را دراماتیک می دانند. ما خوشبختانه یک شرکت قوی و با ثبات داریم که همیشه مراقب بلندمدت، شرکا و ما است. تقریباً همیشه زنده می مانند. با این حال، هنوز باید برخی از لابی های جدی برای اقدام وجود داشته باشد زیرا آنچه اکنون اتفاق می افتد واقعاً عجیب است. و من منتظر کمکی به عنوان غرامت نیستم. اما به نظر می رسد بسیار معقول است که دولت مداخله کند. راب می گوید، از نظر اقتصادی کلان، برای مدیریت قیمت گذاری انرژی.

در اروپا، قیمت فعلی برق یک تهدید همیشگی است که نه تنها بر بازار تبرید بلکه کل اقتصاد را تهدید می کند. شرکت Rob van Opzeeland، Kivits Logistics Group، صاحب 15 سردخانه در بنلوکس و جاهای دیگر است. بنابراین او زنگ خطر را به صدا در می آورد. راب شروع می‌کند: «همانطور که اوضاع پیش می‌آید، ما در مسیر خوبی برای متوقف کردن اقتصاد هستیم.

من اقتصاددان کلان نیستم، اما این روزها، هواپیما و الگوریتم‌هایی که کسب‌وکار ما همیشه بر اساس آن کار می‌کرده به شدت تغییر کرده است. مصرف‌کنندگان نیز درآمد قابل مصرف کمتری دارند، بنابراین من واقعاً نگران هستم که تقاضای بسیار کمتری وجود داشته باشد، به ویژه برای محصولات لوکس تر، اما همچنین برای غذاهای سالم. کیف پول مردم خالی است،” Van Opzeeland توضیح می دهد.

نیاز به مداخله در بازار انرژی
“گروه لجستیک ما خنک کننده و کلیه خدمات مرتبط با آن مانند بسته بندی، انبارداری و توزیع را انجام می دهد. ما طبیعتاً در تلاش هستیم تا راه های خوبی برای سازماندهی هوشمندانه زنجیره و کاهش هزینه ها پیدا کنیم. اما با این افزایش قیمت ها، این به سادگی نیست. به اندازه کافی مداخله در بازار انرژی لازم است. من نمی توانم درک کنم که پس از سرمایه گذاری های اخیر در انرژی سبز، مقدار بیشتری از آن در دسترس نیست. همچنین، تفاوت مضحکی در قیمت انرژی کشورهای مختلف با هلند وجود دارد. به نظر می رسد گران ترین است، تا حد زیادی.”