قیمت گل در دارماپوری به دلیل بادهای موسمی شمال شرقی کاهش یافت

P. Sivakumar، یک پرورش دهنده گل از دارماپوری، گفت: “همیشه در فصل باران های موسمی برای پرورش دهندگان گل ناراحت کننده است زیرا رویدادهای کمی در این فصل برگزار می شود که به دلیل کاهش تقاضا وجود دارد. اما امسال تقاضا کمتر از حد معمول است و از این رو زیان آن بسیار زیاد است. بیشتر گل ها در اثر بارندگی آسیب دیدند و بقیه گل ها به دلیل ماندگاری کم هدر رفتند. قیمت‌ها نیز بسیار ضعیف هستند زیرا در این فصل صادراتی به سالم، کویمباتور، هوسور یا سایر بازارها وجود ندارد.

مقاله کامل را در www.newindianexpress.com بخوانید.



منبع

Y. Sankar، یک فروشنده خصوصی، گفت: «به جز گل یاس که به ازای هر کیلوگرم 300 روپیه فروخته می شود، قیمت سایر گل ها در حال کاهش است، به طوری که مگنولیا و داوودی 30 تا 35 روپیه در هر کیلوگرم فروخته می شود و گل رز به فروش می رسد. 60-70 روپیه در هر کیلوگرم. قیمت گل در شهریور تقریباً چهار برابر قیمت فعلی بود. به دلیل بارندگی ها مازاد تولید بوده اما خریداران بسیار اندک. این وضعیت با کاهش بارندگی ها تغییر می کند و ما انتظار داریم که قیمت ها تا اوایل دسامبر تثبیت شود.

مقامات بخش باغبانی گفتند: «اینها نوسانات رایج بازار است و وضعیت تغییر خواهد کرد. بازارهای گل در دارماپوری بیشتر خصوصی هستند. بنابراین، ما نمی توانیم در مورد امور آنها اظهار نظر کنیم.

پرورش دهندگان گل در دارماپوری به دلیل قیمت پایین گل ها به دلیل بادهای موسمی شمال شرقی که منجر به کمبود تقاضا و ماندگاری ضعیف گل ها شده است، نگران هستند. بر اساس داده های اداره دارماپوری، گل در بیش از 7660 هکتار زمین کشت می شود و در میان آنها، مگنولیا در مساحت 2600 هکتار، گل داودی در 1478 هکتار، گل رز در بیش از 700 هکتار و یاسمن در سطح زیر کشت می شوند. بیش از 1100 هکتار