لاله به افتخار بانوی اول جیل بایدن در روزهای لاله هلندی نامگذاری شد

در این مراسم، بانوی اول یک سنت چند صد ساله را ادامه خواهد داد و لاله “جیل بایدن” را می پذیرد.

این مراسم شاید قرن ها قدمت داشته باشد، اما نامگذاری لاله به نام بانوی اول اینطور نیست. تولیپا “جیل بایدن” به گروه کوچکی از لاله های زیبا که نام بانوی اول آمریکا را بر روی خود دارند، خواهد پیوست. هفت بانوی اول لاله‌هایی به افتخار خود دارند: تولیپا «خانم کلیولند»، «خانم گریس کولیج»، «النور روزولت»، «لیدی برد جانسون»، «باربارا بوش»، «هیلاری کلینتون» و «لورا بوش». ”

بیش از 15000 گل لاله، گل های شاخه بریده و گیاهان باغبانی، اقامتگاه سفیر آندره هاسپلز را در طی روزهای گل لاله هلندی، 5 تا 7 آوریل، متحول خواهند کرد. فرهنگ دوچرخه سواری هلند موضوع رویداد امسال است. لاله ها و دوچرخه های هلندی در مجموعه ای از سمینارها، ناهارها و پذیرایی ها برجسته خواهند شد.

علاقه هلندی ها به لاله ها در سال 1594 زمانی که گیاه شناس کارولوس کلوزیوس پیازهای لاله را در لیدن کاشت شروع شد. از آن زمان هلندی ها در تکثیر انواع لاله ها سرآمد بوده اند و تخصص هلندی در باغبانی شهرت جهانی یافته است. به عنوان مثال، هلند سالانه بیش از 450 میلیون پیاز گل لاله به ایالات متحده صادر می کند.

در روزهای هلندی لاله، جدیدترین گل لاله رسماً به افتخار بانوی اول جیل بایدن نامگذاری می‌شود و در ثبت رسمی لاله‌های انجمن سلطنتی پرورش دهندگان پیاز عمومی هلند پذیرفته می‌شود.

منبع: netherlandsandyou.nl



منبع این مراسم که در 5 آوریل در اقامتگاه سفیر در واشنگتن دی سی برگزار می شود، تنوع و استحکام روابط دوجانبه بین هلند و ایالات متحده را برجسته خواهد کرد.