ما روی فناوری‌های مختلف سرمایه‌گذاری کردیم تا بتوانیم گیاهان باکیفیت بیشتری را در چرخه‌ای سریع‌تر پرورش دهیم.»

در چند سال گذشته، این شرکت بر روی فناوری‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است تا بتوانیم گیاهان باکیفیت بیشتری را در چرخه‌ای سریع‌تر پرورش دهیم.

آینده شرکت خود را چگونه می بینید؟
رجینا:
برای آینده قصد داریم روی کشت Phalaenopsis فقط در یک سایت تولید تمرکز کنیم. بنابراین، ما یک برنامه بلند مدت (20 ساله) برای گسترش گلخانه ها در Sítio Garça Mirim از 21000 متر مربع به 80000 متر مربع داریم. ما گلخانه ها را در کولیبری برای محصول جایگزین Phalaenopsis نگه خواهیم داشت. این طرح توسعه گران است، بنابراین نیاز به برنامه ریزی مالی بسیار دقیق و یک برنامه کاری تثبیت شده دارد.

برای تکمیل برنامه های سرمایه گذاری سال 2021، سیتیو کولیبری پنل های خورشیدی را برای تامین برق تمام گلخانه ها و تجهیزات خریداری کرد. در ژوئن 2022 شروع به کار کرد و ما در حال حاضر شاهد نتایج خوبی هستیم، به طوری که احتمالاً نیازی به استفاده از برق شرکت انرژی نخواهیم داشت.

در گلخانه‌های سرد، کف‌های زهکشی تعبیه کردیم که به ما امکان می‌دهد آب و هوای خشک‌تری در زیر میزها داشته باشیم و از بروز برخی بیماری‌ها بکاهیم. در همان منطقه، میزها از کل منطقه تولید (حدود 200 متر) در خطوط حمل و نقل حمل می شوند. این شرکت همچنین ظروف آلومینیومی مورد استفاده ما را تهیه می کند. ماشین‌های خنک‌کننده هوای جدیدی برای اطمینان از خنک‌سازی در ماه‌های گرم‌تر سال خریداری شدند.

آیا می توانید در مورد ساختار فعلی شرکت خود و تحولات و سرمایه گذاری های سال های اخیر چیزی به ما بگویید؟
رجینا:
امروزه Sítio Kolibri دو سایت تولید دارد. اولی برای مرحله رشد Phalaenopsis است و بنابراین شامل یک سیستم گرمایشی است که برای این بخش از کشت توسعه داده شده است، و دومی یک گلخانه گلدار با یک سیستم خنک کننده برای این فرآیند است.

گابریلا:
ما فراز و نشیب‌های خود را داشته‌ایم و به‌ویژه با افت‌ها چیزهای زیادی در مورد این گیاه یاد گرفتیم. ما هم در این کشت و این گروه محصول تخصص داشتیم چون چالش ها را خیلی دوست داریم.

ژوئن گذشته شما نامزد جایزه پایداری پرورش دهنده بین المللی سال شدید و سوم شدید. می توانید در این خصوص بیشتر به ما بگویید؟
رجینا:
سال گذشته پدرم به گابریلا گفت: “هنوز زمان برای شرکت در جایزه پایداری پرورش دهنده بین المللی سال وجود دارد، نظر شما چیست؟” او درخواست درخواست را به سازمان مربوطه برای شرکت ارسال کرد و ما تصمیم گرفتیم آن را اجرا کنیم. ما در این سال‌های گذشته خیلی سخت کار کرده‌ایم تا به جایی که هستیم برسیم. وقتی فرم ها را پر کردیم، به این نتیجه رسیدیم که از قبل اکثر الزامات مربوط به پایداری را برآورده کرده ایم.

آیا می توانید چیزی در مورد تاریخچه این شرکت به ما بگویید؟
گابریلا:
ما دختران مهاجران هلندی هستیم که در پایان سال 1981 به برزیل آمدند. پدر ما، تئو برگ، به عنوان مشاور آمد، اما با گذشت زمان او شریک یک پرورش دهنده کالانکوئه شد. بعد از چند سال پدر و مادرم تصمیم گرفتند جایی بخرند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. آنها به مدت چهار سال بنفشه آفریقایی و مقداری کالانکوئه تولید کردند. تولید بنفشه آفریقایی با Anthuriums جایگزین شد، انواعی که Sítio Kolibri از آنتورا وارد کرد. در حدود سال 1994 آنها این شانس را داشتند که شروع به رشد Phalaenopsis کنند. در سال 2012 این شرکت تصمیم گرفت کاملاً روی Phalaenopsis تمرکز کند.


گابریلا و رجینا برگ

چرا پرورش Phalaenopsis را انتخاب کردید؟
رجینا:
ژاک ون در وایدن مدتی در برزیل کار کرد و سپس به هلند بازگشت، اما قبل از ترک، پیشنهاد کرد که Phalaenopsis گیاه گلدان آینده خواهد بود. پدر ما، تئو، تصمیم گرفت با این گیاه جدید کار کند. Phalaenopsis قبلاً در برزیل تولید می شد، اما در مقیاس بسیار کوچک، به ویژه در شهرهایی با آب و هوای سردتر. در آن روزها تولید در تمام سال نبود، بنابراین پدرم روی سیستم های خنک کننده در گلخانه ها سرمایه گذاری کرد تا بتواند گیاهان را در تمام سال بفروشد. موفقیت بزرگی بود.

در سال 2019 شرکت ما دیگ بخار تراشه چوب جدیدی را خریداری کرد که مناسب فرآیند تولید ما بود. ما آن را با سرمایه خود خریدیم و از جولای 2020 زمین گلخانه ای به مساحت 26000 متر مربع را گرم می کند. برای بهبود کیفیت تامین گرما و کاهش مصرف برق، تمام پمپ های گرمایش را تغییر دادیم و تمام خطوط گرمایش داخل گلخانه را بازسازی کردیم.

برای اطلاعات بیشتر:
آنتورا
www.anthura.nl



منبع

گابریلا
والدین ما دیگر در شرکت فعال نیستند. رجینا، ماتئوس، کوئه و من با هم کار می کنیم و مطمئن می شویم که Sítio Kolibri به توسعه و رشد خود ادامه می دهد.

شرکت های هلندی چه چیزی می توانند از شما بیاموزند؟
گابریلا:
در برزیل، ما طیف خوبی از فناوری ها برای پرورش دهندگان گل نداریم. ما باید خیلی خارج از چارچوب فکر کنیم و راه هایی برای مدیریت و پیاده سازی فناوری های جدید پیدا کنیم. همچنین تورم برای ما یک واقعیت روزمره است، بنابراین ما همیشه باید واقعاً روی مدیریت پول خود متمرکز باشیم و برای سرمایه گذاری های کلان به بانک ها وابسته نباشیم.

این تصمیم خوبی بود. از سال 2008، من و گابریلا شریک پدر و مادرمان بودیم و در سال 2013 شوهرم ماتئوس به ما پیوست. همسر گابریلا، Cauê، در سال 2022 به این شرکت پیوست.

مهاجران هلندی تئو و لیزت برگ شرکت Sítio Kolibri را در سال 1989 در شهر هولامبرا برزیل راه اندازی کردند. امروزه دخترانشان گابریلا و رجینا به همراه همسرانشان شرکت را اداره می کنند. Anthura با گابریلا و رجینا در مورد شرکت، تحولات آن و آینده صحبت می کند.

چگونه شما و خواهرتان در شرکت مشارکت کردید؟
رجینا:
وقتی در سال 1989 به برزیل نقل مکان کردیم، فقط ما چهار نفر در برزیل بودیم، هیچ خانواده ای در اطراف نبودیم، من و خواهرم همیشه در شرکت پدر و مادرمان غرق در زندگی شرکت بودیم. گابریلا به دانشگاه رفت و پس از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت به هولامبرا برگردد و در تجارت خانوادگی کار کند.

گابریلا:
در پایان سال 2020، این شرکت شروع به ساخت آخرین گلخانه سرد کرد تا بتوانیم از فضای گرمایش استفاده کامل کنیم. منطقه جدید، به مساحت 5500 متر مربع، برای به حداقل رساندن خسارت در صورت وزش باد شدید یا طوفان تگرگ ساخته شده است. این گلخانه مانند سایر گلخانه ها دارای پد و سیستم فن برای کنترل آب و هوای مطلوب است و کولرهای هوای Güntner که دمای ثابتی در حدود 22 درجه سانتیگراد را در طول سال تضمین می کند. سایه دوگانه امکان کنترل عایق خوب گلخانه را فراهم می کند. همه گلخانه های سرد ما مجهز به این سیستم ها هستند.

چه چیزی می توانید از هلند یاد بگیرید؟
گابریلا:
بازدید از هلند حداقل یک بار در سال یکی از اهداف ما است. ما سعی می کنیم از پرورش دهندگان مختلف و همچنین پرورش دهندگان Phalaenopsis بازدید کنیم. در هلند، شرکت‌های بسیار تخصصی زیادی در توسعه فن‌آوری‌های کشت گیاهان وجود دارد، چیزی که در برزیل نداریم. برای ما بسیار مهم است که ببینیم این فناوری‌ها چگونه کار می‌کنند، و کدام یک از آنها را می‌توان استفاده کرد، یا حداقل با کشت ما در برزیل سازگار کرد.