“ما مجازی سازی و تحلیل خودمان را انجام می دهیم”

فرمان
این بهبود داده‌ها و چگالی اندازه‌گیری در مواقعی که آب و هوای شدید اتفاق می‌افتد، مفید است. همچنین برای چیزهایی که قابل کنترل هستند، مانند آب و هوای گلخانه ای در تحقیق و توسعه مفید است. به عنوان مثال، بین محصولات با حجم برگ بیشتر یا کمتر مانند پیاز و تره تفاوت وجود دارد. یوری می گوید. “برگ های بیشتر به طور طبیعی امکان تبخیر بیشتر را فراهم می کند. محصولات بدون برگ های زیاد تبخیر ناخالص کمتری دارند. با دانش در مورد دما و رطوبت، می توانید تبخیر را به طور مثبت کنترل کنید.”

حسگرهای کمی از طریق شبکه LoRa ارتباط برقرار می کنند. این به شرکت حسگر اجازه می دهد شبکه خود را در هر مکان انتخاب کند. “LoRa بسته های کوچکی از داده ها را در فواصل طولانی با حداقل مصرف انرژی برقرار می کند. این به خوبی برای اندازه گیری ریزاقلیم مناسب است. حسگرهای فایرفلای هر پنج دقیقه یک پیام کوتاه ارسال می کنند و سپس به خواب می روند. این امکان اندازه گیری یک سال با اندازه نسبتاً کوچک را فراهم می کند. وارنر توضیح می دهد که باتری قابل شارژ.

Bejo تنها از سنسورهای Quantified استفاده نمی کند. یوری می‌گوید: «یکی از چیزهای بزرگ در مورد Quantified این است که آنها می‌توانند هر نوع سنسوری را به سیستم خود اضافه کنند. البته اگر تامین کنندگان با آن موافق باشند.” شرکت پرورش از سنسورهای بیشتری استفاده می کند. در ابتدا در هلند آزمایش شد، اکنون دارای حسگرهایی در ایالات متحده، استرالیا و سایر نقاط اروپایی است.

Robbert-Jan Seeleman، محقق جهانی تولید بذر در Bejo، در این پروژه مشارکت دارد. “ما در حال حاضر در مرحله تجسم داده ها به بهترین شکل ممکن هستیم. همچنین، با انواع مختلف داده ها آشنا می شویم.” در این فصل، برای اولین بار، سنسورها برای یک سال کامل در کل فرآیند تولید بذر کار خواهند کرد. او می‌گوید: «وقتی دانه‌ها برداشت شدند، می‌توانیم شروع به مقایسه کنیم و مثلاً کیفیت بذر را در رابطه با داده‌های آب و هوایی تجزیه و تحلیل کنیم.»

در اینجا، Bejo در حال برداشتن گام هایی در زمینه کشت آزاد نیز با داده های یکنواخت تر است. یوری می‌گوید: «ما کیت‌های حسگر را اغلب از طریق پست تهیه و ارسال می‌کنیم. توصیه می‌کنیم ابتدا با چند مکان در هر کشور شروع کنید و ببینید که چگونه پیش می‌رود. این رویکرد به خوبی پیش می رود. Bejo اکنون به مدت دو سال، در 18 ماه گذشته، در سراسر جهان با سنسورهای Quantified کار می کند. وارنر در پایان گفت: ما و تیممان در هلند به این موضوع افتخار می کنیم.

تصویر آرشیو یک سنسور کمی

Robbert-Jan می گوید: “ما همچنین می بینیم که چه زمانی انحرافات یا مشکلات ایجاد می شود. شما می توانید برای آن آلارم تنظیم کنید. بنابراین ما یا شریک تولید بذر مربوطه می توانیم تنظیمات سریعتر و دقیق تری انجام دهیم.” به عنوان مثال، اگر داده ها نشان دهنده یک بیماری یا تهدید آفت باشد.

تجسم خود
همه داده ها به هلند می رسد، بنابراین شرکت پرورش در حال ایجاد تیمی از متخصصان است. برای Bejo مهم بود که Quantified اجازه می دهد تا داده ها را به راحتی هر کجا که مشتری می خواهد صادر کند. در مورد شرکت پرورش به سیستم خود. یوری ادامه می‌دهد: “اگر ما فقط می‌خواهیم داده‌های زنده از حسگرها را ببینیم، ورود به سیستم Quantified کافی است. اما ما می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم؛ می‌خواهیم از آن داده‌ها استفاده کنیم. و همچنین داده‌های دیگر را از منابع دیگر پیوند دهیم.”

در اینجا بسیار مهم است: FireFly، یک دستگاه اینترنت اشیا با طراحی ارگانیک که اندازه گیری های اولیه و یک ماژول فرستنده را در خود جای داده است. وارنر ونسترا، یکی از بنیانگذاران Quantified می گوید: «FireFly یک ماژول GPS نیز دارد. “از آن برای انتقال موقعیت خود به کاربر استفاده می کند. برای اندازه گیری های خاص تر، می توانید حسگرهای خارجی مختلف را از طریق کانکتور به Firefly متصل کنید. سیستم اندازه گیری بی سیم، انعطاف پذیر است و به راحتی قابل بزرگ شدن است.”

“ارتباطات میدان باز موفقیت آمیز در چندین کیلومتر امکان پذیر است. در عمل، بسته به موانع بین FireFly و دروازه، می توانید به فواصل صدها متر تا چند کیلومتر دست یابید. نصب آنتن دروازه در ارتفاعات بالای زمین کمک فوق العاده ای می کند. یک دروازه واحد. می تواند داده ها را از حدود 100 FireFlie مدیریت کند. می توانید یک دروازه برای شبکه های حسگر بزرگتر در محیط های ساخته شده یا فرآیندهای تجاری مهم اضافه کنید.”

یوری درایجر، مدیر تحقیقات تولید جهانی بذر Bejo، شروع می‌کند: «این روزها، می‌توانید حسگرها را از مکان‌های زیادی خریداری کنید. “این اغلب شامل یک بسته با مشاوره، اشتراک و نرم افزار است. با این حال، این دقیقاً همان چیزی است که ما نمی خواستیم.” این یکی از دلایلی است که Bejo به این شرکت حسگر نسبتاً جدید روی آورده است. محدوده محصول Quantified با داشتن تمام سنسورهای استاندارد Bejo در انتخاب کمک کرد.

Bejo به عنوان یک شرکت اصلاح نژاد بین المللی، گونه های جدید و بهبود یافته سبزیجات را توسعه می دهد و دانه ها را در چندین قاره تولید و به فروش می رساند. بیشتر تولید بذر، تا حد زیادی، مربوط به کشت در فضای باز است.

آلارم ها
Bejo می‌تواند داده‌هایی را که از کشت بذر جمع‌آوری می‌کند، هنگام تحویل دانه‌های نهایی ارسال کند. به عنوان مثال، بذرهایی که در آب و هوای گرمسیری رشد می کنند، جوانه زدن مجدد را در آب و هوای مشابه ترجیح می دهند. با این حال این دلیل اصلی استفاده از سنسورها نیست. با داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم، دید کلی خوبی از توسعه و پیشرفت کشت داریم.»

تحلیل عمیق
آیا Bejo قبل از رفتن به سنسورهای Quantified زیاد با سنسورها کار می کرد؟ یوری توضیح می‌دهد: «ما با داده‌های جمع‌آوری‌شده، به‌عنوان مثال، ایستگاه‌های آب‌وهوا در مزرعه کار می‌کنیم، اما در غیر این صورت، داده‌های بسیار کمتری در اختیار داشتیم. امروزه، بینش نسبت به داده‌های بسیار بیشتری داریم. پیش از این، Bejo عمدتاً به داده‌هایی که تولیدکنندگان ارسال می‌کردند دسترسی داشت. اکنون که ما نیز اندازه گیری می کنیم و داده های بسیار بیشتری داریم، می توانیم تحلیل های عمیق تری در سطح بالاتر انجام دهیم.


تصویر آرشیو یک سنسور کمی

برای اطلاعات بیشتر:
فناوری سنسور کمی
ایمیل: [email protected]
www.quantified.eu


حسگر در مزرعه هویج در تاسمانی در فصل گذشته

این بدان معناست که Bejo باید با آب و هوا و شرایط رشد متفاوت دست و پنجه نرم کند. این شرکت پرورش دهنده از حسگرها برای جمع آوری داده های کشت بذر استفاده می کند. در هلند، آنها همچنین دارای حسگرهایی در کشاورزی گلخانه ای تحقیق و توسعه هستند. در هر دو مورد، آنها از سنسورهای Quantified Sensor Technology استفاده می کنند. بژو دو سال است که با این شرکت جوان هلندی همکاری می کند.

مجموعه داده غنی
سنسورهای کمی سرعت باد، بارش، دما، رطوبت نسبی، نور، رطوبت و دما خاک و EC را اندازه گیری می کنند. ویژگی خاص این مفهوم حسگر این است که یک سنسور واحد پارامترهای متعددی را اندازه گیری می کند.

بژو
www.bejo.nl



منبع