“ما می خواهیم تشخیص دهیم که چه زمانی به طور خاص به رنگ قرمز دور نیاز دارید و چه زمانی ممکن است هنوز بتوانید این میزان را کاهش دهید.”

نقش پیشگام
ون وردراگن در توضیح انتخاب Signify خود می گوید: «چراغ های HPS قدیمی من نیز از فیلیپس بودند، و برای چنین قدم مهمی، ترجیح می دهم شرکای قابل اعتمادی را انتخاب کنم. “من اولین تولید کننده گل داوودی در هلند هستم که با این راه حل Signify کار می کنم، اما نمی خواستم مانند یک خوکچه هندی احساس کنم.” با این حال، او نقش پیشگام خود را در این امر تصدیق می‌کند: «در بخش گل داوودی، ما رابطه معقولی باز با یکدیگر داریم و اطلاعات مربوطه را از نظر کشت به اشتراک می‌گذاریم. این کاری است که ما نیز در اینجا انجام خواهیم داد. شاید این تنها راه حل برای حفاظت از آینده بخش باغبانی هلند با توجه به تحولات فعلی نباشد، اما بدون شک اولین قدم بسیار بزرگ و مهم است!



منبع

ون وردراگن می‌گوید: «من به تحقیقات انجام شده توسط WUR اطمینان کامل داشتم و در نهایت با Signify تماس گرفتم. آنها سپس نیروی نورپردازی بالا LED فیلیپس GreenPower را با نور قرمز دور قابل تنظیم پیشنهاد کردند. Leontiene van Genuchten، متخصص گیاهان در Signify، توضیح می‌دهد: «ما قبلاً قرمز دور قابل تنظیم را آزمایش کرده‌ایم، اما در آن زمان، به‌جای افزایش طول، عمدتاً به نرخ رشد مربوط می‌شد. این نیز به این دلیل است که در آن زمان هنوز بسیاری از سیستم‌های روشنایی هیبریدی وجود داشت، که در آنها ازدیاد طول مشکلی نبود.

تحقیقات بیشتر
در همین حال، تحقیقات بیشتر توسط WUR نشان می‌دهد که نورپردازی بعدی با قرمز دور نیز اثرات مثبتی بر ازدیاد طول محصول در زمانی که برای دوره‌های کوتاه‌تر روشن می‌شود و تنها با استفاده از 10 یا حتی 5 میکرومول در متر مربع بر ثانیه دور از قرمز است، دارد. علاوه بر این، کاربرد عملی در ون وردراگن در زمستان آینده اطلاعات و بینش های زیادی را به همراه خواهد داشت. ون وردراگن می گوید: «همه ما چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت. “نتایج تا کنون بسیار دلگرم کننده است.” Signify نیز از نزدیک درگیر بوده است. Van Genuchten: “هر هفته، ما یک بخش کوچک را برداشت می کنیم تا ببینیم ساقه ها چقدر طول دارند. اگر سپس این را با مقدار استفاده از قرمز دور و استفاده از تنظیم کننده های رشد گیاه مقایسه کنید، بسیار روشنگر است. ما می‌خواهیم مشخص کنیم که چه زمانی به رنگ قرمز دور نیاز دارید و چه زمانی ممکن است بتوانید این میزان را کاهش دهید. اگر از انرژی استفاده می‌کنید، در نهایت باید به هدفی برسد.»

رشد چراغ ها با LED های قرمز دور قابل تنظیم
مالک Hein van Wordragen توضیح می دهد: «البته، قیمت بالای انرژی دلیل مهمی برای تغییر به LED کامل بود. تا آنجا که من نگران بودم، چیزی که تفاوت را ایجاد کرد، تحقیقات WUR در کنترل ازدیاد طول و زمان پاسخ با نور قرمز دور بود. با توجه به نتایج، طول ساقه گل داوودی را می توان به درستی با LED کامل تنظیم کرد و سپس نور پایان روز را با 30 دقیقه نور دور قرمز 20 میکرومول در متر مربع در ثانیه تنظیم کرد. این تحقیق به ترس در میان پرورش دهندگان گل داوودی پایان می دهد که استفاده از LED کامل ممکن است منجر به کوتاهی ساقه گل در زمستان شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از قرمز دور در این روش کاهش احتمالی دوره کشت به مدت چند روز و رشد کمتر ساقه در پایه گیاه است.

Signify به Van Wordragen Flowers BV یک نصب کامل LED، از جمله طیف نور با رنگ قرمز دور قابل تنظیم ارائه کرده است. این باعث می شود که تولید کننده گل داوودی اولین بار در هلند باشد که از این فناوری Signify استفاده می کند. این سیستم که قرار است در IPM راه‌اندازی شود، از نیروی نورپردازی بالای LED فیلیپس GreenPower با طیف کم‌مصرف انرژی از نور قرمز، سفید و آبی و علاوه بر این، LED‌های قرمز دور تشکیل شده است که می‌توانند به طور جداگانه هدایت شوند. ازدیاد طول بهتر این دینامیک نیروی نور بالای LED در ون وردراگن در سپتامبر 2022 نصب شد.