متخصص سرخس، Westdijk نگاهی به داخل گلخانه ویژه در کوم در د کاس می اندازد


Joris Westdijk بازدیدکنندگان را در طول کوم در د کاس نشان می دهد.


Karel Westdijk روند گلدان را نشان می دهد.

صادرات
وقتی سرخس ها آماده شدند می توانند به سراغ مشتری بروند. پدر برادران هنوز کامیون را برای این کار می رانند. Westdijk مستقیماً به مشتریان یا صادرکنندگان تحویل می دهد. بنابراین در حراج ساعت با سرخس ها روبرو نخواهید شد. جوریس خاطرنشان می کند: 80 درصد تولید ما به انگلستان می رود. هلند واقعا کشور باغبانی نیست.

آنها ممکن است اصالتاً از Boskopers باشند، اما فروتنی Joris و Karel Westdijk برای استان هلندی Zeeland نیز کاملاً مناسب است. یوریس وستدیک بعدازظهر شنبه در حین کوم در د کاس می گوید: «ما هرگز آنقدر در کانون توجه قرار نداریم، اما این فرصت خوبی برای آن است.

کشف سرخس
مهد کودک Westdijk در سرخس تخصص دارد. همیشه اینطور نبود. هنگامی که برادران به دنبال فضای رشد بودند، به گلخانه در درایشور نقل مکان کردند، گیاهان کوهنوردی پرورش دادند. این کشت پس از دو دهه رشد و تکثیر مجموعه متنوعی از درختچه‌های زینتی به مهم‌ترین مورد تبدیل شد. با این حال، به تدریج، پرورش دهندگان دریافتند که گلخانه فویل در حومه شهر زیلند، خود را بهتر برای رشد سرخس ها می داند. گیاهان بالارونده رها شدند.


زمانی که گلخانه از کشت سبزی گلخانه ای به سرخس تبدیل شد، سیستمی برای کاشت جداول در گلخانه تعبیه شد.


Westdijk در یک گلخانه سرد رشد می کند.

برش دادن
Westdijk با یک گلخانه سرد کار می کند. جوریس می گوید که گلخانه بخاری دارد، یعنی گرمایش امکان پذیر است، اما این کار در زمستان امسال انجام نشد. بدون قرارداد ثابت گاز بسیار گران بود. حرارت دادن گاهی اوقات برای عاری از یخ زدگی گیاهان ضروری است. گرم نشدن می تواند به برگ های گیاهان مقاوم آسیب برساند. ما همچنین می‌توانیم آن را کاهش دهیم. بنابراین زمستان امسال، ما به جای گرم کردن، برش را انتخاب کردیم.»

اتفاقاً در جریان کوم در د کاس، نمی‌توانستید بگویید. بازدیدکنندگان علاقه‌مند، بازدید از گلخانه‌های پرورش‌دهنده خیار استوتن و بادنجان‌کاران وان دویین را در میان دیگران، با بازدید از نهالستان‌های Westdijk ترکیب کردند. در آنجا، آنها توانستند کل گلخانه را طی کنند، کارل به آنها گفت که گلدان چگونه کار می کند، و سپس یک سرخس به آنها داده شد تا به خانه ببرند. “یک نقطه سایه زیبا را انتخاب کنید، سپس آنها به زیبایی کار خواهند کرد.”


سیستم جابجایی جداول در حال رشد

سبزیجات گلخانه ای
زمانی که این گلخانه در سال 1995 راه اندازی شد، برای پرورش خیار و گوجه فرنگی راه اندازی شد. با این حال، پرورش دهنده ای که از گلخانه استفاده می کرد ورشکست شد. برادران Westdijk گلخانه را تغییر دادند و سیستمی را کشف کردند که در آن سرخس ها را می توان روی میزها پرورش داد. از آنجایی که سرخس ها خیلی سریع رشد نمی کنند، جابجایی جداول در گلخانه هنوز کاملاً خودکار نیست. با این حال، یک گاری مخصوص که توسط یک تراکتور هل داده می شود، به کارمندان کمک می کند تا میزها را جابجا کنند.

برای اطلاعات بیشتر:
کوکریژن وست دایک
Kapteinsweg 3A
Dreischor, 4315 PN
[email protected]
westdijkplant.nl



منبع


اگر پرورش دهندگان بخواهند تهویه کنند، می توانند این کار را از طریق راهرو و دیوارهای جانبی انجام دهند.

تمرکز روی سرخس ها به شرکت آسیبی وارد نکرد. آنها اکنون 50 گونه، همه سرخس ها را برای استفاده در فضای باز پرورش می دهند. سرخس ها آب و هوای مرطوبی را دوست دارند که پرورش دهندگان آن را به خوبی در زیر پلاستیک مدیریت می کنند. اگر هوا می خواهند، پنجره ها در بالای راهرو باز می شوند، درست مانند نماها.

بسته به نوع سرخس و زمان سال، تکثیر آن سه تا شش ماه طول می کشد. تولیدکنندگان مواد اولیه را خریداری می‌کنند، از جمله از تولیدکننده همکار Vitro Plus (جایی که می‌توان روند رشد را در Zierikzee با استفاده از گلخانه‌های Frisk و Fruktergard مشاهده کرد). هنگامی که در Dreischor بودند، پرورش دهندگان گیاهان جوان را در اندازه های مختلف گلدان گلدان کردند.

در سال 1995، برادران، جوریس و کارل، در Dreischor در Schouwen-Duiveland ساکن شدند. در آنجا گلخانه ای برای رشد پیدا کردند. در طول کوم در د کاس، که برادران برای اولین بار آخر هفته گذشته در آن شرکت کردند، بازدیدکنندگان می توانستند نگاهی به داخل گلخانه ویژه بیندازند.