مداخله پس از یافتن نماتد گره ریشه در گلخانه هلندی

وظیفه گزارش در مواقعی که به Meloidogyne enterolobii مشکوک است
گزارش هر گونه آلودگی مشکوک به Meloidogyne enterolobii به NVWA الزامی است. گزارش‌دهی سریع به‌طور بالقوه می‌تواند تأثیر اقدامات را محدود کند، زیرا آلودگی هنوز فرصتی برای انتشار نداشته یا شانس کمی برای انتشار داشته است.

اقدامات اجباری
NVWA اخیراً در یک نشست اطلاعاتی برای پرورش دهندگان Ficus microcarpa مسئولیت این بخش را تکرار کرد و توضیح داد که چه اقداماتی در پی یافته‌های Meloidogyne enterolobii اعمال می‌شود. در طول کشت نمی توان نماتد را در محصول کنترل کرد.

در اینجا بخوانید که خود کارآفرینان برای جلوگیری از عفونت و نحوه تشخیص عفونت احتمالی با Meloidogyne enterolobii چه کاری می توانند انجام دهند. یک پروتکل بهداشتی از Glastuinbouw Nederland و Royal FloraHolland در دسترس است.

منبع: NVWA



منبع

نظر سنجی
علاوه بر این، NVWA با همکاری Naktuinbouw، این هفته یک بررسی را برای ترسیم حضور Meloidogyne enterolobii در مزارع هلندی آغاز خواهد کرد. این بازرسی ها در ابتدا بر مزارع پرورش فیکوس میکروکارپا متمرکز خواهد بود. در این مزارع، تمرکز بررسی بر روی Ficus microcarpa و سایر محصولات ذکر شده در بالا خواهد بود، اما سایر گیاهان نیز برای Meloidogyne enterolobii بررسی خواهند شد. در صورت پیدا شدن، اقدامات انجام خواهد شد.

سپس ریشه ها را به درستی بررسی کنید. مدیریت دقیق و برچسب زدن گیاهان تضمین می کند که لات های مختلف می توانند به درستی از یکدیگر متمایز شوند.

وضعیت Q
Meloidogyne enterolobii از 11 آوریل 2022 در اتحادیه اروپا (EU) وضعیت قرنطینه ای داشته است. کشورهای عضو موظفند اقداماتی را برای ریشه کنی این نماتد و جلوگیری از گسترش بیشتر آن انجام دهند. نماتد می تواند به بسیاری از محصولات از جمله محصولات اقتصادی مهم در اتحادیه اروپا مانند گوجه فرنگی، فلفل شیرین، خیار و سیب زمینی آسیب زیادی وارد کند.

وارد كردن
از 11 ژانویه، الزامات سخت گیرانه تری برای همه گیاهان ریشه دار در هنگام واردات اعمال می شود. برای محدود کردن ورود نماتد جدید، بازرسی واردات گسترش خواهد یافت. بازرسی واردات و بازرسی‌های وارداتی مستمر (واردات پایش گیاهی) به 14 محصول پرخطر و 5 کشور ثالث گسترش خواهد یافت.

اقدامات مدیریت موقت پاسپورت گیاه
Naktuinbouw اقدامات مدیریتی موقتی را هنگام نظارت بر صدور پاسپورت گیاهان انجام می دهد. نظارت موقتا تشدید خواهد شد. علاوه بر این، شرکت ها در مورد مواردی مانند شناسایی نماتد و چگونگی بهبود بازرسی شرکت خود مطلع و آموزش داده خواهند شد.

این چهارمین بار در سال جاری است که NVWA مجبور است اقداماتی را اعمال کند. در اوایل سال جاری، Meloidogyne enterolobii نیز روی Ficus microcarpa در سه گلخانه سایر شرکت ها یافت شد.

آیا باغداران گلخانه ای باید نگران باشند؟
اگر سبزی‌کاران گلخانه‌ای از خطرات آن آگاه باشند و از تبادل خاک و ماشین‌آلات پرخطر اجتناب کنند، با دانش فعلی، هنوز دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

علاوه بر فیکوس و فیلودندرون از چین و کاستاریکا، محصولات زیر نیز اکنون تحت نظارت هستند: آمارانتوس، کالادیوم، کالیسمون، کلروفیتوم، کلوکازیا، فراکسینوس، گاردنیا، هیبیسکوس، لیگوستروم، خرفه، ساگریتیا، سینکونیوم، زانتوزوما و زالک. نشات گرفته از کشورهای زیر: اندونزی، سریلانکا، سورینام، تایلند، و ایالات متحده.

اندازه گیری برای همه گیاهان با ریشه
این اقدامات نه تنها زمانی که نماتد روی فیکوس میکروکارپا یافت می شود اجباری است. Meloidogyne enterolobii دارای گیاهان میزبان بسیار زیادی است و گیاهان میزبان جدید به طور مرتب گزارش می شوند. بنابراین، الزامات اتحادیه اروپا برای کشورهای ثالث، برای همه گیاهان ریشه دار اعمال می شود. از این رو، هر زمان که گیاهان ریشه دار پیدا شوند، اقدامات یکسانی اعمال می شود.

بنابراین، مشاغلی که نماتد در آنها یافت می شود، موظف به اتخاذ تدابیر هستند. تمام قسمت‌های خطرآفرین، مانند ریشه‌های دسته‌های آلوده و سایر دسته‌های گیاهان در همان سیستم آبیاری، باید حذف و از بین بروند. متعاقباً سیستم کشت و سیستم آبیاری باید تمیز و ضدعفونی شود. برای گیاهانی مانند Ficus microcarpa، این به معنای از بین بردن کل گیاه است. به گفته NVWA، این تنها روش قابل اعتماد برای ریشه کنی نماتد است.

مسئولیت کارآفرینان
NVWA دوباره بر اهمیت مسئولیت پذیری خود کارآفرینان تاکید می کند. توصیه NVWA از تامین کننده مواد کاشت ضمانت های خوب بخواهید و پس از واردات، گیاهان را حداقل به مدت 10 هفته از سایر قطعات جدا نگه دارید.

بار دیگر، نماتد ریشه گرمسیری Meloidogyne enterolobii در گلخانه هلندی پیدا شد. سازمان ایمنی مواد غذایی و محصولات مصرفی هلند (NVWA) گزارش می دهد که ماه گذشته مداخله کرد و دستور نابودی دسته ای از فیکوس میکروکارپا را در یک مهد کودک صادر کرد.

NVWA مدتی است که به بخش گیاهان زینتی در مورد خطرات این نماتد هشدار داده است. این مقام گفت، بسیار مهم است که کارآفرینان مسئولیت پذیر باشند و اقداماتی را برای جلوگیری از ابتلا و شیوع آن انجام دهند.