مدل دما را تا سانتی متر مربع محاسبه می کند

دمای گلخانه یکی از مهم ترین متغیرها برای یک پرورش دهنده است. از این گذشته، دما تعیین کننده رشد محصول و نیاز به انرژی است. با این حال، هرگز در همه جا به یک اندازه گرم یا سرد نیست. در نتیجه ممکن است مثلاً تفاوت رشد در محصول ایجاد شود یا کنترل محصول به طور مطلوب انجام نشود.

این مدل توسط باشگاه 100 WUR تامین مالی می شود.

بر اساس همه این متغیرها، مدل آب و هوا (به عنوان مثال، دما، رطوبت) را در هر سانتی متر مکعب محاسبه می کند و یک نقشه سه بعدی (طول، عرض، ارتفاع) از آب و هوای گلخانه ایجاد می کند. این مدل همچنین می تواند پیامدهای مداخلات کشت خاص را محاسبه کند. به عنوان مثال، کاربر می تواند انتخاب کند که تعدادی از پنجره های گلخانه را در مدل باز یا ببندد یا این کار را به طور جزئی انجام دهد: مدل نشان می دهد که چگونه توزیع دما در گلخانه تحت تأثیر این قرار می گیرد. این مدل سال گذشته با مقایسه آن با اندازه‌گیری‌های عملی تأیید شد.

یک مدل گسترده
WUR یک مدل آب و هوا برای یک گلخانه ایجاد کرد که در آن کاربر می تواند تعداد زیادی متغیر در مورد گلخانه (به عنوان مثال، اندازه، ارتفاع، مکان)، سیستم کنترل آب و هوا (به عنوان مثال، گرمایش، تهویه)، وارد کند. خواص پوشش گلخانه (شیشه، قابلیت انتقال، و غیره)، صفحه نمایش (مواد، ارزش عایق، نفوذپذیری، موقعیت) و محصول (نوع محصول، اندازه، و غیره). از این گذشته، همه این متغیرها توزیع گرما را در گلخانه تعیین می کنند. علاوه بر این، کاربر می تواند شرایط آب و هوایی (مانند باد و تابش خورشید) و همچنین زمان و روز سال (که موقعیت خورشید را تعیین می کند) را وارد کند.

منبع: wur.nl



منبع

اهداف تحقیق
مدل آب و هوای سه بعدی در حال حاضر فقط برای اهداف تحقیقاتی استفاده می شود. دلیل این امر این است که انجام محاسبات زمان بر است. با این حال، در آینده، ممکن است بتوان سناریوها را از مدل به یک کامپیوتر آب و هوا وارد کرد تا بتوان از آن سناریوها برای پیش‌بینی تأثیر اقدامات کشت استفاده کرد.

سنسورها دمای یک گلخانه را اندازه گیری می کنند و آن را به کامپیوتر آب و هوا ارسال می کنند. اما مقدار سنسور فقط در مجاورت حسگر اعمال می شود، در حالی که دمای گلخانه معمولاً همگن نیست. باد، خورشید و محصول، از جمله موارد دیگر، می‌توانند تفاوت‌های دمایی قابل توجهی را در گلخانه ایجاد کنند. واحد تجاری باغبانی گلخانه و پیاز گل دانشگاه و تحقیقات Wageningen یک مدل سه بعدی برای آب و هوای گلخانه ایجاد کرد.