مرکز نمایش باغبانی مستقر در آفریقای جنوبی برای نمایش پیشرفته‌ترین فناوری‌ها

همه اعضای شریک طیف گسترده ای از دانش و فناوری را در سراسر زنجیره ارزش باغبانی به اشتراک می گذارند: از بذر تا بازار، به منظور توسعه، همراه با کشاورزان آفریقای جنوبی، یک مورد تجاری برای تولید برای بازارهای سطح بالا در آفریقای جنوبی. گروه های هدف این مرکز شامل کشاورزان تجاری و نوظهور، دانشجویان، کشاورزان، محققان، دولت های محلی و خدمات ترویجی و بازیگران زنجیره ارزش مانند خریداران و خرده فروشان است.

از آنجایی که این مرکز با یکی از دانشگاه ها همکاری می کند، تحقیقات یکی از ارکان اصلی خواهد بود. HortiDemoCentre در واقع می تواند یک سایت بالقوه برای آزمایشات مستقل در بخش سبزیجات تجاری باشد. علاوه بر این، از طریق مدیریت دانشگاه استلنبوش، می‌تواند داده‌های محلی و غیرحزبی در مورد انواع سبزیجات به نمایندگی از شرکت‌های تجاری بذر تولید کند.

به عنوان ویترینی برای فناوری گلخانه ای، ناگفته نماند که این مرکز جایگاه فناوری گلخانه ای (هلندی) و نهاده های با کیفیت بالا را در بازار آفریقای جنوبی تقویت خواهد کرد. این امر با نمایش فناوری‌ها، مشارکت سرمایه‌گذاران، و ایجاد ذهنیت متفاوت نسبت به فناوری‌ها از طریق پیوند دادن آن‌ها با جنبه‌های کشاورزی پایدار که برای کشاورزی آینده مورد نیاز است، به دست خواهد آورد.

همه این ابتکارات محرک های اصلی هستند که به امنیت غذایی کمک می کنند و مرکز همچنین با افزایش تولید محلی و در دسترس بودن محصولات غذایی با کیفیت که مغذی و ایمن هستند و امکان دسترسی به بازارهای ممتاز را فراهم می کند، به آن دست خواهد یافت.

HortiDemoCentre بهترین و پیشرفته ترین فن آوری باغبانی هلندی را به نمایش خواهد گذاشت. این تیم توضیح می‌دهد: «HortiDemoCentre با پیاده‌سازی فناوری‌های نوآورانه هلندی برای کشاورزی سودآور، مولد، پایدار و هوشمند با آب و هوا و ارائه آموزش به دانش‌آموزان (و در نهایت مشاغل) و کشاورزان نوظهور، به سمت یک کسب‌وکار قابل دوام در بلندمدت کار خواهد کرد.

در 20 اکتبر 2022، کنسرسیومی از شرکا در بخش باغبانی متشکل از شرکت‌های محلی و هلندی، با مشارکت دانشگاه Stellenbosch، یک مرکز کاملاً جدید HortiDemoCentre را به طور رسمی افتتاح خواهند کرد و مهمانان می‌توانند در روز باز در 21 اکتبر 2022 از این مرکز دیدن کنند. .

تمرکز HortiDemoCentre بر گستره کامل زنجیره ارزش به آنها اجازه می دهد تا ابتکاراتی را انجام دهند که با چالش های مختلف مقابله کند. به عنوان مثال، برخی از فعالیت ها شامل آموزش، مهارت ها و تبادل دانش در مورد شیوه های کشاورزی خوب و کارآفرینی برای پرورش دهندگان جدید و موجود (دانشجویان) و کشاورزان تجاری (در حال ظهور) است. در عین حال، این مرکز با سایر ذینفعان مهم و شرکای زنجیره ارزش همکاری خواهد کرد و بازار جدیدی را برای کشاورزی پایدار و فناوری هایی مانند بهره وری آب، نهاده های مقاوم در برابر آب و هوا، مدیریت بیولوژیکی آفات، بازرسی پس از برداشت و صدور گواهینامه توسعه خواهد داد.

به عنوان مثال، برخی از فناوری‌هایی که در مرکز وجود دارند، سیستم‌های Ridder Vitalite هستند که آب را بازیافت می‌کنند و با اشعه UV ضدعفونی می‌کنند. مسئولیت کود دهی بر عهده واحد Ridder FertiMix است که برای این تاسیسات در نظر گرفته شده است. این گلخانه دارای سیستم سایه دهی موتوری برای محافظت از محصولات در برابر نور اضافی است و شبکه IP در دریچه های سقف از محصولات در برابر شیوع و آسیب حشرات محافظت می کند.

افتتاحیه HortiDemoCentre در روز پنجشنبه 20 اکتبر برگزار خواهد شد. HortiDemoCentre در 21 اکتبر 2022 از ساعت 09:00 تا 15:00 در مزرعه آزمایشی Welgevallen، دانشگاه Stellenbosch، Stellenbosch، میزبان یک روز باز برای عموم خواهد بود.



منبع