مطالعه جدید تأثیرات «مثبت» تجارت منصفانه بر کارگران گل را نشان می دهد

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کارگران گل‌های تجارت منصفانه در شرق آفریقا دستمزد بالاتر، شرایط کاری بهتر، مشارکت بیشتر در مسائل حقوق کارگران و برابری جنسیتی را نسبت به همتایان خود که دارای گواهینامه تجارت منصفانه نیستند، تجربه می‌کنند.

خانم دور ادامه داد: «این گزارش ما را تشویق می‌کند و همچنین بینش‌های معنی‌داری را به ما ارائه می‌دهد که با آن تجارت منصفانه می‌تواند به رشد، بهبود و ارائه به کارگران گل در سراسر جهان ادامه دهد.» “و در حالی که ما از یافته های این گزارش خوشحالیم، همچنین می دانیم که هنوز چیزهای زیادی نیاز به بهبود دارد و باید به کار خود برای افزایش بیشتر دستمزدها به سمت دستمزدهای زندگی ادامه دهیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا در ادامه این یافته ها بر اساس این یافته ها کار کنیم. ماموریت ما برای ساختن جهانی عادلانه تر و پایدارتر برای همه است.”

ملانی دور، مدیر محصول جهانی گل و گیاه در Fairtrade International گفت: «نتایج این مطالعه به‌عنوان تأییدی واقعی نشان می‌دهد که ما در مسیر درست کاری هستیم که انجام می‌دهیم».

برای اطلاعات بیشتر:
تجارت منصفانه بین المللی
fairtrade.net



منبع

علاوه بر افزایش دستمزدها، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً از هر ده کارگر در مزارع گل دارای گواهی تجارت منصفانه، نه نفر از هر ده کارگر گزارش کرده‌اند که آنها یا اعضای خانواده‌شان به‌طور جداگانه از وجوه حق بیمه تجارت منصفانه بهره‌مند شده‌اند، که محبوب‌ترین استفاده‌ها از حق بیمه به بورس‌های آموزشی اختصاص دارد. ; موارد بهبود خانه؛ و پروژه های اجتماعی مانند آب، بهداشت و زیرساخت مدارس. حق بیمه تجارت منصفانه، یک ابزار منحصر به فرد در دسترس کشاورزان دارای گواهی تجارت منصفانه، مبلغ اضافی پولی است که کشاورزان و کارگران در پروژه هایی که انتخاب می کنند سرمایه گذاری می کنند. این گزارش می افزاید که به نظر می رسد حق بیمه تجارت منصفانه هم «توانمندسازی و هم فشار مالی را کاهش می دهد» در میان کارگران گل مورد بررسی.

این مطالعه با عنوان «تأثیر تجارت منصفانه بر کارگران گل و دسترسی به بازار مزارع گل در شرق آفریقا و انجام شده توسط Social Policy and Development Consulting Limited»، 11 سازمان تولیدکننده را در سراسر کنیا، اوگاندا و اتیوپی، از جمله نه تجارت منصفانه، دارای گواهینامه و دو غیر تجارت منصفانه این تحقیق از ورودی های بیش از 650 کارگر از طریق نظرسنجی و گروه های متمرکز و همچنین مصاحبه با مدیران مزرعه، کارکنان Fairtrade و سایر سهامداران صنعت گل استفاده می کند.

یافته‌های این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کارگران تجارت منصفانه در پیگیری حقوق خود در محل کار، توسعه کسب‌وکارهای خارج از کشور و مشارکت در جوامع خود مطمئن‌تر هستند. این آگاهی همچنین به برابری جنسیتی گسترش می‌یابد زیرا آموزش‌های تجارت منصفانه آفریقا به وضوح درک کارگران را از مسائل جنسیتی گسترش داده است. بیش از نیمی از 71000 کارگر در مزارع گل دارای گواهی تجارت منصفانه در سراسر جهان زن هستند و زنان بیش از 50 درصد از پست های رهبری و مدیریت را در مزارع مذکور در اختیار دارند.

گل ها یک محصول کلیدی تجارت منصفانه هستند و در میان مصرف کنندگان محبوب هستند، به ویژه در رویدادهای ثابت سالانه مانند روز ولنتاین. تنها در سال 2021، 5.1 میلیارد ساقه گل Fairtrade توسط نزدیک به 70000 کارگر در مزارع معتبر آفریقای شرقی تولید شد که بیش از 97 درصد از کل تولید گل Fairtrade را تشکیل می دهد. در همان دوره، فروش گل های Fairtrade بیش از 8.5 میلیون یورو در Premium در سراسر جهان ایجاد کرد.

“از دستمزدهای بالاتر و امنیت اقتصادی بیشتر گرفته تا حمایت از حقوق کارگران و برابری جنسیتی، تجارت منصفانه راه حل های واقعی و ملموسی را برای کارگران، کشاورزان و دارندگان مجوز ارائه می دهد. این در هسته چشم انداز و ماموریت تجارت منصفانه ما قرار دارد و ما از دیدن آن هیجان زده هستیم. اثبات در پودینگ ضرب المثل.”

در همان زمان، این گزارش همچنین تعدادی توصیه و آموخته را صادر می کند و از Fairtrade می خواهد تا تعامل خود را با کارگران و مزارع در زمینه چانه زنی جمعی و نمایندگی اتحادیه، کار در جهت دستمزد معیشتی و تقویت الزامات زیست محیطی گسترش دهد.

از طریق تجزیه و تحلیل خود، محققان دریافتند که تجارت منصفانه تأثیر اقتصادی «مثبت» بر کارگران گل دارد، به طوری که 69 درصد از کارگران مزارع دارای گواهی تجارت منصفانه آفریقای شرقی دستمزد بالاتری را در مقایسه با همتایان خود در مزارع غیرمعمول از تجارت منصفانه گزارش کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که درصد کارگران مزرعه تجارت منصفانه که در دسته‌های دستمزد نسبتاً بالاتر قرار می‌گیرند، در مزارع Fairtrade بیش از دو برابر بیشتر از مزارع غیرعادلانه است.

در همین حال، مدیران مزرعه با مصاحبه‌شده با محققان نیز نشان دادند که مزایای تجارت منصفانه بر هزینه صدور گواهینامه، از جمله دسترسی به بازار، قیمت‌های پایدار و تعهدات بلندمدت از سوی خریداران، بیشتر است. معامله گران گل با اشاره به تاثیر مثبت قابل توجه تجارت منصفانه اما با توجه به خطر کاهش فروش در شرایط اقتصادی کنونی، تلاش بیشتری برای ایجاد پلتفرم هایی با خریداران و مزارع برای تبادل بهبود یافته و همچنین تاکید بیشتر بر گل ها در قوانین پایداری و حقوق بشر در حال ظهور توصیه کردند.