معرفی انواع گل رز و بررسی هرکدام از آن معرفی 11 گونه گل رز مجله گلپینو | dastchinflower

هنگام انتخاب گل رز دلخواهتان در نظر داشته باشید که در کدام دسته بندی قرار می گیرد ، چرا که اطلاعات مهمی را در مورد خصوصیات ، نحوه نگهداری و رشد گیاه در اختیار شما قرار می دهد. ویژگی های بسیاری وجود دارد که هنگام انتخاب گل رز برای چشم انداز باغ باید در نظر داشت ، مانند رنگ ، بوی گیاه ، ویژگی های مختلف رشد و مقاومت ان دربرابر بیماری. همچنین برخی از تولیدکنندگان بزرگ رزها، برای جلوگیری از انتقال ویروسی ترجیح میدهند که از پایه بذری استفاده کنند.

در صورتی‌ که از گل محمدی یا گالیکا منشأ گرفته باشند، پر عطر هستند. زمان گلدهی بیشتر رزهای باغی قدیمی تنها در فصل بهار است. در برخی از منابع رزهای قدیمی بطور کلی در ۴ گروه زیر تقسیم می شوند. گل رز در کشور ما با نام­های گل محمدی، گل سرخ، گل سوری، یا گل ورد شناخته می­شود. این گل از تیره گل سرخ و از زیر خانواده رزوئیده می­باشد. در دنیای باغبانی و گلکاری گل رز جزو محبوب­ترین درختچه ­های گلدار است که بصورت گلدانی و باغچه ­ای آن را کشت می­کنند.

گل استرلیتزیا

قیمت گل رز مانند سایر انواع گل تحت تاثیر فاکتورهای زیادی می باشد و به طور دقیق نمی توان نرخ ثابتی را برای آن مشخص نمود. از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت گل رز می توان به نوع گل، فصل و تعداد آن اشاره نمود. برای استعلام قیمت گل می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید. این آفت گل رز همان گونه که از نامش پیداست با ایجاد گرده‌های ریز قرمز روی گل‌های رز، زیبایی و سلامت آن‌ها را می‌گیرد. لارو این گروه از آفات و بیماری گل رز از برگ‌های گل رز تغذیه می‌کنند.

http://bongahekhodro.ir

تفاوت بین انواع گل رز عطری شامل اندازه گیاه، رایحه گل و میزان شکوفه ها است. در کنار انواع گل رز عطریِ دیگر نظیر گل رز چای ترکیبی و گل‌های بزرگ، رز نیز محبوب‌ترین گل رز در دنیا است. گل رز فلوریبوندا گل‌های خود را به صورت دسته‌ای باز می‌کند. مهمترین ویژگی این گل آن است، که شکوفه‌های آن بر عکس رزهای چای ترکیبی که در دوره‌های ۶ تا ۷ هفته باز می‌شوند، به طور مداوم باز می‌گردند. رز بونیکا یکی از نوع گل های رز بوته ای می باشد که دارای گل هایی به رنگ صورتی روشن می باشد. این نوع گل رز معمولا از بهار تا پاییز به طور مرتب شکوفه های معطر ۵ تا ۷ سانتی متری می دهد.

شناخت بیشتر پلنگ ایرانی

ولی باید دانست در بعضی از اقسام مجله خبری گل و گیاه سرخ مخصوصا دورگه های چای میوه ها به زحمت رنگ میاندازند و بطور کلی موقع رسیدن میوه ها بسته به نژاد، منطقه و محل کاشت فرق می کند. میوه های رسیده را باید در همان موقع چیدن، اواسط مهر یا آبان کشت کرد (زیرا دانه های میوه گل سرخ پس از چیدن خیلی زود قوه نامیه خود را از دست میدهند). گل رز هلندی به تنهایی رشد بهتری داشته و در جوار گل و گیاهان دیگر رشد ان کمتر می شود. بنابراین بهتر است در هنگام کاشتن گل رز هلندی دقت شود که این گل به تنهایی کاشته شود تا بتواند به مرحله ی گل دهی برسد.

  • لازم به ذکر است که رز ایرانی دارای گلبرگ های قرمز روشن با جنس معمولی می باشد، اما نوع هلندی آن به داشتن برگ های مخملی قرمز تیره شهرت دارد.
  • کود گیاهی یکی از بهترین راه ها برای مرطوب نگه داشتن این گیاهان است و هر زمان که خواستید می توانید این کودها را به گیاه بدهید اما برای نتیجه بهتر می توانید این کار را در اوایل بهار انجام دهید.
  • بهترین زمان برای هرس کردن 15 اسفندماه تا 15 فروردین است.
  • در ادامه گونه‌های مختلف زیباترین گل‌های رز سراسر جهان را معرفی و بررسی می‌کنیم.