معرفی 23 تا از زیباترین انواع گل رز موجود در بازار + عکس گل من و تو | dastchinflower

نماتدها با تغذیه از ریشه گل رز، علاوه بر کاهش تعداد جوانه‌ها موجب پژمردگی گیاه می‌شوند. موزائیک رز با نام علمی prunus necrotic ringspot virus را می‌توان کشنده‌ترین بیماری گل رز نامید. علائم و نشانه‌های موزائیک رز به‌صورت خطوط و لکه‌های زرد و برجستگی رگبرگ‌ها بروز می‌یابند. این بیماری در گذر زمان تمام شاخه‌ها و برگ گل رز را دربرگرفته و آن را از پای درمی‌آورد. هیچ راهکاری به‌جز پیشگیری از ابتلا گیاه به ویروس عامل این بیماری وجود ندارد.

رز رونده Danse De Feu، اولین عضو لیست انواع گل رز رونده

بهترین زمان برای هرس کردن 15 اسفندماه تا 15 فروردین است. مهمترین و رایج ترین آفت برای گل های رز، شته گل سرخ است. و البته بیماری هایی مثل سفیدک، کپک خاکستری و …هم از جمله بیماری های رایج و تهدید کننده ی این گل زیبا است. که برای درمان آفات و بیماری ها باید طبق مشورت با کارشناسان نسبت به درمان آنها اقدام کنید.

رز دلبر

این قسمت‌ها جاهایی هستند که هورمون‌ها مجله خبری گل و گیاهاکم شده‌اند، بنابراین گیاه می‌تواند از این قسمت سریع‌تر جوانه و گل بدهد. پروژه دیوید آستین از بسیاری از کشور ها عبور کرد و کمک های زیادی به او در این پروژه شد. این گل ها امروزه با عنوان گل های رز انگلیسی یا گل های رز دیوید آستین شناخته میشود. این گیاه برای رشد مناسب و گل دهی مطلوب باید آبیاری آن نیز مناسب باشد که در زیر توضیح داده شده است. 5- دمای مناسب برای رشد این گیاه بین 20 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد. 4- بهترین خاک برای رشد این گیاه مخلوطی از خاک، ماسه، کود حیوانی و ماسه می باشد.

رز آتشین مردن (Morden fireglow) :

یکی از انواع گل رز که رسما به عنوان یک کلاس جداگانه شناخته نمی شود گل رز دیوید آستین است(برخی به آن گل رز انگلیسی می­گویند) . گل رز دیوید استون از محبوبترین گلها بین گل فروشان است. پرورش این نوع گل از ۵۰ سال پیش توسط دیوید آستین با هدف ایجاد نسل جدیدی از گلهای رز با مزیت برخورداری از بهترین ویژگی های گلهای قدیمی و مدرن آغاز شد.

  • برای ساقه های بزرگ انواع گل رز می توان از قیچی های دسته بلند یا اره دندانه ریز که یک تیغ منحنی دارد استفاده کرد.
  • رز درختچه ای از دیگر واریته های رز باغی جدید، مقاومت بالایی داشته و به طور کلی نگهداری از آن آسان است.
  • بدفرم شدن و افتادن غنچه‌ها از نشانه‌های فعالیت این شته است‌.
  • برای گلدهی گل رز به طور منظم گل‌های پلاسیده و کهنه را بچینید.
  • بیشتر گونه های قدیمی فقط سالی یکبار شکوفا می شوند مانند، گل های رز داماسکا و گل های رز کاندولیا که هر دو نوع آنها در بهار شکوفا می شود.
قدمت انواع گل رز عطری به بیش از ۳۰ میلیون سال قبل برمی گردد. اگرچه این گل ها بخشی از زیبایی طبیعت هستند، اما با پیشرفت های صورت گرفته باغداران ترکیبی آسان از بین گونه ها مختلف آنها را رشد و پرورش داده اند. از حدود ۵۰۰۰ سال پیش، باغداران چینی شروع به آزمایش پرورش گل رز کردند. با این حال، در قرن هجدهم بود که بخشی از نژادهای گل رز به اروپا راه یافتند. اگر به دنبال یک گل رز زیبای بالا رونده برای باغتان هستید، گل رز چندرنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

http://bongahekhodro.ir