“مقایسه سریع دو استراتژی کشت”

این یکی از آپدیت های نسخه قبلی است. “یک شبیه سازی 15 دقیقه طول می کشد. در این نسخه جدید، امکان شبیه سازی 20 شبیه سازی به طور همزمان برای یک سال کامل وجود دارد. به عنوان مثال، هر بار به بیست تغییر دمای 0.1 درجه سانتیگراد فکر کنید. برای زمستان آینده، زمانی که کشت بسیار زیاد خواهد بود. چنین شبیه‌سازی‌ای که از نظر انرژی کارآمدتر است، بینش‌هایی را از قبل در مورد مصرف انرژی و تأثیرات یک استراتژی کشت بر روی گیاه ارائه می‌دهد.» یک مدل تبخیر محصول بهبود یافته در زیر هود به این امر کمک می کند.

به روز رسانی های جدید
در همین حال، سوالات جدیدی برای کمک به بهبود SIOM مطرح می شود. او می گوید: «توانایی مقایسه سیستم های نیمه بسته مختلف یک آرزو است. به روز رسانی آینده ماژولی را ارائه می دهد که می تواند به سرعت سناریوهای مختلف را مقایسه کند. اگون می‌داند: “این در اوایل سال 2023 منتشر خواهد شد.” “این امکان را فراهم می کند تا مشخص شود که چه چیزی برای فناوری در گلخانه باید مطابقت داشته باشد. به سوالاتی مانند این فکر کنید: یک گلخانه حداکثر چند درجه می تواند در ساعت گرم شود؟ یا برعکس: حداکثر خروجی چقدر باید باشد. یک سیستم گرمایشی باشد؟”

بخیه کاری
[email protected]
www.hortivation.nl



منبع

داده های بیشتر برای کالیبراسیون
Egon، چهره گلخانه‌ای TNO به بیرون، می‌گوید که کنترل‌کننده جدید و مدل‌های بهبودیافته زیر کاپوت SIOM گام بزرگی به جلو هستند. ما اکنون سیستمی داریم که به هر باغبان اجازه می دهد تا مقایسه ای منصفانه بین راه حل های فنی مختلف انجام دهد.”


مقایسه استراتژی های محصول در SIOM برای بزرگنمایی اینجا را کلیک کنید.

هدف TNO این است که SIOM می تواند در نهایت با داده های گلخانه های سازنده گلخانه های وابسته به بنیاد Hortivation اعتبار سنجی شود. هر سازنده گلخانه می‌خواهد بتواند کاری خاص و متفاوت را با SIOM انجام دهد. بنابراین هدف ما این است که SIOM را تا حد امکان انعطاف‌پذیر کنیم.

این یک کنترل‌کننده جدید در زیر کلاه برنامه مدل‌سازی گلخانه‌ای SIOM است. به گفته اگون جانسن از TNO، این به برنامه اجازه می دهد تا به خوبی با کنترل کننده های تجاری باغبانان رقابت کند. نسخه جدید این برنامه همچنین فرصت هایی را برای پرورش دهندگان به ارمغان می آورد، مانند مقایسه دو استراتژی رشد.

کاربران بیشتر
SIOM در حال حاضر عمدتاً توسط سازندگان گلخانه‌های کلید در دست استفاده می‌شود، اما TNO مایل است طرف‌های دیگر نیز از آن استفاده کنند. به همراه بنیاد Hortivation، تصمیم گرفته شد تا SIOM را در یک نسخه آموزشی برای دوره های آموزش بیشتر MBO و HBO نیز در دسترس قرار دهیم. به این ترتیب، تولیدکنندگان و گلخانه‌سازان آینده می‌توانند از امکانات SIOM در طول مطالعات خود استفاده کنند. با انجام این کار، آنها می توانند، برای مثال، استراتژی خود را برای یک محصول زمستانی محاسبه کنند.

عکس سمت راست: گلخانه در رومانی زیر برف مدفون شده است


برای بزرگنمایی بینش در مورد چرخه آب در SIOM اینجا را کلیک کنید

با این حال، یک نظر مهم اگون مایل است بیان کند. با وجود تمام نوآوری های فنی، یک مدل باقی مانده است. “راهبردهای بسیار افراطی را می توان محاسبه کرد، اما به دلیل مجموعه ای محدود از داده های عملی، نتایج کمتر قابل اعتماد هستند. بنابراین، همچنان باید از عقل سلیم پرورش دهندگان معمولی نیز استفاده کرد.”

با این حال کار در TNO در دلفت در مرحله بعدی در حال انجام است. مدل‌های داخل SIOM چیزهای زیادی را در نظر می‌گیرند، اما برای مثال، هنوز بیماری‌ها و درمان‌های محصول را در نظر نمی‌گیرند. به همین دلیل، SIOM در برخی از گلخانه های عملی تایید شده است. اکنون که به لطف Hortivation Hub و نظارت بر عملکرد گلخانه، بازیابی داده های مزرعه از یک گلخانه به طور فزاینده ای آسان می شود، می توانیم به سمت اعتبار سنجی متناسب با مکان خاص کار کنیم.

برای اطلاعات بیشتر:
اگون جانسن
TNO
+31 (0)6 53 46 76 64
[email protected]
www.tno.nl