منطقه گلخانه ای De Kwakel-Kudelstaart متصل به شبکه CO2 OCAP

منبع: گرین پورت آلسلمیر



منبع این خط لوله بخشی از شبکه CO2 OCAP است که صنعت را در بندر روتردام با مناطق باغبانی گلخانه ای در Westland، Oostland و Greenport Aalsmeer مرتبط می کند. خط لوله جدید از Weteringweg در Leimuiderbrug در زیر Westeinderplassen به باغداران در منطقه Aalsmeer منتقل می شود.

گرفتن
برای بیش از 15 سال، OCAP CO2 را از شل و الکو انرژی، در میان دیگران، در منطقه بندر روتردام جذب کرده و این CO2 خالص را از طریق خط لوله به مناطق مختلف باغبانی تحویل می دهد. در غیر این صورت این دی‌اکسید کربن به اتمسفر منتشر می‌شود و با استفاده از آن برای گیاهان در گلخانه‌ها، سودی برای بخش باغبانی فراهم می‌کند. در حال حاضر، باغبانی می تواند سالانه 600000 تن CO2 را دفع کند که در غیر این صورت تولیدکنندگان گلخانه ای باید با سوزاندن حدود 330 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تولید کنند.

ضروری است
CO2 برای شرکت های باغبانی گلخانه ای برای رشد محصولات خود ضروری است. اگر CO2 خارجی در دسترس آنها نباشد، مجبور می شوند از دیگ های گاز سوز خود برای رشد محصولات کشاورزی استفاده کنند. در عمل، این به معنای شلیک در تابستان است، زمانی که گیاهان بیشترین رشد را دارند، در حالی که از گرما استفاده نمی کنند. با ورود شبکه CO2، این دیگر ضروری نیست: CO2 در مکان های صنعتی گرفته می شود و از طریق این شبکه خط لوله جدید به باغبانی گلخانه منتقل می شود. این امر مصرف گاز طبیعی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

پایدار کردن آن
ساخت این خط لوله جدید با یارانه قابل توجهی از استان هلند شمالی امکان پذیر شده است. Ilse Zaal، یکی از اعضای اجرایی استانی برای کشاورزی و اقتصاد در استان هلند شمالی، فکر می کند که این یک پیشرفت خوب برای تولید کنندگان در De Kwakel-Kudelstaart و به طور کلی بخش باغبانی گلخانه ای است. “با این خط لوله CO2، ما می خواهیم پیش شرط مهمی را برای پایدارتر کردن باغبانی گلخانه ای در این منطقه انجام دهیم. CO2 جذب شده، محصول باقی مانده از صنعت، دوباره در رشد گل ها، گیاهان و گیاهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سبزی در گلخانه فراهم کردن فضا برای این پایداری بسیار مهم است و به همین دلیل از استان حمایت می کنیم.»

برای گیاهان و مردم خوب است
بیورن بونیک، پرورش دهنده بروملیا، شرکت خود را در دی کواکل دارد. Bunnik Bromeliads حدود 10 هکتار را پوشش می دهد که در آن Vriesea، Guzmannia و Pineapple کشت می شود. به گفته بیورن، آنها سخت کار می کنند تا ردپای تولید خود را به میزان قابل توجهی به حداقل برسانند. CO2 یک محصول زائد از صنعت است اما یک ماده مغذی برای گیاهان است. با انتقال CO2 از صنعت از طریق خط لوله OCAP به مهدکودک ما، کارخانه های ما می توانند CO2 را به اکسیژن تبدیل کنند. بنابراین ما یک تبدیل از یک محصول زائد به اکسیژن ایجاد می کنیم. خوب برای هم گیاهان و هم مردم».

پیش بینی می شود این کار تا تابستان به پایان برسد. سپس می توان اولین گلخانه های منطقه را به این خط لوله متصل کرد و کشاورزان گلخانه ای شروع به استفاده مجدد از CO2 خواهند کرد. این امر آنها را کمتر به گاز طبیعی وابسته می کند و آنها را قادر می سازد تا اهداف پایداری خود را تحقق بخشند.

دسترسی
شهرداری Uithoorn نیز از این گسترش خوشحال است. به گفته رئیس یان هازن (آب و هوای تجاری و امور اقتصادی)، این امر مزایای زیست محیطی را در چندین زمینه به همراه خواهد داشت. “باغبانی گلخانه ای بخش مهمی از اقتصاد محلی ما است. خط لوله OCAP به بهره وری بالاتر کشت و در نتیجه بازدهی بهتر کمک می کند. سود زیست محیطی نه تنها در کاهش سوخت های فسیلی بلکه در این واقعیت است که وجود دارد. برای تحویل نیازی به تانکرهای حامل CO2 از روتردام به منطقه ما نیست. این برای محیط زیست و همچنین برای دسترسی ما خوب است.”

شبکه CO2 OCAP در حال گسترش به منطقه گلخانه ای De Kwakel-Kudelstaart است. در 31 مارس، یک حفاری دیدنی در زیر Westeinderplassen انجام شد: یک حفاری جهت دار کمتر از 1500 متر خطی. جرثقیل های عظیم خط لوله را در حالی که متر به متر به داخل گمانه کشیده می شد، نگه داشتند.