نشست بهار AIPH 2023 در لیسبون، پرتغال برگزار می شود

دبیر کل AIPH، تیم بریرکلیف گفت: “در AIPH، ما همیشه به دنبال این هستیم که ببینیم چگونه می توانیم با چالش های امروز مقابله کنیم تا صنعت قوی تری برای آینده ایجاد کنیم. برای این جلسه، ما یک فرصت منحصر به فرد برای تجربه تولید محصولات زینتی در آب و هوای پرتغال و همچنین لذت بردن از مهمان نوازی شگفت انگیز محلی داریم.

برای اطلاعات بیشتر:
AIPH
www.aiph.org



منبع با حمایت انجمن تولیدکنندگان گیاهان و گل های طبیعی پرتغال (APPP-FN)، کنفرانس باغبانی زینتی در پرتغال متخصصان صنعت این کشور را گرد هم می آورد تا درباره نحوه عملکرد این بخش در کشور و درس های آموخته شده توسط کسانی که به آنجا نقل مکان کرد. یکی از این سخنرانان میگوئل کاستا، استاد و محقق در Instituto Superior de Agronomia، دانشگاه لیسبون است. تحقیقات میگل در دهه گذشته بر استرس و مسائل پایداری در صنعت انگور و باغبانی متمرکز شده است.

چشم انداز AIPH این است که مرکزی برای تبادل دانش در صنعت باغبانی زینتی باشد. به این ترتیب، نشست بهاری فرصتی منحصر به فرد برای اعضای AIPH در سراسر جهان فراهم می کند تا از یکدیگر بیاموزند. اعضا وضعیت صنعت در کشور خود و چالش‌ها و فرصت‌های کنونی را که با آن روبرو هستند ارائه و بحث خواهند کرد. این یک فرصت عالی برای همکاری بین المللی است.

نشست بهار همچنین شامل کنفرانس بین المللی نمایشگاه AIPH خواهد بود که در آن برگزارکنندگان رویدادهای مورد تایید AIPH گزارش های پیشرفت خود را ارائه خواهند کرد. نمایندگان به‌روزرسانی‌ها را از دو نمایشگاه بین‌المللی دسته A1 دریافت خواهند کرد: اکسپو 2023 دوحه، قطر و نمایشگاه جهانی باغبانی 2027 (ژاپن). گزارش های پیشرفت در مورد رویدادهای دسته B و C مورد تایید AIPH ارائه خواهد شد.

در نهایت، نشست بهاری با تورهای روشنگر از مکان‌های کلیدی شهر سبز در لیسبون و بازدیدهای حرفه‌ای از تولیدکنندگان در منطقه محلی، از جمله: فلورینو، که از آب و هوای کوچک Montijo، پرتغال برای تولید 50 نوع گل شاخه بریده استفاده می‌کند، به پایان می‌رسد. و Sjaak van Schie، یک شرکت هلندی تولید ادریسیا که بیش از 20 سال پیش به پرتغال گسترش یافت.

با افزایش هزینه های انرژی و تولید، کشورهایی مانند پرتغال ثابت می کنند که اهمیت فزاینده ای برای بازار رو به رشد محصولات زینتی دارند. به همین دلیل، انجمن بین المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH) از متخصصان صنعت دعوت می کند تا در نشست بهار AIPH در پایتخت کشور: لیسبون شرکت کنند.