نظرسنجی نشان می دهد که بسیاری از بریتانیایی ها خواهان همه پرسی جدید برگزیت هستند

در واقع، دو سال پس از برگزیت، تقریباً دو سوم از بریتانیایی‌های مورد سوال گفتند که از برگزاری همه‌پرسی جدید در مورد عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند – 65 درصد خواستار رأی‌گیری جدید هستند، در حالی که فقط یک سال پیش 55 درصد بود. حدود 22 درصد خواهان بازگشت به صندوق های رای ظرف پنج سال، 24 درصد ظرف شش تا ده سال و تنها 4 درصد در بیش از بیست سال هستند.

در 1 ژانویه 2021، بریتانیا رسما اتحادیه اروپا را برای همیشه ترک کرد. جدایی از بروکسل به دنبال رفراندوم بریتانیا در 23 ژوئن 2016 بود که در آن تقریباً 52 درصد از بریتانیایی ها تمایل خود را برای خروج از اتحادیه اروپایی ابراز کردند.

منبع: rfi.fr



منبع

با این حال، یک نظرسنجی اخیر که توسط گروه تحقیقاتی داده‌های ساوانتا انجام شد، نشان می‌دهد که بسیاری از بریتانیایی‌ها در حال حاضر متقاعد شده‌اند که برگزیت به اقتصاد و نفوذ این کشور در صحنه جهانی آسیب رسانده است. برخی فکر می کنند اشتهای فزاینده ای برای برگزاری همه پرسی دوم درباره عضویت در اتحادیه اروپا وجود دارد. بر اساس این نظرسنجی، اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که خروج از اتحادیه اروپا به شدت به عناصر کلیدی اقتصاد بریتانیا آسیب وارد کرده و توانایی بریتانیا برای کنترل مرزهای خود را کاهش داده است.

تنها 24 درصد از افراد مورد بررسی – در مقایسه با 34 درصد یک سال قبل – معتقدند که نباید همه پرسی جدیدی برگزار شود. بر اساس همین نظرسنجی، اکنون 54 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که برگزیت انتخاب اشتباهی برای کشور بوده است، در حالی که قبلا 46 درصد بود.