نگاهی به سال اول وبینارهای ∑-Grow Inside

بعدی ∑- وبینار Grow Inside
مجموعه وبینار ∑-Grow Inside سال آینده ادامه دارد و چهارمین وبینار در 28 مارس 2023 میزبانی خواهد شد. موضوع این نسخه در ابتدای سال جدید اعلام خواهد شد. این مجموعه وبینار بخشی از غرفه ∑-Grow در مرکز جهانی هورتی است و با همکاری نزدیک با جامعه Indoor Farming NL و توسط GreenTech، FarmTech Society و Greenport West-Holland پشتیبانی می‌شود.

مرکز جهانی هورتی به سال اول موفق سری وبینار ∑-Grow Inside نگاه می کند. مرکز دانش و نوآوری در بهار امسال این مجموعه را به عنوان بخشی از پاویون ∑-Grow خود راه اندازی کرد.

این غرفه هلند و تامین کنندگان فناوری آن را به عنوان پیشتازان در زمینه کشاورزی داخلی قرار می دهد. هر وبینار پنل و موضوع حرفه ای خود را داشت. موضوعاتی مانند “فراتر از برگ: چه چیز دیگری؟” و “کدام سطح فنی ترجیح داده می شود؟” بحث های پرباری را برانگیخت. آخرین وبینار امسال در روز سه شنبه 15 آذرماه برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شد.

یک پنل قوی
در روز سه شنبه، 6 دسامبر، مرکز جهانی هورتی، سومین و آخرین وبینار ∑-Grow Inside در سال جاری را برگزار کرد. گروهی از متخصصان که توسط اریک اگبرتس (کشاورز در Growy)، رنکو شویل (توسعه‌دهنده کشاورزی داخلی در TTA) و جوپ ون دن بوش (مدیر ارشد نوآوری در Ridder) تشکیل شد، بحث‌های خوبی داشتند و واقعاً یکدیگر را در مورد موضوعات خاصی به چالش کشیدند. Lisanne Meulendijks (مدیر تحقیق و توسعه جهانی در &ever) ناظر جدید این نسخه بود و مطمئن شد که این سه آقا را در صورت لزوم در مسیر درست هدایت می کند.

جوپ ون دن بوش در این مورد: «الزامات فنی با حداقل دستمزد تعیین می‌شوند، جایی که هزینه‌های نیروی کار بالاست، برای خودکارسازی مناسب است». در آخر، اریک اگبرتس با این سوال که آیا ما می‌توانیم مزرعه سرپوشیده را با همان قیمت گلخانه تولید کنیم، همه افراد حاضر در اتاق را به چالش کشید، زیرا احتمالاً رقیب شماست. به گفته اگبرتس: “ما باید تولید مواد غذایی را ارزان تر کنیم.”

کدام سطح فنی ترجیح داده می شود؟
پانل با هم به موضوع “کدام سطح فنی ترجیح داده می شود؟” آنها بحث کردند که سطح فنی مناسب برای یک مزرعه سرپوشیده چیست و این سطوح به چه عواملی بستگی دارد. به نیروی کار، انرژی و حتی مصرف کننده فکر کنید. به گفته رنکو شویل، مصرف‌کننده تعیین می‌کند که آیا یک شرکت قابل دوام است یا خیر: «به صراحت، اگر مصرف‌کننده به کیفیت غذایی که در مزرعه عمودی خود تولید می‌کنید ارزشی قائل نباشد، ارزش سرمایه‌گذاری را ندارد.» موضوع اصلی دیگری که هر سه در مورد آن صحبت کردند، هزینه های نیروی کار در رابطه با تکنیک و اتوماسیون است.



منبع