نگاهی به سال 2023: آماده شدن برای محصولات بهاره



منبع

کمی زمان بگذارید تا گلخانه را از نظر ساییدگی بررسی کنید. برای جلوگیری از خروج گرما، شیشه های ترک خورده و شکسته را تعمیر کنید. مطمئن شوید که پرده های انرژی پاره شده قدیمی تعویض شده اند. یک دوربین حساس به حرارت می تواند به شناسایی مناطق اتلاف انرژی کمک کند و به شما در برنامه ریزی برای ارتقای انرژی کارآمد در آینده کمک کند.

ما همچنین به برخی از ویدیوهای مفیدی که از سری وبینار GrowON خود ضبط کرده‌ایم مرتبط با محصولات بهاره پیوند داده‌ایم. اگر قبلاً آنها را ندیده اید ارزش یک بار تماشای مجدد – یا اولین تماشا را دارند.

مهمتر از آن، اسپورهای این بیماری‌ها می‌توانند در گوشه‌ها و برآمدگی‌های نیمکت‌ها پنهان شوند، در حالی که محصولات کمتر حساس در حال رشد هستند، سپس در مواقعی که شرایط مساعد باشد، تند می‌زنند. بنابراین از دوره ای در ماه دسامبر که نیمکت های شما خالی است استفاده کنید و مطمئن شوید که همه چیز را تمیز کنید!

این پست را به عنوان چک لیست “کارها” خود برای ماه دسامبر در نظر بگیرید، زیرا زمان برنامه ریزی برای همه اینها اکنون قبل از شروع تولید بهاره است.

2. تعمیرات پیشگیرانه خود را انجام دهید
اکنون زمان بسیار خوبی برای برنامه ریزی نگهداری پیشگیرانه برای دیگ بخار، سیستم های آبیاری و سایه اندازی است. قبل از اینکه بخواهید به آنها اعتماد کنید، مطمئن شوید که همه موتورها و آلارم ها کار می کنند. هیچ‌کس نمی‌خواهد بفهمد که هشدار دمای آنها در یک صبح سرد فوریه از کار افتاده است! اطمینان حاصل کنید که در تمام طول سیستم آبیاری فشار مورد انتظار خود را دریافت می کنید. اگر برای تولید اوایل بهار به بخاری های پروپان متکی هستید، مطمئن شوید که آنها به درستی هواگیری می کنند. آسیب ناشی از تهویه نامناسب می تواند به صورت توقف رشد یا سوختگی برگ ظاهر شود.

3. هم اکنون ضدعفونی کنید، سپس برنامه مدیریت بیماری خود را برنامه ریزی کنید
چندین محصول کلیدی بهاره مانند کالیبراکوآ، پانسی و گل اطلسی به شدت در برابر پوسیدگی ریشه سیاه (Thelaiviopsis) حساس هستند و در چند سال اخیر شاهد ظهور فوزاریوم بیشتری در محصولاتی مانند مریم گلی، ژربرا، اکیناسه و اسطوخودوس بوده ایم. این پاتوژن ها در همه جای محیط هستند و می توانند به راحتی توسط حشرات مانند پشه قارچی و مگس ساحلی، روی چکمه های کارگران یا از طریق تجهیزات وارد شوند.

چک لیست کشت بهاره:

این پست برخی از مهم‌ترین چیزها را برای برنامه‌ریزی و آماده‌سازی در گلخانه جمع‌آوری می‌کند، از جمله سفارش ورودی‌ها، نگهداری پیشگیرانه، مدیریت آفات و برنامه‌های PGR!

1. مطمئن شوید که تمام ورودی های شما مرتب شده اند
ما نمی توانیم به اندازه کافی بر این مورد تأکید کنیم. مشکلات زنجیره تامین همچنان باعث کمبود محصول و تاخیر در حمل و نقل می شود که بر بسیاری از صنایع از جمله گلخانه ها تاثیر می گذارد. مطمئن شوید که مخلوط‌های گلدان، سینی‌ها و گلدان‌های پلاستیکی، کودها و نهاده‌های تولید را خیلی زودتر از زمانی که به آنها نیاز دارید سفارش دهید. در نظر بگیرید که محصولات تابستانی و پاییزی خود را نیز سفارش دهید و در صورت امکان، مواد را ذخیره کنید. و اگر قصد دارید در بین فصول به‌روزرسانی گلخانه را انجام دهید، مطمئن شوید که زمان‌بندی تحویل و نصب را با پیمانکاران خود تأیید کرده‌اید. بسیاری از آنها نیز با تاخیر مواجه هستند.

برای جلوگیری از سردردهای بعدی، همین حالا ضدعفونی کنید:
هنگامی که پوسیدگی سیاه ریشه یا فوزاریوم گرفتار شد، کنترل آنها با قارچ کش ها تقریبا غیرممکن است (و ما فقط دو مورد برای آنها ثبت کرده ایم!). وقتی صحبت از این بیماری ها می شود، یک پاکسازی خوب از مناطق تکثیر و رشد محصولات بهاره شما همانقدر نزدیک به یک راه حل “گلوله نقره ای” است که ما می خواهیم دریافت کنیم. این شامل:

  • نیمکت های خود را تمیز کنید. این همه ذرات خاک و غیره را که در آن هاگ های قارچ ممکن است پنهان شده است، از بین ببرد. همچنین به ضدعفونی‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا بهتر عمل کنند زیرا می‌توانند توسط مواد آلی به دام بیفتند. از شلنگ، برس اسکراب و محصولی مانند Strip-It استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه چیز تا حد امکان تمیز است.
  • نیمکت‌ها و خطوط قطره‌ای را که در آن مواد آلی، بیوفیلم و هاگ‌های بیماری انباشته می‌شوند، ضدعفونی کنید.. از محصولات پراکسید (Virkon) یا آمونیوم چهارتایی (KleenGro) با نرخ های توصیه شده برای موادی که ضدعفونی می کنید استفاده کنید. اگر خطوط قطره ای را تمیز می کنید، مطمئن شوید که همیشه سیستم آبیاری خود را چندین بار قبل از ورود گیاهان به طور کامل شستشو دهید تا از هرگونه سمیت گیاهی بالقوه جلوگیری کنید.
  • از سینی های پلاگین جدید استفاده کنید. این ممکن است پرهزینه‌تر باشد، اما این کاری است که در صورت بروز مشکل، آرزو می‌کنید این کار را انجام دهید. پاک کننده های قابلمه/سینی کامل نیستند و سینی ها می توانند به عنوان منبعی از مواد مضر برای استراحت هاگ ها عمل کنند. اگر سینی های خود را تمیز می کنید، از همان روشی که برای نیمکت ها استفاده می کنید استفاده کنید. ابتدا تمیز کنید، سپس ضدعفونی کنید!
  • پشه های قارچی و مگس های ساحلی را کنترل کنید، زیرا می توانند هاگ های بیماری را پخش کنند. لارو پشه قارچی همچنین می تواند ریشه گیاهان را بجود و آنها را مستعد ابتلا به بیماری کند.

باورش سخت است، اما وقتی اولین برف در اینجا در نیاگارا به زمین می خورد، این بدان معناست که زمان آن رسیده که دوباره به محصولات بهاره فکر کنیم. دکتر Chevonne Dayboll و دکتر Sarah Jandricic را در وبلاگ خود بنویسید.

وبلاگ کامل را در www.onfloriculture.com بخوانید.