هاتون یک میلیون پوند از بنیاد ولفسون برای حمایت از مرکز فنوتیپینگ اعطا کرد

خوشحالی بزرگی است که اولین کمک مالی ولفسون را به این موسسه اعلام می کنم، زیرا آنها تحقیقات بسیار مورد نیاز خود را در زمینه تولید مواد غذایی پایدار گسترش می دهند، که به مقابله با چالش های زشت تغییرات آب و هوا و از دست دادن تنوع زیستی کمک می کند.

این مرکز جدید، با همسویی با بودجه‌ای که از قرارداد تای سیتسیس دریافت کرده‌ایم، با فناوری خود، ما را قادر می‌سازد تا توانایی بی‌نظیری برای ایجاد، ترجمه و به کارگیری علم به نفع همه داشته باشیم.»

موسسه جیمز هاتون یک میلیون پوند توسط بنیاد ولفسون برای تجهیزات پشتیبانی از یک مرکز جدید فنوتیپ مولکولی اعطا کرده است. این بنیاد یک موسسه خیریه مستقل با تمرکز بر تحقیق و آموزش است. هدف آن حمایت از جامعه مدنی با سرمایه گذاری در پروژه های عالی در علم، بهداشت، میراث، علوم انسانی و هنر است.

پروفسور کالین کمپبل، مدیر عامل موسسه جیمز هاتون، گفت: “ما از بنیاد ولفسون برای این بودجه، که در راه اندازی مرکز فنوتیپ مولکولی هاتون در سایت ما در Invergowrie استفاده می شود، بسیار سپاسگزاریم.

از زمانی که این بنیاد در سال 1955 تأسیس شد، حدود 1 میلیارد پوند (2 میلیارد پوند به صورت واقعی) توسط بنیاد به بیش از 12000 پروژه در سراسر بریتانیا، همه بر اساس بررسی کارشناسان، اعطا شده است.



منبع در آخرین دور جوایز خود، بنیاد بیش از 19 میلیون پوند کمک مالی به پروژه های سرمایه ای – ساختمان ها، بازسازی ها و تجهیزات اعطا کرده است. برخی از پروژه‌های دیگری که قرار است به آنها کمک مالی اعطا شود عبارتند از آسایشگاه‌ها و ساختمان‌های تاریخی، آزمایشگاه‌ها و محل اقامت پشتیبانی شده، کلاس‌های درس و کلیسای جامع.

پل رامسبوتم، مدیر اجرایی بنیاد ولفسون، گفت: “موسسه جیمز هاتون به عنوان یک رهبر جهانی در علم محصولات زراعی شناخته می شود، با سابقه ای چشمگیر از نوآوری هایی که به طور گسترده در اصلاح نباتات و کشاورزی پذیرفته شده است.

محققان ما از تجهیزات فنوتیپ برای درک اینکه چگونه شرایط مختلف محیطی بر گیاهان در سطح مولکولی تأثیر می‌گذارند، استفاده خواهند کرد. سپس این دانش می‌تواند برای اطلاع‌رسانی راه‌حل‌های مبتنی بر محصول برای غذا، انرژی و امنیت زیست‌محیطی پایدار مورد استفاده قرار گیرد.