“هدف ما این است که کاملا ارگانیک باشیم”


هیشتیل یک تکثیر متخصص گیاهان، سبزیجات و گیاهان جوان زینتی است و قلمه های ریشه دار و ریشه دار و گیاهان پیوندی را به بازارهای حرفه ای و سرگرمی در سراسر جهان عرضه می کند. سالانه بیش از یک میلیارد گیاه معمولی و ارگانیک تولید می کند که تقریباً 120 میلیون آن سبزیجات پیوندی است. تولید در 30 هکتار در اسرائیل، در 5 نهالستان و 32 هکتار دیگر از تأسیسات تولید در خارج از کشور انجام می شود. ماه گذشته، FloralDaily از تاسیسات سهام مادر جدید خود در Gderot بازدید کرد، جایی که با Haim Rosenblum، مدیر فروش و بازاریابی Hishtil’si صحبت کردیم.


هایم روزنبلوم در محل سهام مادر جدیدشان در گدروت.

رشد از طریق سرمایه گذاری مشترک
در طول سال ها، هیشتیل با ورود به چندین سرمایه گذاری مشترک در سطح بین المللی رشد کرده است. به عنوان مثال، در اسپانیا، Hishtil-Gelpi به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین Hishtil و GelboPlant در سال 2013 آغاز شد. همچنین در ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، مکزیک و آفریقای جنوبی درگیر سرمایه گذاری مشترک است. دو سایت در ترکیه که به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک شروع به کار کردند، در مارس 2022 100% متعلق به هیشتیل شدند. Rosenblum توضیح داد: “این مناطق دارای آب و هوای گرم هستند؛ تخصص ما در اینجاست. ما ترجیح می‌دهیم با شرکت‌هایی که به اندازه کافی بزرگ و قوی هستند شریک شویم. برای مدیریت بازاریابی و فروش محصول خود به صورت محلی. سپس ما تخصص کشت را ارائه می دهیم. از آنجایی که نمی خواهیم با سرمایه گذاری های مشترک خود رقابت کنیم، صادرات B2B را برای بازار حرفه ای از اسرائیل به این کشورها ارائه نمی دهیم.”

به سمت 100% ارگانیک
گل سرسبد محصولات صادراتی هیشتیل بدون شک گیاهان دارویی و گیاهان پیوندی آن است. همانطور که روزنبلوم توضیح داد، “نسبت فروش فعلی ما 50٪ ارگانیک و 50٪ معمولی است – ما می خواهیم کاملاً ارگانیک باشیم، اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد زیرا یافتن پروتکل صحیح برای هر محصول زمان می برد. تمرکز روی ارگانیک یکی از موارد ماست. نقاط قوت اصلی. چندین شرکت تلاش کرده اند و نتوانسته اند عملیات تکثیر ارگانیک را ایجاد کنند. شرکت هایی که در آفریقا کشت می کنند برخی از تامین کنندگان چنین محصولاتی را شامل می شوند، اما شیوه کار و کیفیت محصول آنها معمولاً با ما مطابقت ندارد. این می تواند به دلیل چندین عامل مانند کیفیت آب باشد. یا پروتکل های حفاظت از گیاه. این بخش بسیار چالش برانگیز است. بنابراین تکنسین های کشت ما همیشه آماده هستند تا در صورت نیاز به مشتریان کمک کرده و به آنها توصیه کنند.”

هیشتیل در تولید گیاهی گیاهان به خوبی پیشرفت کرده است – که به دلیل آب و هوای عالی، تجربه طولانی، تکنولوژی پیشرفته و گسترده ترین مجموعه، ما را به یک رهبر جهانی تبدیل می کند.

سطوح بالای خدمات مشتری ضروری است
به گفته روزنبلوم، علاوه بر کیفیت محصول و تمرکز بر کشت ارگانیک، این شرکت در زمینه سوم، یعنی خدمات به مشتریان، بسیار قوی است. “ما شبکه بسیار گسترده ای از تامین کنندگان، شرکا و مشتریان داریم. به عنوان مثال، اگر مشتری به یک راه حل فنی برای یک مشکل رو به رشد نیاز داشته باشد، کارکنان ما اغلب می توانند آنها را به کارشناسان مربوطه ارجاع دهند، نه تنها در اسرائیل بلکه در آن کشورها نیز جایی که ما سرمایه گذاری مشترک داریم».

سیستم خشک کردن نیاز به مواد محافظ گیاهی را کاهش می دهد
هیشتیل در راستای تمرکز بر تولید ارگانیک به پایداری نیز توجه زیادی دارد. همانطور که روزنبلوم تشریح کرد، “در تاسیسات Gderot خود، آب باران را جمع آوری می کنیم که آن را تصفیه و برای آبیاری استفاده می کنیم. تمرکز تکثیر روی تولید محصول یکپارچه (ICP) است. خشک کن ها در گلخانه ها استفاده می شوند زیرا آب رایگان روی شاخ و برگ گیاهان و ساقه ها باعث ایجاد یک میکروارگانیسم می شود. محیطی که بیماری ها در آن رشد می کنند. با توجه به این سیستم خشک کردن، ما نه تنها به محصولات حفاظتی کمتری نیاز داریم، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنیم. همچنین، در بازار محلی، تمام سینی های گیاهی را که تحویل می دهیم جمع آوری، تمیز و دوباره استفاده می کنیم – همه اینها و گلدان های ما از مواد بازیافتی ساخته شده اند.

هیشتیل به خودی خود یک پرورش دهنده گیاه نیست، اما مشارکت های گسترده و استراتژیک با پرورش دهندگان و مؤسسات تحقیقاتی پیشرو در سراسر جهان دارد. این همکاری به هیشتیل اجازه می دهد تا به طور مداوم انواع جدیدی را، اغلب به عنوان انحصاری، به نفع مشتریان خود معرفی کند – از جمله ارقام مقاوم در برابر بیماری و تحمل در برابر افراط های محیطی.

معرفی اتوماسیون و دستگاه های رباتیک
مشکلات جذب نیروی کافی در سال‌های اخیر و افزایش هزینه‌های نیروی کار موجود، هیشتیل را بر آن داشته تا به فرصت‌هایی برای استفاده از اتوماسیون و روباتیک نگاه کند. از لحاظ تاریخی، ایستگاه‌های کاری برای فعالیت‌هایی مانند پیوند، چیدن و چسباندن قلمه‌های بدون ریشه و نشاء کاری بر اساس کار دستی بود و به ده‌ها کارگر نیاز داشت.

“در برخی موارد، هیشتیل توانسته است از تجهیزات “خارج از قفسه” استفاده کند، اما در موارد دیگر، ما نیاز به همکاری با تامین کنندگان به منظور ایجاد راه حل های منحصر به فرد برای نیازهای خود داریم. علاوه بر این، تحقیق و توسعه داخلی ما روزنبلوم خاطرنشان کرد: تیم از نزدیک در ارزیابی نوآوری ها در هنگام ورود به بازار درگیر است.

فیلم کمپانی.

گیاهان پیوندی تاک برای بازار اسرائیل و سیب زمینی شیرین برای صادرات
در سال های اخیر، هیشتیل نه تنها در نوآوری گیاهان و سبزیجات پیشرو بوده است، بلکه فرصت هایی را برای تنوع محصولات نیز دیده است. روزنبلوم گفت: “انگورهای پیوندی ما مشکلی را در اسرائیل حل می کند، زیرا سال هاست که گیاهان حامل ویروس از خارج از کشور آورده شده اند. ما گیاهان مادری عاری از ویروس پیوندک و ارقام پایه را تحت حفاظت قرار می دهیم.”

“البته، هنگامی که آنها در مزرعه توسط مشتریان کاشته می شوند، ویروس ها و بیماری های موجود در خاک یا محیط همچنان می توانند به آنها حمله کنند، اما به طور بحرانی ماده اولیه 100٪ تمیز و مقاوم است. هدف ما استفاده از همان پروتکل برای انواع انگور است. از شرکت‌های خصوصی در یک پایگاه انحصاری. علاوه بر آن، ما از همان تکنیک‌ها برای پیوند سیب برای بزرگترین تولیدکننده سیب اسرائیلی استفاده می‌کنیم. توسعه‌ها با دیگر درختان میوه در حال انجام است.”

این شرکت در سال های اخیر اقدام به تکثیر و عرضه سیب زمینی شیرین (Ipomoea batatas) نیز کرده است. این گیاهان جوان با رشد رویشی به صورت حجمی به تولیدکنندگان اروپایی در مناطق سردسیری صادر می‌شوند که قلمه‌ها/لغزش‌ها رشد نمی‌کنند و عملکرد خوبی دارند.

“استراتژی فراگیر هیشتیل این است که به مشتریان خود “ابزار” مورد نیاز برای افزایش بازده و بهبود کیفیت محصول را ارائه دهیم. ما این کار را با کمک بخش تحقیق و توسعه داخلی خود انجام می دهیم که با موسسات تحقیقاتی دانشگاهی در اسرائیل و خارج از کشور همکاری می کند. روزنبلوم در پایان می‌گوید: به دلیل هدف ما برای کاهش تأثیرات بر محیط‌زیست، ما به دنبال راه‌حل‌های غیرشیمیایی هستیم.

برای اطلاعات بیشتر:
هیشتیل با مسئولیت محدود
ایمیل: [email protected]
www.hishtil.com



منبع