هزینه های اضافی برای مهدکودک ها

یورگ وایمر، مدیر عامل بلومن وایمر در کونزل، با توجه به افزایش شدید قیمت بنزین، وضعیت را یک فاجعه توصیف می کند: “من 300 درصد هزینه بیشتری دارم.” او می گوید برای گرمای لازم 16 تا 18 درجه سانتی گراد برای رشد گیاهان باید شبانه روز سیستم گرمایشی را راه اندازی کند. او می‌گوید با وجود سقف قیمت گاز، این بدان معناست که هزینه‌ها به سرعت به بالای 100000 یورو برای مساحت چند صد متر مربع می‌رسد. او به وضوح توضیح می دهد: “ما چگونه باید آن را به گل ها منتقل کنیم؟ ما نمی توانیم.” در بدترین حالت، این به معنای پایان بسیاری از مهد کودک های محلی در منطقه است. او می‌گوید صرف انتقال افزایش قیمت‌ها به مشتریان امکان‌پذیر نیست، زیرا مشتریان اگر کالای لوکس باشند، از خرید گل‌ها خودداری می‌کنند. وایمر می گوید: «ما تولید را 14 روز دیرتر از حد معمول شروع کردیم تا در هزینه های گرمایش صرفه جویی کنیم. با این حال، او نمی تواند دما را کاهش دهد: “گیاهان به گرما نیاز دارند.”

آندریا بکر، مالک Blumen Krug در Weyhers، هسن شرقی نیز گزارش می‌دهد که قیمت‌های مشابه افزایش یافته است: “این فقط انرژی نیست، همه هزینه‌های تولید، خاک گلدان و بسیاری موارد دیگر از این به بعد 35 تا 40 درصد افزایش یافته است.” با فشار شدید رقابت با سایر تامین کنندگان، مانند سوپرمارکت های زنجیره ای بزرگتر، او می گوید که نمی تواند این افزایش را به مشتریان منتقل کند. او گفت که این به معنای بار مالی قابل توجهی است. بکر خلاصه می کند: “من در طول سال به 45000 لیتر روغن گرمایشی برای گلخانه نیاز دارم. اینجاست که هر سنت خود را احساس می کند.” او می گوید که گرمایش کمتر برای رشد ایده آل گیاه امکان پذیر نیست. او می افزاید: «وضعیت بسیار دشوارتر از یک سال پیش است. مالک توضیح می دهد که 75 درصد گیاهان به طور مستقیم در محل تولید و رشد می کنند: “تجارت عید پاک در حال حاضر در بلوک های شروع است، ما از پاییز شروع کردیم.” این مجموعه از گیاهان سبزی و گیاهی تا گل های کلاسیک بهار و تابستان را شامل می شود. او می گوید که بکر همچنین برای نمایشگاه باغبانی دولتی گل تهیه می کند.

Künzell/Ebersburg، هسن شرقی – در برخی موارد، هزینه های گرمایش 300 درصد بیشتر است – مراکز باغ در منطقه افزایش قیمت بسیار زیادی را برای گرم کردن گلخانه های خود با نفت و گاز گزارش می کنند. صرفه جویی قابل تحقق نیست زیرا گیاهان برای رشد خود به گرمای دائمی نیاز دارند. انتظار برای شروع رشد دماهای گرمتر به دلیل زمان طولانی امکان پذیر نیست. علاوه بر این، فشار قیمت بسیار زیادی از جانب رقبا وجود دارد.

مدیر کل نشان می دهد که پرورش گیاهان برای فروش بهاره در حال حاضر در حال انجام است. اینها شامل 70000 گل بهاری و 50000 گیاه سبزی می شود. برای هفته های آینده، مدیر کل امیدوار است که باران و یخبندان کمتر شود: “دمای هوا خوب است. فقط خورشید کم است. ما در بلوک های شروع هستیم.” او گفت که به ویژه برای تجارت عید پاک، به عنوان مثال نرگس و گل های شاخه بریده در حال حاضر برای فروش آماده می شود. ویمر گفت: ما تولید را تا اواسط آوریل متوقف نمی کنیم. او ظرفیت رویدادهای اضافی مانند نمایشگاه دولتی باغبانی یا جشنواره باغ شاهزاده را ندارد: “ما به عنوان یک عمده فروش بر روی تجارت خود تمرکز می کنیم، حتی برای رقبا.”

منبع: Osthessen Zeitung



منبع