هیچ بحران واقعی املاک و مستغلات در باغبانی گلخانه ای در سال 2022 وجود ندارد

دور جدید با شانس های جدید؛ یک سال جدید با فرصت های جدید؟ یا اوضاع خیلی بد نبود و بحران املاک و مستغلات در هلند رخ نداد؟ دو دلال املاک و مستغلات به سال 2022 و پیش از آن به سال 2023 نگاه می کنند.

این عوامل بازار زمستان امسال را توصیف می‌کنند: «هرچند هنوز روی یخ نازک است و نمی‌تواند چیز زیادی را تحمل کند». عرضه چندانی وجود ندارد، خریدار کم است و شرکت های موجود از کوچک تا متوسط، عمدتاً در کشت سبزیجات گلخانه ای هستند.

تقاضای کمی برای مشاغل گیاهان زینتی وجود دارد که منجر به کاهش قیمت برای آن امکانات خاص می شود. قیمت زمین در انتهای محدوده سال 2021 است، همانطور که قیمت گلخانه ها نیز همینطور است.

خریداران شامل مستاجران فعلی، شرکت های همسایه و افراد تجاری با نقدینگی بالا هستند. عوامل استفاده عمومی خریدار مانند مکان، چیدمان کارآمد، مدرن بودن و گزینه‌های انرژی تجدیدپذیر برای ارزیابی فرصت‌های خرید.

هزینه های انرژی (قیمت گاز/الکتریسیته، تولید انرژی پایدار، کمک هزینه های تحریک انتقال آب و هوا و غیره) بر شرایط بازار نیز تأثیر می گذارد. همانطور که، البته، فروش محصولات، که به ویژه در باغبانی زینتی نامشخص است. این نماینده می گوید: «بازار املاک عموماً ناامیدکننده نیست، به ویژه با توجه به انتظارات قبلی.

“فروش موقعیت گاز خود در آن زمان، گاهی اوقات، شبکه ایمنی مالی بود که از وخامت بیشتر وضعیت جلوگیری می کرد. شرکت هایی که با اقدام قاطع مجبور به انجام این کار شدند، اغلب تمام دارایی های خود را فروختند. برخی از این شرکت های اغلب خوب قبل از تاریخ 2017 خریداری شدند. شرکت ما آنها را به صورت خصوصی برای مشتریانی که مشتاق توسعه هستند خرید.”

Westmaas Makelaardij
4 Laakweg
2631 PJ, Nootdorp, NL
تلفن: +31 (0) 153 108 873
ایمیل: [email protected]
وب سایت: www.westmaasmakelaardij.nl



منبع

فاجعه نیست
Westmaas Makelaardij موافق است که در سال 2022، علی رغم انتظارات منفی، بازار املاک و مستغلات باغبانی گلخانه ای بسیار خوب بود. آنها نسبتاً خوش بین هستند. یکی از سخنگویان شرکت توضیح می دهد: “یک فاجعه واقعی در اواسط سال 2022 انتظار می رفت، اما کاملاً وجود نداشت.”

یخ نازک
دومی گفت همه چیز روی یخ نازک است. “در تابستان 2022، همه فکر می کردند که بازار املاک و مستغلات به دلیل جنگ در اوکراین، افزایش قیمت انرژی، نرخ بهره بالاتر و غیره سقوط خواهد کرد. با این حال، اکنون به نظر می رسد اگرچه قیمت ها کمی پایین تر است، اما عرضه و تقاضا به طور منطقی متعادل شده اند. سخنگوي شركت شروع مي كند.

علیرغم تقاضای زیاد، احزاب در مناطق گرم خاک و با تغییرات منطقه‌بندی بازار همچنان با شرایط طولانی دادرسی مواجه می‌شوند. این به دلیل محدودیت های ساخت و ساز است.

زودتر از بازار خرید
کسانی که در کشت گیاهان زینتی روشن هستند به سادگی این انتخاب ها را ندارند. این نماینده می‌گوید: شرکت‌های کشت گیاهان زینتی، به‌ویژه شرکت‌هایی که محصولات چند ساله دارند، قطارهایی را جابه‌جا می‌کنند که وقتی هزینه‌ها سر به فلک می‌کشد، نمی‌توانند به راحتی دنده را عوض کنند.

در سال آینده، Westmaas Makelaardij انتظار دارد تفاوت ارزش فزاینده‌ای برای کسب‌وکارها/مناطقی که دارای سیستم انرژی مقاوم در برابر آینده هستند و آن‌هایی که ندارند، افزایش یابد. سخنگو در پایان می‌گوید: “قیمت‌های انرژی می‌تواند باعث شود عرضه مزارع گلخانه‌ای تا حدودی افزایش یابد، اما تقاضا برای مزارع فعلی مطمئناً باقی خواهد ماند. با این حال، سطح زیرکشت کلی کاهش خواهد یافت. احزاب بیشتری تصمیم به تغییر منطقه می‌کنند یا باید راه را برای توسعه مسکن باز کنند.”

Westmaas Makelaardij عمدتاً به جلو نگاه می کند، در حالی که Vellekoop Makelaardij-en Onteigeningszaken معمولاً هر شش ماه یک بار به تحولات گذشته منعکس می شود.

هنگام تصمیم گیری برای خرید، مدیریت انرژی منطقه بسیار مهم است. خریدارانی که شرکت دیگری را خریداری می کنند، مناطقی با گرمای زمین گرمایی و/یا ظرفیت کافی در شبکه برق را ترجیح می دهند. شرکتی که محصولات خود را گرم می‌کند، نمی‌تواند بدون جایگزین‌های پایدار کار کند، به‌ویژه با افزایش مالیات بسیار بالای انرژی بر روی گاز دیگ بخار.

به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌ها هنوز دارای ذخایر کافی هستند و برخلاف سال‌های بحرانی قبلی، متوسط ​​پرداخت بدهی به طور قابل‌توجهی بهتر از حدود یک دهه قبل است. باغبانان دارای سیستم CHP می توانند از بازده برق بالا نیز بهره مند شوند. همچنین به نظر می رسد که پرورش دهندگان سبزیجات گلخانه ای متوسط ​​می توانند راحت تر از باغبانی های زینتی تعویض دنده کنند. آنها می توانند محصولات را جابجا کنند، بین حرارت دیگ بخار یا CHP جابجا شوند یا از روشنایی استفاده کنند. یا نه.”

گلخانه های تنها راه را برای مسکن باز می کنند
کسب‌وکارهای خارج از مناطق تمرکز «به‌طور قابل ملاحظه‌ای اغلب» تصمیم گرفتند برای تغییرات منطقه‌بندی شهری درخواست دهند. در سال های آینده، این شرکت های تنها راه را برای زمین های مسکونی باز خواهند کرد. در تابستان 2023، Westmaas Makelaardij ارائه چندین مورد از این موارد را آغاز خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر:
Vellekoop Makelaardij
37 Hoekeindseweg
2665 KA، Bleiswijk، NL
تلفن: +31 (0) 105 217 666
ایمیل: [email protected]
وب سایت: www.vellekoop.nl