“هیچ جای دنیا، محصولات کشاورزی موثرتر از اینجا کشت نمی شوند”

بوکه آرندز، شهردار شهرداری وست لند: “جهان برای اینکه بتواند جمعیت رو به رشد جهان را بدون آسیب رساندن به آب و هوا تغذیه کند، نمی تواند بدون نوآوری های خوشه باغبانی گلخانه ای هلند انجام دهد. این در سطح بین المللی نیز به رسمیت شناخته شده است. جای تعجب نیست که شهرداری وست‌لند هر ساله پذیرای هیئت‌های خارجی زیادی است که به اینجا می‌آیند تا نحوه تولید غذای خود را بیاموزند.

در هیچ کجای دنیا، غذا به اندازه اینجا کارآمدتر رشد نمی کند
جوپ ون دن بوش، عضو هیئت اجرایی DGD، می گوید: “همکاری با شهرداری Westland ارزش افزوده قابل توجهی برای کمک به تحقق جاه طلبی های ما دارد.” فقط بندر روتردام جلوتر از آن است. نه تنها یک گوجه فرنگی رسیده، بلکه دانه ای که هنوز جوانه زده است از شهرداری وستلند می آید. نوآوری های برتر، پایداری، و توجه به سلامتی و شادی در اینجا جمع می شوند. در هیچ کجای دنیا آیا کشت کارآمدتر است.

شهردار Westland می گوید: “به عنوان یک شهرداری، ما DGD را به عنوان یک شریک طبیعی برای مشارکت فعالانه در مناطق و کشورهایی می بینیم که فرصت های زیادی برای جامعه تجاری خود می بینیم.” با توجه به اهمیت روزافزون ایمنی مواد غذایی و تولید محلی مواد غذایی تازه و سالم، بیش از هر زمان دیگری مرتبط است که دولت، تجارت و علم به همکاری نزدیک با هم ادامه دهند تا باغبانی گلخانه ای هلند را به عنوان یک خوشه در سراسر جهان عرضه کنند.



منبع تقاضا برای غذای سالم، تازه، پایدار و بومی در سرتاسر جهان در حال افزایش است. برای رویارویی با این چالش های غذایی، همکاری بیش از هر زمان دیگری مهم است. هلند گلخانه دلتا (DGD) با پیوستن به نیروها با شرکای مختلف دولتی و خصوصی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تهیه غذای سالم، مقرون به صرفه و ایمن که به‌طور پایدار و محلی تولید می‌شود، داشته باشد. به همین دلیل است که DGD یک قرارداد مشارکت با شهرداری Westland امضا می‌کند، که نماینده جامعه‌ای است که در سرتاسر جهان به دلیل رشد پایدار و کارآمد مواد غذایی سالم و ایمن شناخته شده است.

رویکرد مارپیچ سه گانه کلید موفقیت است
کلید موفقیت همکاری هلندی بین دولت، صنعت و علم (کاربردی) (مارپیچ سه گانه) است. با همکاری و یادگیری از یکدیگر، ما به عنوان یک کشور کوچک، اکنون در تولید مواد غذایی پایدار پیشرو هستیم. هلند گلخانه دلتا به نیروهای خود در داخل مارپیچ سه گانه می پیوندد. ما با سایر انجمن‌های صنعتی و ابتکارات جمعی در هلند همکاری نزدیک داریم و روابط خوبی با سازمان‌های دولتی هلند از جمله وزارت امور خارجه، وزارت کشاورزی، طبیعت و کیفیت غذا، Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) و NL Works حفظ می‌کنیم. ما همچنین به دنبال همکاری با سایر بخش ها مانند آب، تحرک، انرژی و لجستیک هستیم. این به ما امکان می‌دهد تا راه‌حل‌های کاملی را در پایه هلندی ارائه دهیم. در حال حاضر، بیش از بیست شرکت پیشرو با DGD شریک هستند که ریشه اکثر آنها در منطقه Westland است. از شرکت‌های بذر، کنترل بیولوژیکی، و شرکت‌های رسانه‌ای در حال رشد گرفته تا شرکت‌های فناوری متخصص در گلخانه‌ها، کنترل آب و هوا، نمایشگرها و آبیاری، این خوشه تمام تخصص مورد نیاز برای رشد محصولات پایدار را به صورت محلی ارائه می‌کند.