“ولنتاین گل” در ژاپن نیز در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

روز ولنتاین در ژاپن در دهه 1960 توسط شرکت های شکلات سازی معرفی شد. در این روز از سال، زنان به مردان شکلات هدیه می دهند و به عشق خود اعتراف می کنند! این منحصر به روز ولنتاین ژاپنی است و گفته می شود که اثر اقتصادی آن بیش از 100 میلیارد ین است.

در ژانویه 2023، یک نظرسنجی از کاربران فروشگاه گل در میان مصرف کنندگان فروشگاه های زنجیره ای گل (Hibiya Kadan، Aoyama Flower Market، Uniqlo Flower) و خرده فروشان انبوه مانند AEON انجام شد. افراد مورد بررسی در منطقه کانتو زندگی می کردند و بین 20 تا 50 سال سن داشتند. خانم Kyoko Aoki از Gerda Research نتایج سال 2023 را تجزیه و تحلیل کرد. درصد مشتریانی که در روز ولنتاین گل خریدند از 13٪ در Aoyama، UNIQLO تا 25٪ در Hibiya و 5٪ در Aeon متغیر بود. وی خاطرنشان کرد که؛ به این ترتیب، “ولنتاین گل” در ژاپن نیز در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.”



منبع

با این حال، از سال 2010، انجمن عمومی به نام «شورای گل‌دار ژاپن» نقش اصلی را در توسعه جنبش «ولنتاین گل» ایفا کرده است که در آن مردان به زنان گل هدیه می‌دهند. امروزه هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و «ولنتاین گل» به عنوان روزی برای هدیه دادن گل به دوستان و حتی خودتان گسترش یافته است.

روز ولنتاین در ژاپن روزگاری با شکلات برگزار می شد، اما امروزه به همت شورای شکوفایی ژاپن، جشن گل نیز می باشد. نوبو کایشیتا از Chrysal Japan Limited توضیح می‌دهد که چگونه در طول سال‌ها تغییر کرده است و چگونه «Flowers Valentine» اکنون در ژاپن نیز به یک فرهنگ تبدیل شده است.