پاسخ HTA به راه اندازی مشاوره پیت توسط دولت اسکاتلند

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنفی باغبانی
www.the-hta.org.uk



منبع

“به ویژه، ما از تعهد دولت اسکاتلند برای بررسی معافیت های احتمالی برای هر گونه ممنوعیت استقبال می کنیم. ما همچنین بر اهمیت تضمین سازگاری قانونی با بقیه بریتانیا برای جلوگیری از کج شدن بازارهای داخلی تأکید می کنیم.

هر دولتی که قانون ممنوعیت استفاده از ذغال سنگ نارس را در نظر می گیرد باید اطمینان حاصل کند که آماده حمایت از بخش باغبانی برای توسعه جایگزین های مسئولانه است که پایداری یا قیمت رسانه های در حال رشد را به خطر نمی اندازد و بر کیفیت محصول تولید شده تأثیر نمی گذارد. تسهیل تحقیق و توسعه و تبادل دانش در مورد بهترین شیوه‌ها برای رشد بدون ذغال سنگ نارس، بخش کاملاً ضروری این فرآیند است. ما به حمایت دولت نیاز داریم تا اطمینان حاصل شود که انتقال از ذغال سنگ نارس به بخش باغبانی اسکاتلند این امکان را می دهد تا نقش حیاتی خود را در کمک به اهداف خالص کشور ایفا کند و در عین حال رقابتی و پایدار به عنوان یک بخش تجاری باقی بماند.

همانطور که در رابطه با ممنوعیت خرده‌فروشی آتی در انگلستان انجام داده‌ایم، به همکاری نزدیک با دولت اسکاتلند در این مورد و همکاری با اعضای خود در اسکاتلند برای کمک به آنها برای آماده شدن برای هرگونه ممنوعیت احتمالی ذغال سنگ نارس ادامه خواهیم داد.

فران بارنز، مدیر عامل انجمن صنفی باغبانی (HTA) در پاسخ به راه اندازی رایزنی دولت اسکاتلند برای پایان دادن به فروش ذغال سنگ نارس در اسکاتلند، اظهار داشت:

بخش باغبانی در اسکاتلند و بقیه بریتانیا از دور شدن از ذغال سنگ نارس حمایت می کند. ما به نمایندگی از اعضای خود که در حال حاضر گام های بزرگی در انتقال از استفاده از ذغال سنگ نارس برداشته اند، با این مشاوره همکاری خواهیم کرد. ما اکنون به عنوان نسبت ذغال سنگ نارس مورد استفاده در صنعت در پایین ترین سطح تاریخی قرار داریم (30٪ در کمپوست کیسه ای در خرده فروشی و 51.7٪ در استفاده حرفه ای). اما آزمایش‌ها نتایج متفاوتی را شاهد بوده‌اند و پیشرفت همیشه ساده نخواهد بود. ما از مشورت دولت اسکاتلند در مورد این موضوع و فرصتی برای بیان پیچیدگی های موجود در استفاده از پیت به عنوان رسانه رو به رشد استقبال می کنیم.