پاویون و انجمن هلند در بیست و پنجمین نمایشگاه HortiflorExpo IPM شانگهای 2023

بهره برداری از گلخانه های با فناوری پیشرفته به طیف گسترده ای از فناوری ها و استراتژی های مدیریتی، علاوه بر مدیریت نور، از جمله کنترل آب و هوا، مدیریت آبیاری و کود، نظارت بر آفات و درمان، نظارت بر رشد محصول و غیره نیاز دارد. در نهایت، هزینه کشت محصولات زراعی به توانایی اداره و مدیریت کارآمد گلخانه ها بستگی دارد. چنین عملیات و مدیریت حرفه ای متکی بر پرورش استعدادهای فنی است. آقای نیک هونگ از اتحادیه کشاورزی حفاظت شده هلند و خانم اشلی وانگ از Food Ventures، یک پرورش دهنده هلندی فعال در چین، تجربیات و عملکردهای اعضای اتحادیه کشاورزی تسهیلات هلندی و پرورش دهندگان حرفه ای هلندی را با حضار به اشتراک گذاشتند. با امید به تسهیل و کمک به گذار از راه حل های با فناوری پایین و متوسط ​​به راه حل های با فناوری پیشرفته و بهبود کارایی و بهره وری مدیریت هوشمند گلخانه در چین.

در نمایشگاه IPM بیش از 500 شرکت از 21 کشور و منطقه در این نمایشگاه شرکت کردند. در این میان بیش از 30 غرفه دار از هلند بودند و غرفه هلند نیز بزرگترین غرفه ملی در این نمایشگاه بود. و غرفه NL ما سرانجام پس از برداشته شدن محدودیت‌های سفر بین‌المللی، چندین شرکت جدید را وارد چین کرد. شرکت‌های هلندی در این نمایشگاه، پرورش گل، تجارت گل و پیاز بذر و شرکت‌هایی در کل زنجیره صنعتی باغبانی تأسیسات را پوشش دادند. در ویدئوی زیر می توانید تصویری از این نمایشگاه را مشاهده کنید.

ووتر ورهی، مشاور کشاورزی در سخنان پایانی خود بر نیاز به پیوستن نیروها برای انتقال باغبانی چینی به سمت یک صنعت کاملاً مدرن تأکید کرد.

منبع: agroberichtenbuitenland.nl



منبع

سمینار کشاورزی تسهیلات چین و هلند
در طول نمایشگاه، تیم کشاورزی شبکه سفارت فعالیت های زیادی را برای شرکت های هلندی تدارک دید. با حمایت کمیسیون کشاورزی و امور روستایی شانگهای، سمینار کشاورزی تسهیلات چین-هلند را همراه با دبیرخانه انجمن گل چین برگزار کردیم. موضوع این سمینار «کشاورزی دیجیتالی نوآورانه توسعه پایدار کشاورزی را تسریع می‌کند» بود. در این انجمن، در مورد توسعه پایدار گلخانه‌های با فناوری پیشرفته و کاربرد کشاورزی دیجیتال بحث کردیم. در طول سه دهه گذشته، گلخانه‌های با فناوری پیشرفته بیشتر و بیشتری به چین معرفی شده‌اند، اما همچنین سؤالات فزاینده‌ای در مورد عملی بودن و امکان‌سنجی آنها وجود داشته است. این انجمن با هدف معرفی به همکاران در صنعت نحوه بهبود کارایی تولید از طریق کشاورزی دیجیتال نوآورانه، تسریع توسعه کشاورزی پایدار و کمک به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد انجام شد.

با توسعه اقتصاد دیجیتال چین، تمام جنبه های زندگی با تحول دیجیتالی روبرو هستند. کاربردهای دیجیتال تغییرات قابل توجهی را در مدل توسعه صنعت گل به ارمغان آورده است و توسعه باکیفیت این صنعت را ارتقا داده است. کاربرد گسترده فناوری دیجیتال و تجهیزات هوشمند، نفوذ و ادغام کل زنجیره تولید صنعت گل، از تحقیق و توسعه اصلاح نژاد، تولید و کاشت، تدارکات و حمل و نقل، فروش محصول و غیره را تسریع کرده است و صنعت زنجیره تامین را بهینه کرده است. زنجیره صنعت گل، و کانال های تجارت بین المللی گل را برای ترویج بیشتر همکاری های اقتصادی بین المللی گسترش داد. پروفسور چن یان، استاد و ناظر دکترا از دانشگاه پست و مخابرات پکن، در سخنرانی اصلی خود پیشنهاد کرد که “در آینده، برای تکمیل چشم انداز تحول دیجیتال جامع صنعت گل و ارائه مشترک چینی ها با یکدیگر همکاری خواهیم کرد. مصرف کنندگان با گل های باکیفیت و مقرون به صرفه.”

معاون دبیرکل انجمن گل چین، خانم Xuemei Liu در سخنرانی خود بر همکاری و تبادلات طولانی مدت چین و هلند در زمینه صنعت گل تاکید کرد: هلند اولین کشور مبدا بوده است. واردات گل چین برای چندین سال متوالی. در سال 2022، چین پس از هلند دومین صادرکننده گل در جهان شد. خانم دونگ یان از بخش اطلاعات انجمن گل چین در این گزارش معرفی کرد که استان های واردات و صادرات گل چین نسبتاً متمرکز هستند. واردات عمدتاً نهال پیاز و صادرات عمدتاً گل شاخه بریده و گیاهان گلدانی است. در سال های اخیر حجم واردات شروع به کاهش کرده است در حالی که حجم صادرات سال به سال افزایش یافته است. همچنین متوجه شده‌ایم که برخی از مناطق چین با آب و هوای مناسب برای کاشت گل، تعداد بیشتری از تولیدکنندگان هلندی را برای تولید در چین جذب کرده و خواهد کرد.

آوریل امسال، بیست و پنجمین نمایشگاه HortiflorExpo IPM چین با موفقیت در شانگهای برگزار شد. HortiflorExpo IPM نمایشگاه برندهای پیشرو در آسیا در صنایع گل، باغبانی و باغبانی است. در این زمینه، سمینار کشاورزی تسهیلات چین و هلند نیز برگزار شد.