پرورش دهنده به سمت کشت پایدار حرکت می کند و موفقیت را درو می کند

او همچنین از یک شبکه سایه آگرو استفاده می کند که محافظت کافی از محصولات در برابر طیف گسترده ای از عناصر خارجی مانند آفات، حشرات، جوندگان و غیره را فراهم می کند. این کشاورز 37 ساله سالانه محصولات کشاورزی را به مندی میوه Parimpora ارسال می کند. او در کشمیر و خارج از J&K در زمینه گلکاری و کشاورزی آموزش دیده است.

در سال 2012 زمانی که کشاورز امتیاز احمد وانی کشاورزی سبزیجات را آغاز کرد، شروع شد و پس از یک دهه، او به یک کشاورز مترقی برنده جایزه و الهام بخش کشاورزان دیگر تبدیل شد.
وانی یکی از ساکنان Paith Makhama، در منطقه Budgam، گفت که او بیکار است و می‌خواهد برای امرار معاش کاری انجام دهد و هشت کانال زمین خود را به کشاورزی سبزیجات تبدیل کرد. او قبلاً گفته بود که خانواده اش از همین زمین برای کشاورزی ذرت استفاده می کردند.

در risingkashmir.com بیشتر بخوانید



منبع

ما شش گلخانه داریم که در تمام طول سال در آنها سبزیجات می کاریم. در ابتدا فقط در فصل تابستان سبزی کار می کردیم، اما زمانی که گلخانه ها را راه اندازی کردیم که از طرف اداره گل و گیاه داده شد، توانستیم محصول را افزایش دهیم.
گلخانه های توسعه یافته توسط او به رشد سبزیجات در تمام طول سال کمک کرده است که پیش از این به دلیل محدود بودن فصل تابستان غیرممکن بود.

کشاورز سبزیجات مختلفی مانند تربچه، خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، نخود، لوبیا، فلفل قرمز و غیره می کارد. او سالانه 4 میلیون روپیه درآمد دارد و همه اعضای خانواده خود را در کشاورزی مشارکت می دهد.
امتیاز کشاورزی را به عنوان یک چالش در نظر گرفت و برای کاشت سبزیجات سخت کار کرد و از گلخانه ها برای تولید نهال استفاده کرد و تجهیزات کشاورزی جدیدی به ارمغان آورد.