پرورش دهندگان دیگر از اشکالات نمی ترسند، اکنون فقط بهترین تعادل را پیدا می کنند

ویدئویی با مگس در گلخانه پرورش دهنده بذر کور.



منبع

آنچه که جلب توجه می کرد این بود که رئیس وقت در همان ابتدای بعدازظهر پس از گذشت چند دقیقه خلاصه را ارائه کرد. در آن زمان، سه سخنران، یک سری ویدیو با داستان های کاربردی از کشاورزان، یک میزگرد با پرورش دهندگان، و یک سری کارگاه ها هنوز شروع نشده بود.

شته ها
همچنین مفید است: شته ها را می توان در اوایل بهار در درختان یافت. پرورش دهندگان ترجیح می دهند شته نداشته باشند، اما عوامل کنترل بیولوژیکی دوست دارند شته ها را بخورند و بنابراین می توانند در بهار قبل از انجام هر کار مفیدی در گلخانه، قدرت پیدا کنند. البته به شرطی که گلخانه از دنیای بیرون بسته نباشد، همانطور که گاهی اوقات به نظر می رسد این روند امروزی است. در عوض، محققان تنوع زیستی به دنبال ارتباط بهینه بین داخل و خارج هستند.


ایولین استیلما.

امروز محصول او مقاوم تر است. پیتر اذعان داشت که پرورش دهندگان از یافتن پنج تریپس روی یک تله چسبناک عصبی می شدند. این روزها، بیست حتی آنها را نمی ترساند. سیستم آن را حل می کند.


رئیس روز هلما وربرکت از آرتمیس با هیئتی شامل تئو ون در کناپ، ویلکو هافمن، الن کلاین و هری ووبن.

در میان مگس هایی که در مورد پرورش دهنده بذر کور وان دن برگ از برگبلومن پرواز می کنند. این ویدئو تصاویر خنده‌داری را تولید کرد که اتاق را با حضور حدود 80 شرکت کننده به خنده واداشت. ویدئو را می توانید در پایین این متن مشاهده کنید.

تصاویر طنز
هرکسی که بعد از جمع بندی رئیس وقت آنجا را ترک می کرد، خیلی چیزها را از دست می داد. پاسخ های آماده ای وجود ندارد، بلکه خطوط فکری، و همچنین نتایج تحقیقات و داستان های موفقیت آمیز است که می تواند به عنوان پایه ای برای گام هایی که باغبانی هنوز باید بردارد باشد.


جانتینکه هوفلاند با دیسک تاب آوری.


مائورو گالو

کارگاه همچنین این سوال را در میان پرورش دهندگان اتاق مطرح کرد. به عنوان مثال، برخی قبلاً با قارچ های تریکودرما تجربه کسب کرده اند، اما در جلسه تعجب کردند که آیا این قارچ ها واقعاً در بقیه سیستم زنده می مانند اگر (خیلی) تنظیمات بیشتری در اینجا انجام شده باشد.

میکروبیوم ها
Roeland Berendsen از دانشگاه اوترخت، مخاطبان را از طریق تحقیق در مورد میکروبیومی که دانشگاه روی آن کار می کند، جذب کرد. میکروبیوم به عنوان یک لایه اضافی از سیستم دفاعی گیاه عمل می کند. با اتوماسیون و فنوتیپ، محققان در تلاشند تا درک بهتری از نحوه عملکرد گیاه در این زمینه به دست آورند تا تولیدکنندگان بتوانند در عمل از آن بهره ببرند.

عصبی
ویدئوهایی که پرورش دهندگان را در بین ارائه ها در جلسه عمومی ارائه می کند. ایولین استیلما از گرین پورت وست هلند بحث کرد که چگونه آنچه در تئوری ممکن به نظر می رسد باید با عمل همخوانی داشته باشد.


گربن مسلینک.

“در پنج سال آینده باید مراقب چه چیزی باشیم؟” سوالی بود از سوی حضار به پنل در پایان جلسه عمومی. ویلکو هافمن، پرورش دهنده LS Santini، به طور کامل پاسخ داد: “من فکر می کنم ما کسانی هستیم که تحت نظر قرار می گیرند.” بیشتر و بیشتر پرورش دهندگان از این موضوع آگاه هستند.

پیش بیوتیک ها
در کارگاه اخیر، Jantineke Hofland-Zijlstra از شرکت مشاوره Weerbare Plant و Frank Hoeberichts از Eurofins تصمیم گرفتند نه تنها پخش کنند، بلکه در بحث با مخاطبان نیز شرکت کنند. جانتینکه دیسک انعطاف‌پذیری را ارائه کرد و همچنین از همه دعوت کرد به جای پروبیوتیک‌ها به پری بیوتیک‌ها نگاه کنند. آوردن چیزی از بیرون می تواند کمک کند، اما سوال اینجاست که آیا همیشه تاثیر درستی دارد؟

باغبانی گلخانه ای در سفری به سوی کشت ارتجاعی با تنوع زیستی بیشتر است. مدت زمان سفر برای هر پرورش دهنده متفاوت است. چالش این است که تا آنجایی که می‌توان راه‌های ممکن را برای پی‌ریزی یک پایه وسیع به هم پیوند داد.

در کارگاه هیچ پاسخ واحدی برای این موضوع وجود نداشت. با این حال، متخصصان، حتی خارج از کارگاه، و همچنین پرورش دهندگان حاضر، از اهمیت تفکر سیستمی آگاه هستند. در آن، آنها همچنین می توانند بلافاصله سر خود را در اطراف چگونگی کشت بدون ذغال سنگ نارس، که به درستی توسط یک پرورش دهنده به عنوان یک عامل پیچیده اضافی ذکر شده است، با کمک امکاناتی که طبیعت به کشاورزان ارائه می دهد غلبه کند.

بعد از یک استراحت کوتاه قهوه، نوبت به کارگاه ها رسید. یکی در مورد آموزش مشاوران در زمینه کشت فراگیر طبیعت و نقش آموزش در این زمینه، یکی در مورد مدل درآمدی، همچنین باغبانی گلخانه ای با حاشیه های کم با وجود همه نیت های خوب طبیعت و یکی در مورد کشت مقاوم در عمل باقی می ماند.

اینگونه بود که هلما وربرکت از آرتمیس، بعدازظهر پنجشنبه را در طی سمپوزیوم گرین پورت وست هلند در مورد کشت فراگیر طبیعت خلاصه کرد. مناسب، با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی.

بنابراین آنها شروع به برداشتن گام‌هایی کرده‌اند، برخی برای دهه‌ها و برخی دیگر اخیراً. نمونه هایی که در چهار ویدیو گذشت. مطمئناً نه تبلیغات، بلکه داستان های واقعی از گلخانه.

تریپس
به مائورو گالو از اینهولند اجازه داده شد درباره بیومیمیکری صحبت کند، که در آن قطعاتی از طبیعت در نوآوری‌های فناوری هوشمند (مانند هواپیماهای بدون سرنشین پرتاب می‌شوند) استفاده می‌شود. از سوی دیگر، Gerben Messelink از WUR، دوباره به بیرون از گلخانه نگاه می کند، جایی که پروژه های آزمایشی با نوارهای گل و گیاه در کنار گلخانه در حال اجرا هستند.

در Oostland، این در حال حاضر بینش هایی را در مورد تریپس در چهار پرورش دهنده، در میان دیگران، به همراه داشت. تنها شش درصد از تریپس های یافت شده، تریپس های کالیفرنیایی بودند که تولیدکنندگان از آن می ترسیدند. در آزمایش، دقیقاً در ابتدای تابستان مقدار زیادی پیدا شد، که باعث می شود حشره شناس شک کند که تریپس ها از گلخانه به سمت کنار جاده پرواز می کنند نه برعکس.

اگرچه مگس‌ها هنگام ساخت این ویدیو آزاردهنده بودند، اما به خوبی نشان می‌داد که پرورش‌دهندگان در مورد رشد محصولات انعطاف‌پذیرتر و طبیعی‌تر چه می‌کنند. کور، که یک محصول بذر را برای Rijk Zwaan اداره می کند، به مگس ها اجازه پرواز در اطراف را می دهد تا گرده افشان ها را عصبی کند. به این ترتیب، آنها بیشتر شروع به پرواز می کنند، و گرده افشانی بیشتری وجود دارد، به خصوص در محصولاتی که در غیر این صورت گرده افشان ها کمتر کار خود را انجام می دهند.

پیتر استولک از برادران استولک اکنون این را در محل خود می بیند، جایی که آنتوریوم می کارند. استفاده از آفت کش ها 30 سال پیش پس از اینکه پدرش دچار مشکلات سلامتی شد به شدت کاهش یافت و با عوامل کنترل بیولوژیکی و بعداً محرک های زیستی جایگزین شد.


فرانک هوبریشتس مثالی از میکروبیوم می آورد. هرچه نوارهای رنگی بیشتر باشد، تنوع بیشتری دارد. زیر نوار برای خاک گلدان، در بالا برای پشم سنگ در گوجه فرنگی.


رولند برندسن

او این کار را با یک نمونه تصویری از نمایش مد برای برند مد دیور انجام داد. این خلاقیت ها دوست داشتنی هستند، اما آیا مدل ها می توانند با آنها راه بروند یا به راحتی روی صندلی بنشینند؟ نه، نتیجه گیری او بود. به همین ترتیب، آنچه در زمینه تنوع زیستی در باغبانی گلخانه ای مورد تحقیق قرار می گیرد باید برای پرورش دهنده در داخل و اطراف گلخانه خود نیز قابل اجرا باشد.

به طور خلاصه، آیا تولیدکنندگان باید گام به گام به سمت کشت فراگیر طبیعت، با تنوع زیستی بیشتر و محصولی مقاوم‌تر حرکت کنند تا آنچه را که اتفاق می‌افتد پیگیری کنند، یا به یکباره به جلو حرکت کنند؟

در Bommelerwaard، جایی که استان گاهی اوقات از تولیدکنندگان می‌خواهد تا با کاشت درختان در اطراف گلخانه‌های خود را در مقابل دنیای بیرون محافظت کنند، محققان به بررسی بهترین درختان برای کاشت از نظر تنوع زیستی پرداختند. احتمالاً نه گلدرلند، که در میان مگس‌های سفید گلخانه‌ای محبوب است، بلکه شاید بید باشد زیرا از بین درختان مورد مطالعه، بیشترین تنوع حشرات بالقوه مفید را داشت.

هری ووبن از Funny Santini و Ellen Klein از Koppert نیز به میکروبیوم و فرآیند موجود در خاک پرداختند. او به همراه اطرافیانش در تلاش است تا جذابیت گیاه را برای آفات کاهش دهد. الن اشاره کرد که گیاه از قبل می داند که چگونه این کار را انجام دهد. ترفند این است که آن را در موقعیت مناسب قرار دهید.