پیتر جنینز در مورد 50 سال فعالیت انجمن

پیتر گفت: “جفری مردی جذاب و کاریزماتیک است که کارهای زیادی انجام داد. او هزاران ساعت را صرف کار انجمن کرد، یک کارمند عمومی فوق العاده بود و به خاطر این کار با OBE شناخته شد.”

در اواسط دهه 70، اولین دفتر مرکزی بالی یک دفتر یک اتاقه در بینگلی، یورکشایر غربی بود. پیتر گفت که اولویت های اصلی در آن زمان (مانند اکنون!) ارتقای استانداردها و مشخصات صنعت بود. او از سال 1978 تا 1979 رئیس ملی بود، زمانی که همکاری و شبکه در قلب انجمن قرار داشت.

پس از جلساتی که با وزرای دولت برگزار شد، با انجام مطالعات امکان سنجی موافقت شد. این مطالعات نشان داد که ساخت یک جشنواره باغ ده سال طول می کشد، اما در سال 1981 مایکل هسلتین، وزیر مرسی ساید، اعلام کرد که جشنواره بین المللی باغ در لیورپول برگزار می شود. ایده این بود که گردشگری و اقتصاد را ارتقا دهد – پس از چند سال سخت برای شهر.

در سال 1984 جشنواره بین المللی باغ لیورپول راه اندازی شد و به مدت شش ماه میلیون ها بازدید کننده را از سراسر کشور و فراتر از آن به خود جذب کرد.

دیگر جشنواره‌های باغ ملی به دنبال داشت. استوک-آن-ترنت در سال 1986، گلاسکو در 1988، گیتسهد در سال 1990، و Ebbw Vale در سال 1992. لیورپول جشنواره پیشگام بود، و از طریق پیتر و انجمن بود که برنامه جشنواره باغ ظهور کرد. هر مکانی که برگزار شد از تبلیغات مثبت بهره مند شد. این جشنواره ها با بودجه دولت، محوطه سازی را به نمایش گذاشتند و میلیون ها بازدیدکننده از آن لذت بردند.

به رسمیت شناختن
جفری برنهارد، رئیس موسس انجمن، متوجه شد که این صنعت به اندازه کافی شناخته نشده است.



منبع

پیتر جنینز OBE یکی از پیشگامان بالی است. او در کنار همتایان آینده‌اندیش خود، شهرت صنعت محوطه‌سازی را افزایش داد – به‌ویژه از طریق برنامه بسیار موفق جشنواره باغ. و نقش کلیدی در تکامل انجمن در طول 50 سال گذشته داشته است.

پیتر جنینز کار خود را به عنوان یک منظره‌ساز شروع نکرد، اما در سن 21 سالگی، کار خود را به عنوان نقشه‌بر مقدار ترک کرد و در شرکت محوطه‌سازی EH Williams Environment، مستقر در نزدیکی لیورپول، شروع به کار کرد. در سال اول، پیتر به افزایش گردش مالی در تجارت تا 40٪ کمک کرد. او انتخاب شغلی درستی انجام داده بود. پیتر موفقیت اولیه خود را به رئیس جری ویلیامز نسبت می دهد که اولین تأثیر بزرگ او در صنعت بود.

جلسات شورا به صورت ماهانه در لندن برگزار شد و یک کنفرانس سالانه سه روزه راه اندازی شد که شامل معرفی جوایز ملی چشم انداز بود. همه رؤسای قبلی سالی یک بار با رئیس اجرایی، رئیس فعلی و نایب رئیس دیدار می کردند.
به روز رسانی در مورد پیشرفت انجمن و به اشتراک گذاشتن ایده ها برای آینده.

پیتر از نمایش های بوندسگارتن در آلمان الهام گرفت که پس از جنگ، شهرهای داخلی را بازسازی کرد. او با نورمن ویلسون، نایب رئیس بالی در آن زمان که نماینده بالی در ELCA (انجمن پیمانکاران منظر اروپایی) بود، از نمایشی در بن بازدید کرد. در سال 1978 او ایده جشنواره های باغ در بریتانیا را توسعه داد – این یک نقطه برجسته حرفه ای شد.

پیتر گفت: “جشنواره های باغ شهرت عمومی مناظر را فراتر از هر شناختی افزایش داد. تا به حال هیچ کاری در این مقیاس انجام نشده بود و باعث افزایش سرمایه گذاری در مناطق شد. در استوک-آن-ترنت، جشنواره باغ، که یک جشنواره بود. محل ضایعات سفالی متروکه، متعاقباً به مغازه‌ها، ادارات، هتل‌ها، امکانات تفریحی، مسکن جدید و یک تفرجگاه توسعه یافت و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشت.»

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنایع منظر بریتانیا
www.bali.org.uk

کار پیتر بی توجه نماند. در سال 2012، او به دلیل خدمات خیریه و صنعت چشم انداز در شمال غرب، جایزه OBE را دریافت کرد. من متواضع بودم اما به این شناخت افتخار می کردم.

پیتر در حال حاضر رئیس هیئت امنای صندوق گچ بالی است که هدف آن کمک به نسل جوانی است که وارد این صنعت می شوند. “این یک انتخاب شغلی خوش شانس بود، اما من هرگز از آن پشیمان نشدم. من در طول زندگی حرفه ای بسیار جالب و گاهی اوقات هیجان انگیز دوستانی پیدا کرده ام؛ من نمی توانم به انتخاب شغل دیگری فکر کنم که بتوانم چنین شغلی داشته باشم. تفاوت مثبتی برای محیط از طریق کار من وجود دارد.