چند نکته در مورد پرورش ارکیده

ارکیده ها در چندین جنس از خانواده Orchidaceae قرار می گیرند. جنس هایی که بیشتر ارکیده ها به آن تعلق دارند عبارتند از Dendronium، Renenthera، Celogyne، Epidendrum، Vanda، Phalaenopsis، Aerides، Cymbidium و Cattleya.

ارکیده ها را می توان به طور عمده بر اساس روش کشت به دو دسته تقسیم کرد. آنها ارکیده های زمینی و اپی فیتی هستند. ارکیده هایی که مانند گل های دیگر در خاک رشد می کنند و از آن غذا و شیره جمع آوری می کنند، ارکیده زمینی نامیده می شوند. به عنوان مثال Arundina، Calanthe و غیره. از سوی دیگر، ارکیده هایی که بر روی شاخه یا تنه درخت دیگری رشد می کنند، ارکیده پناه گرفته نامیده می شوند. این نوع ارکیده ریشه های ناخواسته تولید می کند.

گونه های زیادی از ارکیده ها را می توان در مناطق مختلف جهان در حال رشد یافت. به همین دلیل زیستگاه بومی آن به یک مکان محدود نمی شود. ارکیده ها در مناطق گرم خسیا هیلز، تایلند، برمه، سریلانکا، مالزی، فیلیپین، مکزیک، آمریکای جنوبی و استرالیا در شرق هیمالیا یافت می شوند. این گل از خانواده Orchidaceae است. بر اساس اطلاعات، بیش از 30 هزار گونه ارکیده در جهان وجود دارد. محبوبیت گیاهان ارکیده به دلیل رنگ های جذاب، ساختارهای متنوع، خواص دارویی، عطر و ماندگاری طولانی در حال افزایش است. بهتر است به عنوان گل شاخه بریده استفاده شود زیرا ماندگاری بیشتری در گلدان دارد. جدای از این، درخت آن نیز در کوچکی بر زیبایی آن می افزاید.

ارکیده ها گل های زیبایی هستند که شهرت جهانی دارند. رنگ‌های جذاب، تنوع ساختار و ماندگاری طولانی در گلدان‌ها و عطرها ظاهری باکلاس به ارکیده می‌دهد. به همین دلیل است که در سراسر جهان مورد احترام است، استادیار کشاورزی دانشگاه سوامی ویوکاناندا می نویسد.

همه ارکیده ها باید در زیستگاه طبیعی خود کشت شوند. به دما، رطوبت و سایه مناسب نیاز دارد. به طور کلی، هوای گرم و مرطوب برای پرورش ارکیده بهترین است. ارکیده ها بسته به گونه در دمای بین 10 تا 30 درجه بهترین رشد را دارند. برای پرورش این گل باید مکانی نیمه سایه انتخاب شود. ارکیده بیشتر و بیشتر در خانه های پلی کاشت می شود. گونه های مختلف ارکیده با موفقیت در آب و هوای سرد و خشک کشت می شوند. خاک لومی بهتر است برای ارکیده های زمینی استفاده شود. جدا از این، باید تهویه و زهکشی مناسب وجود داشته باشد. برای ارکیده های سرپناه معمولاً توپ ها را از پوسته نارگیل می سازند و روی آن ها قرار می دهند. همه این ارکیده ها می توانند بدون خاک به خوبی رشد کنند.

مقاله کامل را در www.pipanews.com بخوانید.



منبع