چین: نسل جدید پرورش دهندگان برای راه اندازی کسب و کار هورتی به شهر خود بازگشتند

لی می‌گوید: «از طریق این مدل کاشت عمودی جدید، شکاف در بازار سبزیجات برگ‌دار در حال کاهش است. امروزه گلخانه‌های سبزیجات هیدروپونیک که توسط لی و همسرش اداره می‌شود، از 4 واحد قبلی به 26 مرکز رشد فعلی افزایش یافته است. تولید سالانه آن به یک میلیون رسیده است و این تجارت باعث ایجاد اشتغال در چندین روستای اطراف می شود.

Lv بومی روستای Lvzhuang است. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کشاورزی شاندونگ، در رشته بیوتکنولوژی، او تصمیم گرفت برای شروع یک تجارت به زادگاهش برگردد.

در سال های اخیر، سبزیجات هیدروپونیک بی سر و صدا راه خود را بر روی میز ناهارخوری شهروندان WuCheng “صعود” کرده اند. این روش کاشت نوین باعث شهرت لی نیز شده است. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، لی برای راه اندازی یک تجارت به شانگهای رفت. پس از چندین سال کار سخت و یادگیری مداوم، شرکت سبزیجات هیدروپونیک کشاورزی Shengmao در سال 2019 تاسیس شد.

“هم لی که سبزیجات هیدروپونیک تولید می کند و هم Lv که تجارت گل خود را توسعه می دهد، “نسل جدید پرورش دهندگان” هستند که برای شروع مشاغل جدید به شهر خود بازمی گردند. این نه تنها مفاهیم توسعه پیشرفته و اطلاعات مدرن را به Wucheng می آورد وی کایژانگ، معاون دادرسی شهرستان ووچنگ می گوید، بلکه دستیابی به هدف افزایش درآمد و ایجاد یک مدل جدید توسعه اقتصادی.

در سال‌های اخیر، شهرستان ووچنگ در دژو، استان شاندونگ، به طور مداوم تولیدکنندگان حرفه‌ای جدید را معرفی و پرورش داده و شرکت‌هایی را برای کمک و بهره‌مندی به کشاورزان توسعه داده است. این بخشی از استراتژی احیای روستایی شهرستان است که استعدادهای جوان را به منطقه جذب می کند تا مشاغل جدید را باز کند.

برای تحقق احیای کلی مناطق روستایی، اولین و سخت ترین کار احیای استعدادهای روستایی و بازگرداندن آنها به منطقه است.

در کل فرآیند رشد از کودها و آفت کش های شیمیایی استفاده نمی شود، که نه تنها زیست محیطی و سازگار با محیط زیست است، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود.

این شهرستان برنامه‌ای را اجرا کرده است که به نسل جدیدی از تولیدکنندگان فرصت می‌دهد تا از دانش و مهارت‌های فنی خود در توسعه صنعت باغبانی منطقه‌ای استفاده کنند و اقتصاد محلی خود را پیش ببرند.

Lv با مهارت‌های حرفه‌ای و سخت‌کوشی، تجربه رو به رشد و فناوری تکثیر ساکولنت‌ها را به سرعت انباشته کرده است، و پایگاه نیز به توسعه پایدار شبیه گلوله برفی دست یافته است. در حال حاضر، این شرکت 13 گلخانه ساکولنت ساخته است که با فروش سالانه بیش از 500000، به بزرگترین پایگاه پرورش ساکولنت در شمال غربی شاندونگ تبدیل شده است. به همین دلیل، Lv جوایز “جوانان خوب در مناطق روستایی استان شاندونگ” و “رهبر تظاهرات جوانان روستایی جدید در شهر دژو” را دریافت کرد.

بر اساس آمار، در سال‌های اخیر، بیش از 190 جوان با تحصیلات متوسطه فنی و بالاتر به زادگاه خود بازگشته‌اند تا کسب‌وکارهای کاشت غلات، میوه‌ها و سبزیجات، کشاورزی و خدمات اجتماعی ماشین‌آلات کشاورزی را آغاز کنند. نیروی کاملاً جدید برای ترویج احیای روستایی و نوسازی کشاورزی و روستایی.



منبع

در پشت این “کشنده نسل جدید” که برای راه اندازی یک تجارت به وو بازگشته است، محیط کارآفرینی دلپذیری است که از شهرستان ووچنگ جدایی ناپذیر است.

از سال 2013، او چشم انداز گسترده بازار ساکولنت ها را دید و شروع به ساخت گلخانه ای در مزارع خود برای کاشت کرد.

کلم هیدروپونیک چینی باعث ایجاد اشتغال می شود
لی شیا شوانگ، سرپرست پرورش دهنده پایگاهی در نزدیکی شهرستان ووچنگ، با خوشحالی می گوید: “این نوع کلم چینی هیدروپونیک در 20 روز می رسد. ما می توانیم سالانه 15 محصول برداشت کنیم.” در 5 مارس، در پایگاه تولید ShengMao در شهر قدیمی شهرستان WuCheng، کلم چینی به طور پیوسته در مزرعه عمودی هیدروپونیک چند لایه خود رشد می کرد. کشاورزان برای برداشت کلم از میان قاب ها حرکت می کردند.

بر خلاف تولید سبزیجات سنتی، کشت سبزیجات هیدروپونیک از ساختار کاشت هیدروپونیک عمودی و سیستم گردش خون هوشمند برای تامین مداوم مواد مغذی به گیاهان استفاده می کند.

کشت ساکولنت باعث افزایش درآمد می شود
در گلخانه روستای لوژوانگ، شهرستان ووچنگ، ساکولنت های مختلف به شدت در حال رشد هستند. Lv Jianchao، مدیر کل Yiqi Garticulture Co., Ltd.، مشغول کاشت و پیوند گیاهان است.

شهرستان Wucheng یک پایگاه کشت عالی برای شرکت هایی ایجاد کرده است که با توجه به شرایط محلی به شاندونگ باز می گردند. این امر با معرفی سیاست های حمایت از استعدادها، صدور وجوه حمایتی و راه اندازی محصولات کشاورزی و مالی به ایجاد فضای کارآفرینی بهتر برای آنها کمک می کند. به این ترتیب، کارآفرینان جوان احساس می‌کنند که می‌توانند گام‌هایی بردارند و در جهت‌های جدید و اهداف جدید کاوش کنند و «انرژی جدیدی» برای ترویج احیای روستاها فراهم کنند.