کریسمس در ماه جولای برای محقق CALS poinsettia آغاز می شود

جکسون می گوید: “من از بزرگترین تولید کننده تنباکو در جامعه خود بازدید کردم که به تازگی یک گلخانه ساخته بود و شروع به پرورش گیاهان تنباکوی خود در فرهنگ بدون خاک کرده بود.” “من هزاران سینی شناور استایروفوم با گیاهان بچه تنباکو را دیدم که در ذغال سنگ نارس یا محیط های بدون خاک رشد می کردند، و این مانند راه رفتن روی سطح مریخ تا آنجا که فناوری بسیار جالبی بود. من بقیه عمرم را صرف تلاش برای ایفای نقشی کرده ام. در نوآوری در دنیای تولید بدون خاک.”

جکسون می‌گوید: «ما در تلاش هستیم تا راه‌هایی برای حذف یا کاهش آن سموم به روشی آسان و ارزان پیدا کنیم تا وقتی از محصولات چوبی تازه استفاده می‌کنیم، این یکی از عوامل بازدارنده‌ای نباشد که باعث خوشحالی گیاهان نمی‌شود.»

او مدرک لیسانس باغبانی را از ایالت NC، مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه آبرن و دکترا را دنبال کرد. از ویرجینیا تک قبل از بازگشت به بخش علوم باغبانی ایالت NC به عنوان عضو هیئت علمی. آزمایشگاه بسترهای باغبانی یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های ایالات متحده و یکی از معدود در سراسر جهان است که به مطالعه و توسعه محیط‌های رشد بدون خاک اختصاص یافته است.

گلخانه جکسون علاوه بر اندازه ها و شکل های مختلف شامل پوانستیا در سایه های مختلف قرمز، صورتی و سفید است. با این حال، قرمز همچنان محبوب ترین رنگ در بین مصرف کنندگان است.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی
www.ncsu.edu



منبع

اکنون، او در حال جمع‌آوری داده‌های خود است و بیشتر پوینستیاها را به دوستان و خانواده، و همچنین اساتید، کارکنان و همکاران در سراسر دانشگاه می‌دهد. او روند مشابهی را برای نزدیک به یک دهه در آزمایشگاه زیرلایه‌های باغبانی ایالت NC دنبال کرده است تا چگونگی رشد پوانستیا را با استفاده از الیاف چوب مهندسی شده به جای محیط‌های رشد سنتی که عمدتاً از پیت ماس ​​تشکیل شده است، مطالعه کند.

“برخی از بزرگترین تولیدکنندگان گیاهان گلخانه ای در ایالت و همچنین کشور شروع به استفاده از برخی از موادی کرده اند که ما به توسعه آنها کمک کرده ایم، نه تنها برای صرفه جویی در هزینه، بلکه در زمان کمبود عرضه که شاهد آن بوده ایم. در سه سال گذشته به دلیل همه‌گیری. خیلی خوب است که تحقیقات برای ذینفعانی که ما به آنها خدمت می‌کنیم، پیامدهای فوری داشته باشد. این برای من به عنوان یک PI و مطمئناً برای دانشجویان فارغ‌التحصیلم نیز اهمیت زیادی دارد.”

رنگ‌های جدید نارنجی و زرد اکنون در گلخانه هستند و امید این است که بازار پوانستیا را فراتر از فصل تعطیلات زمستانی گسترش دهیم.

جایگزین های ذغال سنگ نارس، از جمله الیاف چوب در آزمایشگاه جکسون، توسط تولیدکنندگان حرفه ای در حال رشد پذیرفته شده و اقتباس شده اند.

ذغال سنگ نارس، پرمصرف‌ترین ماده برای رشد گیاهان در هفت دهه گذشته، از باتلاق‌های طبیعی در کانادا، اروپای شمالی و سایر نقاط در سراسر جهان استخراج می‌شود و تلاش برای یافتن گزینه‌های پایدارتر و مقرون به صرفه‌تر وجود دارد. آزمایشگاه جکسون از محصولات چوبی مهندسی شده بومی به جای یا علاوه بر ذغال سنگ نارس استفاده می کند. جکسون در کنار زیبایی آنها، از پوانستیاها در تحقیقات خود استفاده می کند، زیرا آنها گیاهان شاخص یا الگوی خوبی هستند.

پرورش پوانستیا بدون خاک
علاقه جکسون به باغبانی بدون خاک زمانی شروع شد که در یک مزرعه تنباکو در لومبرتون، کارولینای شمالی بزرگ شد، زمانی که او فقط 16 سال داشت.

جکسون می افزاید: «پانستیاهای واقعاً مرتبی وجود دارند که تا حد زیادی با علاقه و شخصیت هر مصرف کننده ای مطابقت دارند».

امروزه به ندرت از خاک معدنی در تولید ظروف محصولات باغی استفاده می شود. در عوض، پیت ماس، پوست های کهنه، نارگیل، کمپوست، الیاف چوب و سایر گزینه های بدون خاک مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا وزن آن ها سبک تر است، حاوی پاتوژن های کمتری است و امکان رشد بر اساس دقیق تر را فراهم می کند، زیرا آب را می توان بهتر مدیریت کرد.

جکسون می‌گوید: «مردم با چیزهای خاصی از جمله پوانستیا که همیشه می‌دانستند برایشان آشنا هستند، کاملاً سنتی هستند. “قرمز برای چندین دهه، بسیار قبل از ایجاد بسیاری از ژنتیک ها و رنگ های جدید ما، عنصر اصلی بوده است.”

جکسون می‌گوید: «وقتی به بسترهای بدون خاک یا حاصلخیزی نگاه می‌کنیم، می‌خواهیم گیاهی را انتخاب کنیم که به ما بگوید خوشحال است یا نه.

پوینستیاهای امسال
پونستیا جکسون بسته به تنوع و اهداف تحقیق به مدت 12-14 هفته رشد می کند. او امسال 850 بوته را با 13 گونه مختلف پرورش داد، اما 2500 گیاه را در یک فصل رشد داد.

سوالات تحقیقاتی او بر اساس نیازهای پرورش دهندگان تغییر می کند، اما تمرکز اصلی آزمایشگاه او در سال جاری این است که ببیند درصد بالایی از الیاف چوب را می توان برای رشد محصولات استفاده کرد. او همچنین در حال مطالعه چگونگی پیش‌فرض بهتر محصولات بستر چوب تازه است، زیرا رزین‌های طبیعی و شیره درختان می‌توانند برای گیاهان مضر باشند.

تعطیلات به سرعت نزدیک می شود، و شما ممکن است عجله داشته باشید تا آخرین زیور آلات را به درخت کریسمس خود اضافه کنید یا هدایای لحظه آخری را برای دوستان و خانواده بخرید. اما برایان جکسون، استاد دپارتمان علوم باغبانی، فصل تعطیلات خود را در ماه جولای با کاشت نزدیک به هزار پوینستیا آغاز کرد.