کشاورزان کانادایی نرخ بازیافت پارچ های پلاستیکی ag را به 77 درصد افزایش دادند.

جمع آوری کیسه های غلات استفاده شده در ساسکاچوان سال به سال در حال رشد است. در سال 2018، Cleanfarms 1257 تن پلاستیک کیسه غلات را بازیابی کرد. در سال 2021، میانگین نرخ بازیابی سه ساله بازیافت 64 درصد بود که نشان دهنده بیش از 2100 تن کیسه های پلاستیکی استفاده شده بود.

در شرق کانادا، کشاورزان کیسه های بذر و آفت کش ها را برای دفع ایمن برمی گردانند، زیرا بازارهای بازیافت هنوز در دسترس نیستند. تولیدکنندگان در کبک نیز کیسه های کود را برمی گردانند. در سال 2017، زمانی که برنامه بهبودی به طور جدی آغاز شد، نرخ بهبودی سه ساله 22 درصد بود. در سال 2021 به 38 درصد رسید. آزمایش‌هایی در این دشت‌ها در حال انجام است تا بذر، آفت‌کش و بازیابی کیسه‌های تلقیح را نیز در آنجا اضافه کنند.

این برنامه شاخص کوزه های پلاستیکی خالی 23 لیتری و کوچکتر را بازیابی می کند که آفت کش ها و کودهای شیمیایی را به تولیدکنندگان می رساند. در سال 2021، کشاورزان بیش از سه چهارم ظروف فروخته شده را به بازار بازگرداندند، بیش از 2.25 میلیون کیلوگرم، که میانگین نرخ بازیابی سه ساله را به 77 درصد رساند.

در سال 2021، کشاورزان 54 درصد از کانتینرهای فله فروخته شده در بازار یا بیش از 71000 طبل و توت را پس دادند. این افزایش نسبت به 50 درصد در سال 2019 و 52 درصد در سال 2020 است.

برای اطلاعات بیشتر:
مزارع پاک
400-10 مکان چهار فصل
Etobicoke، ON Canada M9B 6H7
1 877 622 4460
[email protected]
cleanfarms.ca



منبع نرخ بازیابی درصد ظروف جمع آوری شده برای بازیافت را در مقایسه با تعداد ظروف فروخته شده به بازار در آن سال اندازه گیری می کند. میانگین نرخ بازیابی سه ساله با در نظر گرفتن عواملی که می توانند باعث تغییرات شوند، مانند نیازهای متفاوت به دلیل آب و هوا، نرخ را در طول سه سال یکسان می کند.

بری فریسن، مدیر اجرایی Cleanfarms، گفت: “کوزه های پلاستیکی خالی تنها ظروف ag نیستند که تولید کنندگان آنها بازیافت می کنند.” آنها چندین اقلام ضروری را که در مزارع برای بازیافت استفاده می‌شوند، بازمی‌گردانند – مانند طبل‌های فله‌ای خالی و توت‌ها نیز. این برنامه بازیافت برای ظروف فله جدیدتر است، فقط چند سال قدمت دارد. با بازگرداندن آنها برای بازیافت، کشاورزان اطمینان حاصل می کنند که پلاستیک در ظروف کوچکتر و بزرگتر برای تولید محصولات جدید در یک اقتصاد دایره ای استفاده می شود. ما از اینکه سازندگان به این برنامه ها پاسخ مثبت می دهند، سپاسگزاریم.»

Cleanfarms همچنین یک برنامه بازیافت کیسه غلات را در ساسکاچوان اجرا می کند که تحت مقررات نظارت بر ضایعات بسته بندی محصولات کشاورزی (2016) این استان ایجاد شده است. هنگامی که در سال 2018 شروع به کار کرد، تنها برنامه مسئولیت تولیدکننده توسعه یافته تحت نظارت دولت در نوع خود در کانادا بود. از آن زمان، مانیتوبا مسئولیت صنعتی (به نام مسئولیت توسعه یافته تولید کننده) را بر روی کیسه های غلات و ریسمان ایجاد کرده است، و PEI این کار را بر روی انواع پلاستیک های ag انجام داده است. در ژوئن 2022، دولت کبک مقررات جدیدی را منتشر کرد که تمام پلاستیک های کشاورزی را هدف قرار می دهد. Cleanfarms به صورت آزمایشی در آلبرتا برای جمع آوری اطلاعات در مورد الگوهای بازیافت کیسه غلات فعالیت می کند.

کشاورزان/تولیدکنندگان کانادایی همچنان تعهد خود را برای اطمینان از بازگرداندن ظروف خالی محصول ag مورد استفاده برای آفت کش ها و کودها برای بازیافت نشان می دهند.

نرخ بازیافت بازیافت از سال 2011، زمانی که 69 درصد بود، افزایش یافته است. در سال 2019، 71 درصد و در سال 2020، 76 درصد بود که نشان می‌دهد تولیدکنندگان همچنان به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند مواد زاید در مزرعه را به روشی مناسب از نظر زیست‌محیطی مدیریت کنند.

موادی که از طریق برنامه‌های Cleanfarms بازیافت می‌شوند توسط شرکت‌های کوچک و بزرگ در آمریکای شمالی پردازش می‌شوند تا گلوله‌ها و تکه‌های پلاستیکی بازیافتی را تشکیل دهند که به محصولات جدیدی مانند کاشی زهکشی مزرعه، الوار ابعادی، لبه‌های چمن و پلاستیک فیلم کشاورزی بازیافت می‌شوند.

Cleanfarms، سازمان ملی نظارت که برنامه‌هایی را برای کمک به تولیدکنندگان در مدیریت مواد زائد کشاورزی در مزرعه توسعه و اجرا می‌کند، به تازگی نرخ بازیافت را برای بسته‌بندی‌های ag از انواع مختلف که برای بازیافت یا دفع ایمن جمع‌آوری می‌شوند، برای سال 2021 منتشر کرد.

برنامه‌های بازیافت Cleanfarms مانند «جعبه آبی» یا «کیسه آبی» برای تولیدکنندگان است. فریسن گفت: ما هر روز در تلاش هستیم تا راه‌های بهتری برای ارائه راحت و کارآمد این برنامه‌ها به تولیدکنندگان پیدا کنیم تا بتوان تعداد بیشتری از این مواد را برای استفاده مجدد در اقتصاد دایره‌ای بازگرداند.