کشاورزی پرو روزانه 100 میلیون دلار به دلیل شورش ها ضرر می کند

نمایندگان انجمن انگور رومیزی پرو، پرووید، و همچنین سازمان صنعت زغال اخته ProArandanos گفتند که آنها در حال ارزیابی تأثیر و خسارات احتمالی هستند و منتظر وضعیت اضطراری هستند تا اوضاع را در این کشور آرام کند و قبل از صدور بیانیه هایی در مورد انتظارات خود از آنها انتظار می رود. صنعت مربوطه رو به جلو است. “متاسفانه، وضعیت در کشور همچنان بحرانی است، بنابراین هیئت مدیره تصمیم گرفته است تا قبل از اینکه بتواند در کمپین انگور سفره در پرو اظهار نظر کند، صبر کند تا اوضاع کمی آرام شود. ما اطمینان داریم که چشم انداز و شرایط فعلی وجود دارد. از سوی دیگر، با توجه به اعلام وضعیت اضطراری اخیر در سطح کشور، امیدواریم که این امر امکان برقراری مجدد برداشت منظم و بازگشایی راه ها و محموله ها را در طول مدت زمان طولانی فراهم کند. چند روز آینده. ما دومین پیش بینی را برای کمپین صادرات انگور سفره طی هفته آینده اعلام خواهیم کرد، با اعتماد به اینکه چشم انداز و شرایط فعلی در روزهای آینده بهبود می یابد.”

یک تولید کننده و صادرکننده انگور سفره که نخواست نامش فاش شود، وضعیت را در مناطق مختلف پرو که مزرعه دارند توضیح داد. آنها همچنین بازخوردهای خود را از دیگر تولیدکنندگان انگور سفره به اشتراک می گذارند: “در شمال، به طور دقیق تر، در تروخیلو، منطقه کاملاً بسته است. آنها جاده ها را مسدود کرده اند و این به ما اجازه نمی دهد به دفاتر خود و مشتریان خود برسیم. در جنوب. در منطقه آرکیپا، خشونت زیادی وجود دارد، حتی یک نفر کشته شده است. آنها شرکت های بزرگی مانند دانپر و گلوریا را سوزانده اند. این دو شرکت کشاورزی و صنعتی هستند. حقیقت این است که این مایه شرمساری بزرگ است زیرا آنها عالی هستند. تاجرانی که به هزاران خانواده کار می کنند. در آرکیپا، ارتش کنترل شهر را در دست گرفته و سعی می کند نظم را برقرار کند. در نهایت، در مقر Ica ما، آنها جاده ها را مسدود کرده اند، عوارضی را آتش زده اند و غیره. برداشت انگور که در این هفته ها انجام می شد، ایکا و آرکیپا در وضعیت اضطراری اعلام شده اند و به همین دلیل نیروهای مسلح برای برقراری نظم در داخل کشور مستقر هستند.

برای اطلاعات بیشتر:
ارائه دهید
ایمیل: [email protected]
www.provid.org.pe

لوئیس فرناندو هلگوئرو، وزیر تجارت خارجی و گردشگری پرو، می گوید که بخش کشاورزی پرو روزانه 100 میلیون دلار به دلیل ناآرامی ها از دست می دهد. در میان وضعیت اضطراری ملی در پرو که به مدت 30 روز ادامه دارد و در طول دوره کریسمس ادامه دارد، صنایع چند میلیارد دلاری انگور و زغال اخته این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. تولیدکنندگان می گویند که نمی توانند به مناطق کلیدی تولید برسند، تا حدی به دلیل مسدود شدن جاده ها در میان حضور شدید ارتش و پلیس برای بازگرداندن نظم. صادرات به بنادر کشور نیز با مانع مواجه است.

“خسارات بسیار زیاد است و حدود 100 میلیون دلار برای تجارت کشاورزی برای روزهایی که ما غیرفعال هستیم تخمین زده می شود. ما در دوره برداشت هستیم که با زغال اخته به اوج می رسد و انگور در نوسان کامل است، زیرا زمانی که انگورها می رسند، آنها می رسند. آنها نمی توانند منتظر بمانند و این باید با کانتینرهایی که به بازارهای بین المللی می روند بیرون بیایند.” او می ترسد که پرو سهم بازار خود را از دست بدهد وقتی خریداران از بازارها به سفارشات از شیلی و سایر رقبای نیمکره جنوبی برای تضمین عرضه روی آورند.

از سوی دیگر، با صحبت با همکارانم در مورد تأثیر این اعتراضات خشونت‌آمیز بر تولیدکنندگان انگور، به این نتیجه رسیدیم: اول اینکه این امر بر کاهش کیفیت میوه تأثیر می‌گذارد، زیرا در حال برداشت کامل انگور در منطقه خود هستیم و این محصول. به شدت فاسد شدنی است و باید در زمان مناسب برداشت شود زیرا از آنجا کیفیت آن کاهش می یابد و به همین دلیل قیمت ها کاهش می یابد و فرصت و موقعیت بازار را از دست می دهیم ثانیاً هزینه تولید به دلیل این آشفتگی در شهر است. کشاورزی این بخش با افزایش نیروی کار، تأخیر در برداشت و لجستیک و افزایش کمبود کود سروکار دارد.همه اینها باعث افزایش هزینه تولید تصاعدی نان می شود.ثالثاً رقابت به عنوان یک کشور صادرکننده رقابت قوی مانند شیلی داریم. و آفریقای جنوبی، که می تواند ما را جابجا کند، زیرا این وضعیت هرج و مرج به نفع آنهاست، زیرا پرو نمی تواند توجه به موقع را با تعهدات خود برای ارائه به بازار جلب کند. شرمنده خبر غم انگیز کشورم را به شما بگویم. انتظار می‌رود که رئیس جمهور دینا بلوارته پیام آشتی‌جویانه‌تری بدهد و به دنبال راه‌حلی برای جلوگیری از تداوم مرگ و نابودی بیشتر پرویی‌ها باشد و آنچه را که برای ما بسیار هزینه کرده است، از بین ببرد.”

لوئیس میگل وگاس، مدیر انجمن تولیدکنندگان زغال اخته پرو (ProArandanos) گفت: “من در حال بررسی کمی خسارات و تلفات هستم تا تصویر واضح تری داشته باشیم.”

پروآراندانوس
تلفن: +51 980 503 363
ایمیل: [email protected]
www.proarandanos.org



منبع