کمپین های رسانه های جمعی می تواند در ترویج ایمن تر کنترل آفات و بیماری ها موثر باشد

دکتر تامبو گفت: «تکثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای در حال توسعه می‌تواند امکان انتشار اطلاعات را به طیف وسیعی از کشاورزان از طریق کمپین‌های رسانه‌های جمعی فراهم کند و در نتیجه تلاش‌های روش‌های سنتی ارائه اطلاعات چهره به چهره را تکمیل کند.

رادیو محبوب ترین منبع اطلاعات آفت کش ها در هر دو کشور، به ویژه در اوگاندا بود.

یک مطالعه جدید به رهبری CABI نشان می‌دهد که کمپین‌های رسانه‌های جمعی با هدف تغییر استفاده از آفت‌کش‌ها برای مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات زراعی زمانی مؤثرتر هستند که کشاورزان در معرض اشکال مختلف ارتباطی قرار گیرند.

آنها دریافتند که کمپین ها دانش کشاورزان را در مورد خطرات آفت کش ها و اقدامات ایمنی بهبود می بخشد، پذیرش جایگزین های زیست محیطی ایمن تر برای آفت کش های مصنوعی را تقویت می کند و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی را افزایش می دهد.

برای مثال، با توجه به افزایش استفاده از آفت‌کش‌های مصنوعی سمی بدون یا با تجهیزات حفاظتی محدود، تلاش‌های سیاسی برای افزایش عرضه و استفاده از آفت‌کش‌های کم‌خطر مانند آفت‌کش‌های زیستی، در کنار ترویج استفاده از PPE برای کاهش خطر آفت‌کش‌ها مورد نیاز است. قرار گرفتن در معرض بیماری.

دکتر جاستیس تامبو، نویسنده برجسته مقاله، که در مجله مطالعات روستایی منتشر شد، گفت که تغییرات در رفتار در مورد استفاده از آفت‌کش‌ها زمانی که کشاورزان در معرض کانال‌های اطلاعاتی متعدد قرار می‌گیرند، آشکارتر می‌شود.

این کانال‌های رسانه‌های جمعی شامل رادیو تعاملی، گردهمایی‌های بهداشت گیاهی، پیام کوتاه موبایلی و نمایش‌های ویدئویی است.

دانشمندان CABI با همکارانی از هیئت مدیره بخش کشاورزی و منابع حیوانی رواندا (RAB) برای مطالعه اثرات کمپین های رسانه های جمعی بر استفاده از آفت کش ها در میان کشاورزان خرده پا در رواندا و اوگاندا همکاری کردند.

دانشمندان همچنین دریافتند که دریافت اطلاعات ایمنی آفت‌کش‌ها به طور قابل‌توجهی با تقریباً 20 درصد بیشتر احتمال استفاده از چندین مورد PPE هنگام سمپاشی آفت‌کش‌ها در هر دو کشور مرتبط است.

«یافته‌های ما علاوه بر مداخلات اطلاعاتی، سایر اقدامات مورد نیاز برای بهبود شیوه‌های ایمنی آفت‌کش‌ها در کشورهای مورد مطالعه را نیز برجسته می‌کند.

به عنوان مثال، در رواندا، زمانی که اطلاعات فقط از طریق رادیو، رادیو و پیامک و رادیو، پیامک و راهپیمایی های بهداشت عمومی دریافت می شود، احتمال اتخاذ چندین روش مدیریت یکپارچه آفات (IPM) حدود 19٪، 38٪ و 50٪ افزایش می یابد. ، به ترتیب.

علاوه بر این، محققان گزارش می‌دهند که کشاورزان خرده‌مالک در رواندا که توصیه‌های ایمنی دریافت کرده‌اند، 48 درصد کمتر از همتایان غیر دریافت‌کننده‌شان احتمال بروز علائم سلامت مرتبط با آفت‌کش‌ها را دارند.

دکتر تامبو افزود که این مطالعه به هدف کاهش خطر آفت‌کش‌ها در برنامه PlantwisePlus کمک می‌کند که هدف آن کاهش وابستگی به نهاده‌های مزرعه پرخطر است که اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان و تنوع زیستی دارد. یک مزیت دیگر این است که برای تامین تقاضا برای مواد غذایی ایمن تر و تولید شده محلی تلاش کنید.



منبع

دکتر تامبو گفت: “ما متوجه شدیم که کمپین های رسانه های جمعی به طور قابل توجهی با بهبود دانش کشاورزان در مورد خطرات آفت کش ها و اقدامات احتیاطی ایمنی مرتبط است.

برای ترویج استفاده ایمن از آفت کش ها در میان خانوارهای مزرعه در رواندا و اوگاندا، CABI، با همکاری RAB و وزارت کشاورزی، صنایع دامی و شیلات اوگاندا (MAAIF) و چندین شریک محلی، کمپین های اطلاعاتی را در مناطق عمده تولید ذرت دو کشور اجرا کرد. به عنوان بخشی از برنامه Plantwise به رهبری CABI.

دکتر تامبو افزود که این کمپین ها همچنین به طور قابل توجهی با افزایش استفاده از تجهیزات حفاظتی در برابر قرار گرفتن در معرض آفت کش ها در هر دو کشور و کاهش بروز بیماری های مرتبط با آفت کش ها در رواندا مرتبط است.

“در حالی که به نظر می رسد این کمپین ها استفاده از آفت کش های مصنوعی را کاهش نداده اند، اما به طور قابل توجهی با افزایش پذیرش جایگزین های ایمن تر برای آفت کش ها، از جمله شیوه های مدیریت یکپارچه آفات پایدار، مرتبط هستند.”

«چنین تلاش‌هایی می‌تواند شامل بهبود ثبت محصولات آفت‌کش‌های زیستی و ارائه یارانه‌ها برای تشویق به پذیرش باشد، همانطور که در تحقیقات قبلی برجسته شده است.»

کانال های مورد استفاده عبارت بودند از رادیو، پیام کوتاه موبایلی و PHR در رواندا و رادیو، پیامک موبایلی و نمایش ویدیویی در اوگاندا. پیام های کمپین به ترتیب به زبان های کینیارواندا و رونیورو رواندا و اوگاندا ارائه شد.