گرما را مسدود کنید، اما نور را حفظ کنید – نانومواد جدیدی در شهر وجود دارد

رایان لیفرز، مدیر اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران RedSea می‌گوید: «نانو فناوری iyris ما را می‌توان در هر پوشش پلاستیکی تعبیه کرد یا در یک توری برای جلوگیری از تشعشعات مادون قرمز بدون مسدود کردن PAR قرار داد.

با سفید کردن، شما تقریباً به اندازه گرما PAR مسدود می‌کنید، بنابراین نور را قربانی گرما و کنترل دما می‌کنید. رایان می گوید که این مورد در مورد iyris نیست. در مواد سقف و توری گنجانده شده است
به گفته رایان، فناوری نانو iyris را می توان در هر پوشش پلاستیکی مانند توری های سایه، پلی اتیلن، پلی کربنات و اکریلیک تعبیه کرد. RedSea با شرکت‌های شریک سازنده مواد و شبکه‌های پوشش گلخانه‌ای کار می‌کند و نانومواد را برای مخلوط کردن با پلاستیک در اختیار آنها قرار می‌دهد.

همچنین، در سال 2023، RedSea یک سیستم نظارت بر داده ها و یک سیستم کشت آب های عمیق کنترل شده با درجه حرارت را برای توت ها منتشر خواهد کرد. این شرکت همچنین در چندین نمایشگاه از جمله GreenTech Amsterdam و Commodity Classic در اورلاندو حضور خواهد داشت.

iyris در حال حاضر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اسپانیا در دسترس است، جایی که شرایط گرم مدیریت گرمای گلخانه را کاملاً حیاتی می کند. گفتنی است، RedSea امسال دامنه خود را به کشورهای مختلف دیگر گسترش خواهد داد و عملکرد برتر iyris را برای تولیدکنندگان در سراسر جهان به ارمغان خواهد آورد.

در اوایل سال 2023، RedSea جایزه AE50 را از انجمن مهندسین کشاورزی و بیولوژیکی آمریکا (ASABE) به دلیل جدیدترین پیشرفت تکنولوژیکی خود – iyris، سقف گرما گیر دریافت کرد. این فناوری توسط بنیانگذار و مهندس ارشد RedSea، دکتر Derya Baran، که همچنین دانشیار علوم مواد در دانشگاه علم و فناوری ملک عبدالله است، توسعه یافته است. دکتر باران در حین کار برای توسعه یک سلول جدید انرژی خورشیدی، ماده ای را توسعه داد که می تواند تابش مادون قرمز را بدون قربانی کردن نور مرئی مسدود کند.

برای اطلاعات بیشتر:
رایان لفرز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران
دریای سرخ
https://redsea.ag/



منبع