گروور گیاهان مقاوم تری را در ارتفاعات در گلخانه خود در ترکیه پرورش می دهد

ساکاریا با اشاره به اینکه گیاهانی را که می رویند با آب ذوب برف کوه اولوداگ آبیاری می کنند، اظهار داشت که به این ترتیب گیاهان سریعتر به کود عادت می کنند.

ساکاریا با تاکید بر اینکه گیاهان زینتی عموماً در مکان‌هایی نزدیک به سطح دریا رشد می‌کنند، گفت که آنها می‌توانند گیاهان زینتی باکیفیت و بادوام را در گلخانه‌ای که در ارتفاع 900 برپا می‌کنند، رشد دهند.

ساکاریا که با منابع مالی بسیار محدود شروع به تولید کرده است، گفت که در مدت کوتاهی راه طولانی را پیموده اند. ساکاریا با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و آب طبیعی که از کوه های اولوداگ می آید، پشتوانه موفقیت وی است، گفت: ما تعاونی خود را در سال 2017 با 7 نفر با رویای پرورش دهنده شدن تأسیس کردیم و به دلیل مشکلات مالی توانستیم تولید را در سال 2020 شروع کنیم. نتوانستیم از نهادهای دولتی حمایت کنیم و در نهایت در سال 2020 شروع به دریافت مقداری بودجه از نهادهای دولتی کردیم.

ما گیاهان خود را در یک منطقه بهداشتی تر پرورش می دهیم. از آنجایی که در این منطقه کشت گیاهان مرسوم نیست، ما اولین تولید کننده آن هستیم. بنابراین، هیچ بیماری در اینجا وجود ندارد. ما 45 روز در دوره کاشت بذر می گذرانیم و 45 روز طول می کشد تا جوانه بزند. گیاهان 1 ماه پس از جوانه زنی به طور کامل رشد می کنند. محصولات ما به بخش‌های مرکزی بورسا می‌رود و پارک‌ها و مناطق سبز شهر را تزئین می‌کند.»

مهمت ساکاریا که گیاهان زینتی را در گلخانه ای که در ناحیه کلس ایجاد کرده است می کارد، اظهار داشت که هیچ بیماری در خاک وجود ندارد زیرا هیچ تولیدکننده ای وجود ندارد که گیاهان زینتی دیگر را در اطراف منطقه ای که گلخانه او در آن قرار دارد پرورش دهند.

منبع: بیاز روزنامه



منبع

مهمت ساکاریا که گیاهان زینتی را در گلخانه ای که در ارتفاع 900 در بورسا ساخته است پرورش می دهد، گیاهان خود را با آب برف های در حال ذوب اولوداگ پرورش می دهد. ساکاریا با بیان اینکه منطقه ای که در آن قرار دارند بسیار بالاتر از سطح دریا است، گفت: گیاهانی که در اینجا رشد می کنند کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتری نسبت به گیاهان دیگر دارند.

ما از سال 2020 تولید می کنیم. در مقایسه با پرورش دهندگان سطح دریا مانند یالووا، وضعیت بسیار خوبی داریم. اقلام اصلی تولید ما گیاهان فصلی هستند. ما گل اطلسی، بگونیا و مخمل را به عنوان گیاهان تابستانی پرورش می دهیم. در زمستان گیاهانی مانند بنفشه، پامچال، گل داوودی و سیکلامن پرورش می دهیم. آب و هوا و آب در این زمینه کمک زیادی به ما می کند. برخی از ضروری ترین اقلام در تولید گیاه هوا و آب هستند. ویژگی هایی وجود دارد که این گیاه به دنبال آن است. کیفیت آبی که استفاده می کنیم بسیار بالاست. کمک جدی به گیاه می کند. گیاه کودهایی را که با آب می دهیم به سرعت جذب می کند. بنابراین، محصولات با کیفیت ظاهر می شوند. ما در اینجا از آب کوه استفاده می کنیم، بنابراین نسبت به رقبای خود در سطح دریا وضعیت بهتری داریم. به همین دلیل است که گیاهان ما عمر طولانی دارند. دلیل موفقیت ما در تولید آب و هوا است.