گزارش تصویری: HortEx Vietnam 2023

نکته جالب توجه این است که مساحت کل تولید سبزی و گل گلخانه ای در ویتنام هم اکنون با تولید هلند با بیش از 8200 هکتار در سال 2021 برابری می کند.


Ly Xuan Lan Plastic Co.، LTD تجهیزات گلخانه ها را تولید می کند. این شرکت از ویتنام است و صادرات دارد. بازار ویتنام به سرعت در حال تغییر است. در سمت چپ Châu Lê Huong قرار دارد.

هفته گذشته از 1 تا 3 مارس، شهر هوشی مین میزبان نمایشگاه HortEx Vietnam 2023 بود. صنعت باغبانی ویتنام آینده امیدوار کننده ای دارد. این کشور تقریباً 98 میلیون نفر جمعیت دارد و اقتصاد آن به طور پیوسته در حال رشد است.

استان لام دونگ با منطقه دالات در آن، مرکز اصلی باغبانی ویتنام باقی مانده است. در لام دونگ، سطح تولید گلخانه ای از حدود 3000 هکتار به بیش از 6500 هکتار در حال حاضر افزایش یافته است.

در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان و غرفه داران ویتنامی و بین المللی به دنبال فرصت های جدید بازار هستند. پرورش دهندگان همچنین به دنبال راه حل هایی بودند که می توانستند برای چالش های فعلی اعمال کنند. چالش هایی که صنعت باغبانی در ویتنام را تحت تاثیر قرار می دهد شامل مسائل مربوط به مدیریت آب، از جمله آلودگی و شور شدن آب است. کمبود آب یک مشکل حاد در دلات، یکی از بزرگترین مناطق گلخانه ای کشور، سبزیجات و گل و میوه است. ایمنی مواد غذایی نیز بر مصرف محلی تأثیر می گذارد.


افتتاح غرفه استان دونگ تاپ. استان دونگ تاپ به دلیل تولید گل و میوه از جمله انبه، چیلی، پرتقال و لونگان شناخته شده است. علاوه بر این، تولید نیلوفر آبی زیادی دارد. در عکس مای، دوم از سمت راست است. آقای Le Quoc Dien مدیر بخش کشاورزی و توسعه روستایی دونگ تاپ، چهارمین از سمت چپ است.


پلتفرم تجاری هلند ویتنام هورتی (NVHBP) فناوری هلندی را به بازارهای ویتنام و آسیای جنوب شرقی می آورد. در عکس هوی کونگ از کویدرا، مایتای هونگ، پل اونینکس، NVHBP، توی لام مونگ، میرجام بوئکستین، NVHBP، ژانگ نگوین از کویدرا، و آرین جانمات، ریدر هستند. این گروه برای کشف تولید گل محلی به دونگ تاپ سفر خواهند کرد.


Rijk Zwaan طیف کاملی را برای بازار آسیا ایجاد کرد، از جمله فلفل بچه رنگارنگ، پالرموی شیرین و گوجه فرنگی Medley. Friso Klok، مدیر منطقه، Thoai، توسعه دهنده محصول برای کاهو Phuc، توسعه محصول، تراموا، پشتیبانی بازاریابی، و Mai، فروش داخلی، در Rijkzwaan Vietnam. Rijkzwaan طیف کاملی را برای بازار آسیا توسعه داد، از جمله فلفل بچه رنگارنگ، پالرموی شیرین و گوجه فرنگی Medley.

باغبانی و گلکاری یکی از امیدوارکننده ترین بخش های اقتصاد ویتنامی است و به گفته کارشناسان، ویتنام پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بزرگترین صادرکنندگان گل در جهان را دارد. جمعیت رو به رشد ویتنام نیز به طور فزاینده ای از گیاهان گلدانی و گل های تازه بریده شده است و محصولات محلی را ترجیح می دهند.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

شرکت‌کنندگان در مورد تعداد بازدیدکنندگان و سرنخ‌های بالقوه کسب‌وکار مشتاق هستند. بسیاری از تولیدکنندگان اروپایی و بین‌المللی در این نمایشگاه شرکت کردند و به دنبال شرکای محلی و منطقه‌ای بودند که بتوانند حضور خود را در ویتنام و منطقه بزرگ‌تر جنوب شرقی آسیا گسترش دهند.



منبع


CMF از فرانسه یک سازنده گلخانه کلیدی است. این شرکت در فرانسه، مکزیک و آسیای جنوب شرقی فعال است. آسیا یک بازار بلند مدت برای این شرکت است که بیش از ده سال است در اینجا فعال است. در عکس رنو خوسه و ماتیس ووسل مستقر در شهر هوشی مین هستند. Phung Bui به ترجمه و پشتیبانی از تیم فروش کمک می کند.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.