گلخانه های مهر و موم شده: ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

گلخانه های مهر و موم شده مدرن معمولاً با استفاده از مصالح ساختمانی با خواص عایق بسیار بیشتر ساخته می شوند که به تنظیم آب و هوا در طول سال کمک می کند. این برای بهره وری انرژی مفید است، هوای خنک را در تابستان و هوای گرمتر را در زمستان حفظ می کند و تأثیر زیادی بر سلامت گیاهان دارد. گیاهانی که در معرض پارامترهای محیطی متناقض قرار می‌گیرند، باید انرژی بیشتری را صرف تنظیم/انطباق با آب و هوای دائمی در حال تغییر به جای استفاده از این انرژی برای رشد و توسعه سالم در یک محیط پایدار و بدون استرس کنند.

در حالی که کنترل بو عامل مهمی برای محصولات دیگر به جز شاهدانه نیست، اما با قوانینی که خروج هوای تصفیه نشده در خارج را به دلیل بو ممنوع می کند، در خط مقدم رادار پرورش دهندگان شاهدانه در مناطق خاصی قرار دارد. اگر این مورد در مورد شما صدق می کند، گلخانه مهر و موم شده ممکن است تنها راه باشد، مگر اینکه قصد داشته باشید به فیلتر کربن تکیه کنید، که هر چند ماه یکبار باید تعویض شود، بنابراین کار و هزینه اضافی اضافه می شود.

آفات و عوامل بیماری زا در تمام محصولات تجاری، داخل، بیرون و گلخانه ها ویران می کنند، به همین دلیل است که IPM (مدیریت یکپارچه آفات) بخش بزرگی از کشاورزی مدرن است. یک محیط مهر و موم شده می تواند به شدت احتمال عفونت خارجی را که در غیر این صورت از طریق تبادل هوا وارد می شود، کاهش دهد. همین امر را می توان در مورد پیشگیری از گرده افشانی متقابل گفت. برخی از محصولات، مانند شاهدانه، به گرده افشانی از منابع خارجی بسیار حساس هستند، به عنوان مثال، یک مزرعه کنف در فضای باز همسایه در چند مایل دورتر. علاوه بر نداشتن تهویه، فشار مثبت اغلب برای کمک به مبارزه با موارد فوق استفاده می شود و اطمینان حاصل می شود که هر زمان که درها باز می شوند، هوای بیرون به داخل وارد نمی شود.

گلخانه های مهر و موم شده مزایای زیادی نسبت به گلخانه های سنتی دارند. با این حال، برخی از مشکلات وجود دارد که باید از آنها آگاه بود، مانند افزایش نیاز به HVAC کافی، رطوبت زدایی و افزایش کلی هزینه اولیه. از آنجا که یک گلخانه مهر و موم شده اساساً یک رشد داخلی بزرگ با نور طبیعی کمکی است، بنابراین خنک کننده کافی باید برنامه ریزی شود. چه با یک سیستم HVAC سنتی یا یک سیستم خنک کننده تبخیری/هیدرونیک، خنک کننده کافی باید برای جلوگیری از گرمای بیش از حد به دلیل عدم تهویه در نظر گرفته شود. علاوه بر این، به عنوان یک گلخانه مهر و موم شده، به دلیل بخار آبی که در طول فتوسنتز از برگ ها تبخیر می شود، رطوبت بیش از حد انتظار می رود. بدون تهویه کافی، این آب جایی برای رفتن ندارد. بنابراین، رطوبت زدایی کافی برای جلوگیری از رشد کپک ها/عوامل بیماری زا مورد نیاز است.

برای اطلاعات بیشتر:
Growlink
875 کلامات
دنور، CO 80204
+800-432-0160
[email protected]
growlink.com

سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای یک گلخانه خودکار معمولاً بیشتر از یک گلخانه تهویه شده سنتی است. خوشبختانه، به لطف سیستم های اتوماسیون پیشرفته ای که امروزه در دسترس هستند، مانند Growlink، نیروی کار و انرژی کمتری مورد نیاز است، بنابراین گلخانه را به طور کلی کارآمدتر می کند و به بازگشت سرمایه سریع تر می دهد. اگر بتوانید افزایش هزینه های اولیه را بپردازید، مزایای ارائه شده توسط گلخانه های مهر و موم شده بیشتر از جنبه های منفی احتمالی آن است.

بسیاری از کشاورزان مدرن به گلخانه های مهر و موم شده نسبت به گلخانه های سنتی تهویه شده روی می آورند. تهویه سنگین روزانه برای مقابله با گرمای بیش از حد در گلخانه سنتی معمولی شما مورد نیاز است. هنگام رشد در این نوع گلخانه، هدف اغلب تلاش برای مبادله کل حجم هوای داخل گلخانه در هر دقیقه با استفاده از فن های اگزوز عظیم است. در گلخانه‌هایی که CO2 مکمل ارائه می‌کنند، هواکش‌های اگزوز به طور مداوم هوای گرم، غنی از CO2 و بدبو را خارج می‌کنند. جدای از افزایش خطر آفات و عوامل بیماری زا، بسیاری از سرزمین ها خروج هوای معطر و درمان نشده در خارج را ممنوع می کنند. با حفظ هوای مطبوع در داخل، گلخانه های مهر و موم شده می توانند راه حلی برای این مشکلات ارائه دهند.

سیستم‌های کنترل آب و هوای پیشرفته می‌توانند با تنظیم دما و رطوبت محیط بسته شده برای حفظ شرایط رشد دقیق گیاهان، جای تهویه را بگیرند. ماهیت مهر و موم شده این گلخانه ها مزایایی مانند کنترل آفات، بهره وری انرژی، کنترل بو و جلوگیری از گرده افشانی را فراهم می کند.



منبع

صحبت از آب و هوای پایدار، CO2 اغلب در کشت های تجاری برای به دست آوردن بیشترین بهره وری گیاه مکمل می شود. با یک محیط مهر و موم شده، سطح CO2 را می توان به طور مداوم به جای تغییر مداوم در هر بار تعویض هوا حفظ کرد، البته از هدر رفتن CO2 جلوگیری نمی شود.