گل رز انواع گل رز گل رز بهار بازار گل محلاتی | dastchinflower

ایجاد لکه‌های قرمز و صورتی روی برک، کاسبرگ، گلبرگ‌ها و ساقه گل رز نمود ظاهری این بیماری است که شکل ظاهری و سلامت گل را به خطر می‌اندازد. وجود لایه‌ای پودر مانند روی برگ‌ها و گل درختچه رز نشان‌دهنده بروز بیماری گل رز است. سفیدک پودری با نام علمی Powdery Mildew، به علت فعالیت نوعی قارچ روی برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ایجاد می‌شود.

گل رز رونده :

گل محمدی که به آن گل سرخ هم گفته می‎‌شود، یکی دیگر از اعضای خانواده گل رز است. از این گل در شهرهایی مثل کاشان در ایران گلاب تهیه می‌کنند. همچنین به دلیل عطر ملایم و خوشبوی گل محمدی از آن در صنعت عطرسازی هم استفاده می‌شود.

  • گل مینی فلورا دارای گل هایی با اندازه متوسط ، کوچکتر از فلوریبوندا اما بزرگ تر از مینیاتوری است.
  • می‌شود گفت یکی از اصلی‌ترین دلایلی که برخی افراد از خرید دسته گل و یا گل اجتناب می‌کنند این است که پس از مدتی گل پژمرده و از بین میروند.
  • جزء رز های هیبرید چای می باشند که دارای گل های رنگارنگ زرق و برق دار صورتی و زردآلو رنگ هستند.
  • بهترین و مناسب ترین دما برای رزها دمایی درحدود 20 تا 25 درجه سانتی گراد است.
در حالی که گل‌های رز تقریبا در هر قاره ای یافت می‌شوند ، اکثر گونه های رشد یافته در مناظر که دیده می‌شوند ، هیبریدی چند نسلی هستند که گونه اصلی آنها مدتهاست که فراموش شده اند. بیشتر گونه‌های گل رز بومی آسیا هستند و تعداد کمتری از آن‌ها بومی آمریکای شمالی و تعداد کمی در اروپا و شمال غربی آفریقا میباشند. این گل را در روستای حاوالاتی ترکیه می­توانید یافت کنید اما متاسفانه داره نسلش منقرض میشه! برای تزیین انواع دسته گل، باکس گل و سبد گل استفاده می شود. رز های شما باید با خاک کاملاً بارور رشد کنند که ph آن ها بین شیش و نیم تا 7 می باشد. زمانی که خاک ضعیف باشد، بهتر است که مقداری مواد تقویتی و بارور کننده را برای آن ها استفاده کنیم تا این گل ها به اندازه کافی مواد مغذی را دریافت کنند.

http://bongahekhodro.ir

موقع مجله خبری گل و گیاه کردن مراقب باشید زیرا اگر در این کار زیاده روی کنید، به گیاهان آسیب وارد می شود و به جای آن می توانید تا اواسط بهار صبر کنید و سپس اولین هرس را انجام دهید. نباید تمام انواع رزها را با یک روش یکسان هرس کرد و دو سوم از ارتفاع را برش دهید. بهترین راه برای هرس کردن این است که حدود 15 تا 30.5 سانتی متر آن ها را تا سطح زمین برش دهید. بهترین زمان آبیاری انواع گل های رز در باغچه و گلدان، صبح زود می باشد زیرا آبیاری گیاه در این زمان سبب می شود تا بوته در تمام طول روز به هوای خنک تری دسترسی داشته و از خطر پوسیدگی برگها در امان باشد. اولین نکته حائز اهمیت در آبیاری انواع گل رز، نوع بافت خاک می باشد که در آن بوته ی گیاه کاشته شده است زیرا نوع بافت خاک، ارتباط مستقیم با حجم آب مصرفی دارد.

این نوع گل بیشتر توقعاتی که شما از یک گل رز دارید را برآورده میکند. این گل بیشترین و بهترین رایحه را دارا است تعداد گلبرگ های آن به ۹۰ تا میرسد. این گل رز به خاطر همسر شاه لئونتس در یکی از داستان های شکسپیر (افسانه زمستانی) نامگذاری شده است. زمستان باید قلمه ها را زیر شاسی یا نقاط کم آفتاب گلخانه گذاشت. دانه ها بسته به اقسام مختلف آن از ۳۰ الی ۹۰ روز بعد از کاشتن سبز می شوند.

گل رز پولیانتا (Polyantha roses) :