گل ژاپنی اولین بار است که تغییر رنگ دو طرفه را نشان می دهد

گیاه Causonis Japanica، واقع در ژاپن، اولین گیاهی است که تغییر رنگ دو طرفه را نشان می دهد، استثنایی در دنیای گل ها. تغییر رنگ گلها امری عادی است. آنها این کار را به دلایل مختلف انجام می دهند، عمدتا برای جذب حشرات برای گرده افشانی. تغییرات رنگ باعث افزایش دید آنها می شود و آنها را برای گرده افشان ها جذاب تر می کند. این امری رایج است، اما تغییر رنگ مجدد گل به رنگ اصلی، منحصر به Causonis Japonica است.

هیروکازو تسوکایا، نویسنده این مطالعه، استاد دانشگاه توکیو، گفت: «گام‌های بعدی ما این است که بفهمیم چه چیزی بر رفتارهایی که مشاهده کرده‌ایم حاکم است. “یک سوال بزرگ ما این است که آیا مراحل چرخه در چه سطوحی تنظیم می شود؟ آیا علت آن پروتئین هایی است که در چرخه بازخورد گیر کرده اند؟ یا چیزی در سطح عمومی رخ می دهد؟ ما به بررسی این موضوع ادامه خواهیم داد و امیدواریم به زودی توضیحی برای آن پیدا کنیم.»

ماده شیمیایی مرتبط با نارنجی شدن گل یک کاروتنوئید است. این همان ماده شیمیایی است که به هویج رنگ نارنجی می دهد و سرشار از ویتامین A است. محققان بر این باورند که انباشتن کاروتنوئیدهای سریع الاثر کشف شده در Causonis Japonica می تواند بینش هایی را در مورد توسعه سبزیجات غنی از کاروتنوئید ارائه دهد که سریعتر بالغ می شوند و بازدهی بالاتری از منابع غنی تولید می کنند. ویتامین ها این می تواند یک تغییر بازی در تولید محصولات کشاورزی باشد.

مقاله کامل را در www.laboratoryequipment.com بخوانید.



منبع

این پدیده دو پروفسور از توکیو را وادار کرد تا با استفاده از ویدئوهای تایم لپس گل های گیاه را به دقت مطالعه کنند. گل ها در اصل نارنجی هستند اما دوباره به صورتی روشن و نارنجی تبدیل می شوند. رنگ نارنجی در گل در مرحله نر بلوغ گل و زمانی که در حال ترشح شهد است در گل دیده می شود. هنگامی که برچه پیر می شود، گل صورتی می شود و ساعاتی بعد، مادگی – که قسمت ماده گل است – شروع به بالغ شدن می کند. شهد تولید می کند و دوباره آن را نارنجی می کند. پس از این، گل دوباره صورتی می شود.