“گیاهان شاخ و برگ ما بزرگتر، سریعتر و کارآمدتر رشد می کنند”

“اگر ما یک محصول 4 اینچی پوتوس را با قلمه های ریشه دار خودمان شروع کرده بودیم، حداقل 10 هفته طول می کشید تا بتوانیم حتی فروش آنها را در نظر بگیریم.”

منطقه تکثیر
نهالستان Fessler دارای یک منطقه تکثیر برای ریشه زایی قلمه ها است و برخی از گیاهان مادر خود را نگهداری می کند. قلمه ها از تکثیرکنندگان مختلف در گواتمالا، کاستاریکا و اندونزی خریداری می شوند، جایی که آنها در محصولات خاص تخصص دارند.

گیاهان شاخ و برگ Fessler که از کشت بافت شروع می شود در سینی های پلاگین 72 سلولی کاشته می شوند.

سینی های هوا با آستر Ellepot انعطاف پذیری بیشتری را برای Green Machine فراهم می کند. Green Machine تصمیم گرفته است که ریشه بیشتر قلمه های خود را مستقیماً در سبدهای تمام شده متوقف کند و شروع به کاشت قلمه ها در سینی های هوایی با Ellepots می کند.

فسلر گفت: «ما این گیاهان نمونه بزرگ را از فلوریدا می‌خریم، زیرا برخی از این محصولات سال‌ها طول می‌کشد تا اندازه‌هایی را که مشتریان ما می‌خواهند تمام کنیم.» “گاهی اوقات ما در گیاهان از پیش آماده شده خریداری می کنیم که اندازه آنها برای ما مناسب نیست. این گیاهان را کمی طولانی تر می کنیم و سپس آنها را می فروشیم. سایر گیاهان شاخ و برگ را که در گلخانه می خریم و در گلخانه نگهداری می کنیم تا مطمئن شویم که آنها بیماری و آفت هستند. به طور متوسط، حداقل شش تا هفت هفته طول می‌کشد تا بتوانیم گیاهان را برای مشتریان خود ارسال کنیم.”

از آزالیا گرفته تا شاخ و برگ
تانر فسلر که مدیر تولید و فروش شاخ و برگ استوایی است، گفت: «زمانی که پدربزرگ و مادربزرگ من، کن و ماری فسلر، برای اولین بار شرکت را در سال 1960 راه اندازی کردند، ما آزالیاهای گلدار، برخی از گیاهان یکساله بهاره و محصولات در فضای باز پرورش دادیم. ما امروزه گیاهان یکساله بهاره، شاخ و برگ استوایی و گیاهان جوان شروع می کنیم.

Green Machine Nursery قلمه های پوتوس بدون ریشه را در آسترهای 80 میلی متری و 120 میلی متری Ellepot در سینی های هوایی تکثیر می کند. آسترهای ریشه دار توسط Fessler Nursery به گلدان های تمام شده در اندازه های مختلف از گلدان های 4 اینچی تا سبدهای آویز 10 اینچی پیوند می شوند. عکس از مهد کودک ماشین سبز

وقتی Fessler اعداد را اجرا کرد، تغییر به لاینرهای Ellepot در Air Trays منطقی بود.

شروع با آسترهای Ellepot از پوتوس، Fessler Nursery را قادر می سازد تا در حالی که از نیمی از فضا استفاده می کند، سه تا چهار چرخش اضافی در گلخانه های خود داشته باشد. عکس از مهد کودک Fessler

به دنبال جایگزینی برای قلمه های ریشه دار هستید
به دلیل ناهماهنگی برخی از قلمه های شاخ و برگ حاصل از تکثیرکنندگان دریایی و زمان لازم برای تولید محصولات نهایی، نهالستان فسلر به دنبال راه های جایگزین برای رشد برخی از محصولات بلندمدت خود از جمله پوتوس و فیلودندرون شد.

او گفت: «این دیگر برای ما هزینه ای نداشت، زیرا ما قادریم نیروی کار خود را در مناطق دیگر مستقر کنیم، نه اینکه تعداد زیادی کارمند هر هفته یکبار در میان بره ها را بچسبانند. کارمندان ما می‌توانند آسترهای Ellepot را در گلدان‌های 4 اینچی و سبدهای آویزان 6 اینچی بریزند و سپس ظروف را به گلخانه منتقل کنند تا کار تمام شود.

فسلر گفت: «در طول تابستان، به دلیل دماهای گرمتر و روزهای طولانی تر، رشد بسیار بیشتری وجود دارد. در طول زمستان، با روزهای کوتاه‌تر و شدت نور کمتر، شاهد رشد برگ‌ها نخواهیم بود، اما زمان ریشه‌دهی به دلیل گرمای کف مناسب است.

در نمایشگاه بین المللی گیاهان گرمسیری (TPIE) امسال، فسلر به مهدکودک ماشین سبز در وینتر گاردن، فلوریدا معرفی شد، که پوشش شاخ و برگ خود را در سینی های هوایی 10 و 8 شماری نشان داد. سینی های هوا دارای انگل های 80 میلی متری و 120 میلی متری (معادل اندازه گلدان های پلاستیکی 4 و 6 اینچی) هستند.

فسلر گفت: “بزرگترین مزیت در کاهش زمان انتشار حاصل شد.” “چسباندن قلمه ها و رشد آنها زمان زیادی طول کشید. کیفیت چسبندگی ممکن است ناسازگار باشد و ممکن است برخی از قلمه ها را در حین تکثیر از دست بدهیم، به خصوص اگر آنها را خیلی زود از طبقه های گرم خارج کنیم تا آنها را فشار دهیم تا قلمه ها را از بین ببریم. کاشت های بعدی

سمت چپ: Tanner Fessler، که مدیر تولید و فروش شاخ و برگ استوایی در Fessler Nursery است، در حال شروع کشت های بلندمدت، از جمله pothos و philodendron، با آسترهای ریشه دار Ellepot در سینی های هوایی است که از Green Machine Nursery در فلوریدا ارسال شده است. عکس از مهد کودک Fessler

فسلر گفت: “تمام گونه های یکساله بهاره ما از قلمه های رویشی تولید می شوند.” “حدود 80 تا 85 درصد از گیاهان شاخ و برگ نیز از قلمه تولید می شوند. اخیراً که کشت بافت در دسترس تر شده است، ما بسیاری از محصولات را به TC تغییر داده ایم. ما قبلاً تعداد زیادی آستر شاخ و برگ از آن می خریدیم. فلوریدا. با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های حمل‌ونقل، این نوع ما را وادار کرد تا بیشتر کارهای خود را انجام دهیم تا در حمل و نقل و بسته‌بندی کارآمدتر باشیم. به نظر می‌رسد در آینده از کشت بافت استفاده خواهیم کرد.

او می‌گوید: «من اعدادی را که برای قلمه‌های پوتوس و فیلودندرون می‌پرداختیم بررسی کردم، و خرید آسترهای Ellepot از Green Machine واقعاً بی‌معنی بود. ما هزینه‌های خود را برای رشد گیاهان، مدت زمانی که طول کشید تا یک محصول را به پایان برسانیم، زمان‌های تولید و شکاف‌هایمان در تولید را تعیین کردیم.»

فسلر گفت: «ما توانستیم 80 میلی‌متری الپات‌های پوتوس را به راحتی به ظروف پیوند بزنیم. “گیاهان قبلاً به خوبی ریشه داشتند، بنابراین ما فقط باید به آنها اجازه می دادیم تا با شرایط گلخانه ای ما سازگار شوند و سپس آنها را سه هفته بعد فروختیم.

قبل از اینکه فسلر هر گونه آستر Ellepot را از Green Machine Nursery خریداری کند، به هزینه خرید گیاهان آماده از فلوریدا نگاه کرد.

نهالستان ماشین سبز، مانند نهالستان فسلر، در تولید گیاهان شاخ و برگ تمام شده، از جمله پوتوس، فیلودندرون، و سبدهای آویز پیچک برای فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی، از جمله کروگر و آلبرتسون، مراکز باغ مستقل، و دلالان گیاهان تخصصی تخصص دارد.

سمت چپ: مشاور مهد کودک، مایک تیلور، یک لاینر 120 میلی‌متری Ellepot را در یک سینی هوا نگه می‌دارد که آماده ارسال از مهد کودک گرین ماشین در فلوریدا به مهد کودک Fessler در اورگان است. درست؛ آسترهای عکس Ellepot با ریشه تولید شده در سینی های هوایی توسط Fessler Nursery به گلدان های تمام شده در اندازه های مختلف از گلدان های 4 اینچی تا سبدهای آویز 10 اینچی پیوند زده می شود. عکس از مهد کودک ماشین سبز

فسلر گفت: «واریته های شاخ و برگ که رشد آنها دشوارتر است، ما همچنین در سینی های 72 سلولی می کاریم. اگر گونه‌هایی با رشد آسان هستند، آن‌ها را مستقیماً در گلدان‌های 4 اینچی شروع می‌کنیم.»

اورگان احتمالاً اولین ایالتی نیست که در مورد تولید گیاهان استوایی به آن فکر می کنید. نهالستان فسلر، که یک مرکز گلخانه ای به مساحت 850000 فوت مربع در وودبرن، اوریت اداره می کند، در تمام سال گیاهان شاخ و برگ گرمسیری تولید می کند. این شرکت از حدود 300000 فوت مربع برای پرورش گیاهان شاخ و برگ در اندازه های مختلف از گلدان های 2 اینچی تا سبدهای آویز 10 اینچی استفاده می کند.

Fessler Nursery آسترهای 80 میلی‌متری Ellepot را در گلدان‌های 4 اینچی و آسترهای 120 میلی‌متری را در سبدهای آویزان 6 و 10 اینچی می‌کارد و سپس قبل از فروش آنها به رشد گیاه اضافه می‌کند.

مهد کودک ماشین سبز
(407) 656-7515;
[email protected]
https://greenmachinefl.com/

به دلیل طراحی سینی هوا، آسترهای Ellepot مقدار زیادی ریشه تغذیه تولید می کنند. شروع با لاینرهای Ellepot به Fessler Nursery اجازه داد تا زمان تولید را هفت هفته کاهش دهد.

قبل از اینکه گرین ماشین هر آستری را به فسلر مهدکودک بفروشد، آزمایشات داخلی خود را انجام داد. Green Machine آسترهای 120 میلی متری Ellepot pothos را در سبدهای 8 اینچی کاشت و سپس گیاهان تمام شده را برای مشتریان خود ارسال کرد و از آنها نظر خواست. مشتریان آن نشان دادند که گیاهان تمام شده به خوبی سبدها هستند. Green Machine معمولاً با ریشه زدن قلمه ها مستقیماً در سبدها شروع می شود.

پس از کاشت آسترهای 120 میلی‌متری Ellepot در سینی‌های هوایی در سبدهای آویزان 6 و 10 اینچی، نهالستان Fessler قبل از فروش آن‌ها به مشتریان مرکز باغ مستقل خود، رشد بیشتری به گیاه اضافه می‌کند. عکس از مهد کودک Fessler

فسلر گفت: «ما متوجه شدیم که اگر به تکثیر قلمه‌های خود ادامه دهیم، به دلیل زمان طولانی تولید، نمی‌توانیم خط کاملی از پوتوس و فیلودندرون ارائه کنیم. همچنین، به دلیل اینکه ریشه‌زایی بسیار لکه‌دار بود و زمان‌های کشت در زمستان طولانی بود، در بهار از تولید پشتیبانی می‌کردیم.»

فسلر گفت: «برای سبدهای آویز 6 اینچی پوتوس ما، اگر در طول زمستان کاشته شوند، حداقل 12 تا 15 هفته طول می کشد تا قلمه ها کاملاً ریشه دار شوند و آماده آویزان کردن در گلخانه شوند. سپس 12 هفته دیگر زمان تولید طول می کشد تا کارخانه ها آماده فروش شوند. حداقل 6 تا 8 ماه برای تولید محصول در زمستان طول می کشد.

فسلر گفت: «Ellepots به ما این امکان را داده است که سبدهای آویزان 10 اینچی پوتوس را ارائه دهیم. ما معمولاً یک سبد 10 اینچی ارائه نمی دهیم زیرا اتمام آن بسیار طول می کشد. اگر سعی کنیم یک سبد 10 اینچی از قلمه های پوتوس ریشه دار خود تولید کنیم، محصول 12 ماهه خواهد بود. مشتریان مرکز باغ ما می‌خواهید یک ظرف پر زیبا و بزرگ داشته باشید، و این چیزی بود که به دلیل زمان طولانی تولید نتوانستیم ارائه دهیم.”

ما نباید نگران این باشیم که آیا قلمه‌ها به درستی چسبیده‌اند، قلمه‌ها با چه سرعتی ریشه‌دار می‌شوند یا نه. از رشد ما.”

مایک تیلور، مشاور مهد کودک Blackmore Co. (Ellepot USA) که گیاهانی از Green Machine Nursery در غرفه خود داشت، گفت: “بیشتر هر چیزی که Green Machine Nursery می فروشد، محصول نهایی است.” سینی‌های هوا با آسترهای Ellepot که به نهالستان Fessler ارسال می‌شوند، اساساً به اندازه محصول نهایی Green Machine هستند، اما آسترها ممکن است ویژگی‌هایی را که Fessler برای گیاهان نهایی خود می‌خواهد نداشته باشند.

در زمانی که تورم، کمبود نیروی کار، کمبود مواد، قوانین انتشار کربن، هزینه برق، قیمت تمام شده کالا و غیره، پرورش دهنده بودن را سخت می کند، مهد کودک ماشین سبز راهی برای رشد پیدا کرده است.

چالش های تکثیر، رشد شاخ و برگ
در حالی که نهالستان فسلر اکثر گیاهان شاخ و برگ خود را تکثیر می کند، برخی از گونه ها هستند که چرخه تولید طولانی دارند.

نهالستان Fessler گیاهان بزرگتر مانند برخی از نخل ها و فیکوس ها را تکثیر نمی کند.

دیوید کواک یک نویسنده فنی مستقل در فورت ورث، تگزاس است. [email protected]



منبع

اکنون که Fessler Nursery با آستر Ellepots در سینی های هوایی شروع به کار کرده است، یک آستر 120 میلی متری را می توان در یک سبد 10 اینچی کاشت، و زمان کمتری برای اتمام آن نسبت به زمانی که برای یک سبد 6 اینچی از آن شروع می شد، طول می کشد. قلمه های خود این به Fessler Nursery اجازه داده است تا به مشتریان خود اندازه ظروف بیشتری را ارائه دهد. آسترهای Ellepot که Fessler Nursery از Green Machine دریافت می کند، اساساً گیاهان از پیش آماده شده هستند که می توانند مستقیماً در گلدان های آماده ریخته شوند.

نهالستان فسلر، شاخ و برگ تمام شده و محصولات سالانه بهاره خود را عمدتاً در امتداد ساحل غربی در اورگان، واشنگتن، کالیفرنیا و آلاسکا به فروش می رساند. این شرکت به دنبال گسترش فروش خود به نوادا، آیداهو و مونتانا است. آسترهای ریشه دار سالانه بهاره از طریق دلالان فروخته می شوند و بیشتر گیاهان برای پرورش دهندگان در اورگان، واشنگتن و آیداهو ارسال می شوند. برخی از لاینرها نیز بسته به دلال به سمت غرب میانه و ساحل شرقی ارسال می شوند.

یکی دیگر از مزایای کاشت لاینر Ellepot در سینی های هوایی، تعداد نوبت های محصول است که نهالستان Fessler قادر است در گلخانه های خود چرخه بزند.

برای اطلاعات بیشتر:
مهد کودک فسلر
(503) 634-2448
https://www.fesslernursery.com/

منطقه تکثیر شاخ و برگ نهالستان فسلر مجهز به کفپوش های بتنی گرم می باشد. زمان استاندارد ریشه دهی برای اکثر گیاهان شاخ و برگ 8 تا 10 هفته است.

فسلر گفت: «شروع با آسترهای Ellepot ما را قادر می‌سازد تا سه تا چهار چرخش دیگر در گلخانه داشته باشیم و در عین حال از نیمی از فضا استفاده کنیم. زمانی که قلمه های خود را ریشه می زنیم، منطقه تکثیر و فضای گلخانه زیادی را اشغال می کند. این گیاهان معمولاً باید حداقل سه ماه روی زمین باشند.

تکثیر قلمه های رویشی
گیاهان یکساله و شاخ و برگ بهاره تولید شده توسط نهالستان فسلر از طریق قلمه رویشی یا کشت بافت تکثیر می شوند.

مزایای آستر Air Tray
Fessler Nursery اولین محموله خود از لاینر Ellepot را از Green Machine در ژوئن 2022 دریافت کرد. این محموله شامل پوتوس و برخی گونه های دیگر کاشته شده در Ellepots 80 و 120 میلی متری بود.

یکی دیگر از مزایای آسترهای الپات در سینی های هوا، زمان حذف شده برای چسباندن قلمه ها است.