گیاهان چگونه برای سلامتی ساکنان شهر مفید هستند

جلسه توجیهی در 13 ژوئن 2023 در ساعت 13:00 BST برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وب سایت AIPH مراجعه کنید.



منبع


عکس از خوزه لئون

هشتمین جلسه توجیهی این مجموعه، ابتکار «پارک‌های کوچک شهری» در فورتالزا، برزیل را به نمایش گذاشت که برنده رده «سبز زندگی برای سلامت و رفاه» جوایز شهر سبز جهانی AIPH 2022 شد. با استفاده از مناطق بلااستفاده و تخریب‌شده، پارک‌های خرد شهری به روشی کم‌هزینه و سریع برای ارائه مناطق بیرونی برای ملاقات مردم و لذت بردن از طبیعت در مناطق پرجمعیت تبدیل شده‌اند.

مزایای سلامتی و تندرستی گیاهان به خوبی مستند شده است. Lauriane Suyin Chalmin-Pui، یکی از اعضای انجمن سلطنتی باغبانی و دانشگاه شفیلد، تحقیقات گسترده ای در مورد این موضوع انجام داده است. او توضیح داد: قرار گرفتن در معرض طبیعت با بهبود نتایج مرتبط با سلامت، از جمله بهزیستی عاطفی بهتر و سلامت شناختی همراه است.

لوسیانا مندس لوبو، وزیر شهرسازی و محیط زیست شهر فورتالزا، توضیح داد که چگونه این ابتکار از مفهوم “پارک های طبیعی شده” استفاده کرد. پارک ها به جای استفاده از بتن، از مواد طبیعی برای نزدیک کردن مردم به طبیعت استفاده می کنند. او توضیح داد: «این عناصر طبیعی طوری چیده شده‌اند که فرصت‌هایی را برای حرکت، بازی، آرامش و برخورد فراهم کنند.»

مهم است که ما شهرهایمان را زیستگاهی برای جمعیت شهری بدانیم.»

هنگام انتخاب مکان پارک آزمایشی در خوزه لئون (تصویر بالا)، تیم در نظر گرفت که چه کسی از این فضا استفاده خواهد کرد. ما با مدرسه محلی همکاری کردیم تا بچه‌ها اولین کاربران پارک باشند. مدرسه از این پارک برای فعالیت های مرتبط با طبیعت استفاده خواهد کرد.» این پارک ها به کودکان فرصت بازی و تماس با طبیعت را می دهند. مدارس دیگر با این پروژه برای ایجاد پارک های جدید در سال های 2023 و 2024 همکاری کرده اند.

تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض گیاهان تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی دارد. کنفرانس اخیر شهر سبز AIPH این موضوع را مورد بررسی قرار داد و بر اهمیت گنجاندن فضاهای سبز بیشتر در شهرها تاکید کرد.

این جلسه توجیهی را به صورت درخواستی تماشا کنید.

سازماندهی شده توسط انجمن بین المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH) با همکاری شرکت پرستش باغبانان (WCoG) و حامی اکسپو 2023 دوحه قطر، AIPH Green City Briefings 2022/23 مجموعه ای از وبینارهای یک ساعته با تمرکز بر شهرهای اطراف است. جهانی که بتواند پیشرفت چشمگیری در گنجاندن گیاهان و طبیعت در شکل و عملکرد شهر خود داشته باشد.

لوریان تاکید کرد. همانطور که ما زیستگاه های گونه های دیگر را حفظ و نگهداری می کنیم، باید خودمان را واقعاً در این مکان ها زندگی کنیم.»

لوریان یک پروژه تحقیقاتی را که در آن شرکت داشت توصیف کرد که در آن زندگی گیاهی را در باغ های جلویی در منطقه بزرگ منچستر در بریتانیا معرفی کرد. ما دریافتیم که در ابتدای مطالعه، قبل از گیاهان، تنها 24 درصد از شرکت‌کنندگان سطح کورتیزول سالمی داشتند. این میزان پس از افزودن گیاهان به 53 درصد افزایش یافت که نشان دهنده تنظیم بهتر سلامت روان است. کورتیزول هورمونی است که با استرس مرتبط است.

نشست بعدی AIPH سبز شهر بر ادغام گیاهان و فضاهای سبز در پروژه های شهری متمرکز خواهد بود. در این نشست، پروژه «کمربند تبدیل‌کننده به کمربند سبز» در مشهد، ایران – فینالیست در بخش سبز زنده برای بهبود اقتصادی و رشد فراگیر جوایز جهانی شهر سبز AIPH 2022 برگزار می‌شود.

مطالعه موردی کامل “پارک های شهری میرکو” را اینجا بخوانید.